Ulile/sterkere symptomer ved graviditet gjennom ivf enn hjemmelaget?

Desembermamma88

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Hei! Jeg er førstegangs gravid med ivf, og er utrolig plaget med kvalme ennå (16 uker på vei). Ingen i familien min har hatt sterk svangerskapskvalme. Lurer på om noen vet/har egne erfaringer i om symptomene på graviditeten kan bli i forsterket av alle medisinene en tar før og i første del av et ivf forsøk?[emoji4]
 
Jeg har i hvert fall ikke merket noe til det. Med første var jeg kvalm til rundt uke 9, med andre var jeg kvalm til rundt uke 17. Begge ivf.
Tror ikke medisinene man har tatt i forsøkene har noen innvirkning på kvalme i svangerskapet. Det er nok veldig individuelt.
 
Jeg hadde hypermesis fra start til slutten, levde på intravenøs og kjenner andre som opplevde samme men også noen andre som hadde ingen problemer
 
Jeg har vært sterkt plaget med kvalme fra uke 6, og er i uke 14 nå. Det begynner å bli litt bedre. Men dette er nok pga tvillinger og mye hcg i kroppen.
Har aldri hørt at prøverørsbefruktning skal gi mer svangerskapsplager annet enn ved eventuell overstimulering (ohss). Det kan jo vare flere uker ut i svangerskapet dersom det er alvorlig.
 
Tusen takk for svar![emoji4] Da får jeg bare innstille meg på at jeg kan bli like dårlig neste gang, om det skulle skje naturlig eller med ivf. Hvis jeg er så heldig at det blir en neste gang da[emoji57]... Verdt det er det uansett! [emoji4]
 
Min første er hjemmelaget og ingen symptom bortsett fra tretthet. Nå med ivf har jeg vært kvalm, kastet opp (senest 13+6, er 14+1 i dag) kviser, tretthet, mye utflod, bekkenløsning fra dag 1og fryser lettere enn før. Min mor hadde aldri kvalme (4 barn), men bestemor var kvalmen og spydde med sistemann.
 
Min første er hjemmelaget og ingen symptom bortsett fra tretthet. Nå med ivf har jeg vært kvalm, kastet opp (senest 13+6, er 14+1 i dag) kviser, tretthet, mye utflod, bekkenløsning fra dag 1og fryser lettere enn før. Min mor hadde aldri kvalme (4 barn), men bestemor var kvalmen og spydde med sistemann.
Ok. Hørte at det var samme med en kollega på jobben. Hun hadde første med ivf og var veldig dårlig, så kom to på naturlig vis, og de var hun ikke så dårlig med. Krysser fingrene for at det gir seg snart for deg, det eer så slitsomt å være dårlig! Jeg ble gradvis bedre fra uke 16/17, og i dag hadde jeg min første helt kvalmefrie dag (17+6).[emoji322]
 
Back
Topp