UL 5+3 - ingen foster

E

Engstelig

Guest
Hei dere, jeg var på TUL (innvendig) da jeg var 5+3 (av ymse årsaker). Før undersøkelsen fikk jeg beskjed om at hvis vi var heldige kunne vi se fosteret, men at det ikke var helt sikkert. Gyn så fostersekk, og det jeg tror er plommesekk (omrisset av en liken sirkel inne i den mørke fostersekken), men klarte altså ikke se fosteret. Hun virket ikke bekymret over dette, sa at alt så bra ut basert på når jeg hadde hatt eggløsning. Med andre ord burde jeg vel egentlig ikke bekymre meg. Det gjør jeg likevel. Hører så mange som får se foster så tidlig, samt om de som får beskjed om at det kanskje er MA når en ikke ser fosteret i uke 5. (Vi har ikke hatt sex siden eggløsning, så jeg kan ikke være kortere på vei.) Har ikke hatt noen blødning. Klamrer mer til at legen sa at dette så helt fint ut, men klarer ikke la være å tenke på at det ikke var noe foster å se.... Noen som har opplevd noe lignende? Gru gleder meg til ny ul om 1,5 uker. Da er jeg 8+5.
Hadde en MA i vår, og det er nok grunnen til at jeg engster meg...
 
De sier at embryoet kan gå i dvale helt i starten, slik at man da blir litt kortere på vei enn man trodde. Jeg har hørt om mange som har fått samme beskjed som deg og som har fått en frisk og fin baby, men også noen der det gikk galt. Det er dessverre ingen garantier, men enn så lenge så bør du tro på gyn og slappe av. Men det er lettere sagt enn gjort, det vet jeg godt. Vi blir merket av slike opplevelser.
 
Som regel kan man jo se hjerteaktivitet så "sent," men du kan være kortere på vei, fordi du kan ha hatt eggløsning litt senere enn antatt (veldig vanlig), og sædcellene kan leve i opptil 96 timer, og det er jo betydelig med tid når det gjelder svangerskapet. :)
 
Som regel kan man jo se hjerteaktivitet så "sent," men du kan være kortere på vei, fordi du kan ha hatt eggløsning litt senere enn antatt (veldig vanlig), og sædcellene kan leve i opptil 96 timer, og det er jo betydelig med tid når det gjelder svangerskapet. :)

Det stemmer ikke ut i fra det jeg har hørt. Trodde ikke det var vanlig med hjertelyd før uke 6. Jeg vet når jeg hadde eggløsning, og ut i fra det gynekologen sa stemte det med det hun kunne måle. Men, hun så altså ikke selve fosteret. Kun fostersekk og det jeg mener må være plommesekken. Er redd for BO, men tror bare jeg må prøvd å roe meg med det legen sa, nemlig at alt så riktig ut så langt og at en ikke alltid klarer se fosteret så tidlig. Også betryggende at hun poengterte at det ikke var sikkert vi klarte å se fosteret før hun i det hele tatt begynte å lete:) Etter jeg la ut innlegget har jeg også lyst noen betryggende tråder på engelske forum. Skal prøve å la fornuft overvinne angst og håpe på det beste.
 
Vi så bare en liiten prikk på ul 7+0.
I uke 5-6 er det så lite at det er rimelig vanskelig å se. Forstår bekymringen, men sannsynligheten er god for at man bare ikke klarte finne embryoet ordentlig på ul.
 
Vår spire var bare 4 mm 6+2, var nok bare noen dager for tidlig :)
 
Jeg var på ul i uke 6+3 (jeg vet det nå siden jeg har vært på ny ul på fredag da var jeg 8+2) jeg skulle bare ta celleprøve å legen ville sjekke livmor og eggstokker med det samme. Der var det da fosteranlegg og plommesekk men ingen embryo. Var også bekymret helt til neste ul da jeg har noen MA bak meg..men den visste en spire på 8+2❤ du var nok bare noen dager unna tenker jeg:)
 
Etter pergobruk så var jeg inne til TUL, da skulle jeg har vært i hvertfall 6 uker etter når jeg brukte pergoen, men han fant bare plommesekk, så han mente jeg var mellom 4-5 uker. Jeg fikk ny UL 2 uker senere, da så vi hjertet, og hun mente jeg var 6+3. Etter det ble terminen satt til ca 13 februar. Etter OUL ble terminen satt til 27 januar, så det er mye som kan flyttes fram og tilbake av datoer i den første tiden :)
 
Jeg var på tidlig ul i uke 6 + 3 og da så hun at det var fostersekk, men kunne ikke bekrefte eller avkrefte liv. Så ble det ferietid, først på meg, så på gynekologen og i uke 10 var jeg tilbake. Der fant vi et hardt bankende hjerte, og i dag er den lille, fine og friske jenta i magen 7 måneder :happy::Heartbigred
 
Hvordan gikk det?
 
Back
Topp