Ukesmeny - Middag.

Jeg har en livsstil som tilsier mye trening og lite karbohydrater. Det er noe annet med min kropp men nå er det ikke bare meg selv jeg skal ta hensyn til så jeg har økt på karbsene, men skal fortsatt unngå sukker og hvetemel sånn i hverdagen :) Må spise rundt formen da kroppen har sagt nei til mye mat jeg egentlig elsker.

Søndag: Grønnsakssuppe
Mandag: Stekt torsk med søtpotetmos og eggesmør + asparges
Tirsdag: Kjøttkaker i brun saus med potet, salat og tyttebær
Onsdag: Kyllingsalat
Torsdag: Spaghetti med hjemmelaget pastasaus og fullkornspasta
Fredag: Ønsker meg taco men greier visst ikke spise det akkurat nå ;\ Så Tandoori i stedet, men banan i kokos og agurk i yoghurt naturell og salat (håper jeg ikke reagerer på det også)
Lørdag: Biff med frisk salat, soppstuing og maiskolber med kryddersmør :)

Ferdigmat inneholder så mye skvip som jeg ikke vil tilføre fosteret, så jeg lager alt fra bunnen av så langt jeg orker, eller mannen om jeg er slapp. Greier ikke stekt egg og svinedeig, håper det går over snart :)
Nå fikk jeg lyst på soppstuing.. Blir nesten gal:p det er såå godt:-D
 
Kjøpte pizzagjær, og jammen skal jeg fortsette med å lage hjemmelagd bunn! Den ble fantastisk god! Fulgte bare oppskriften bakpå pizzagjærpakken, glemte både egg og salt. Salt skal jeg i hvertfall huske til neste gang ;)

Endelig noe med gjær jeg behersker :p
 
Det viktigste med gjærbakst er å huske at væsken ikke skal være for varm. 30 grader er bedre enn 37 grader :D ved ca 37 grader er det fare for å drepe gjæren, med 30 grader trenger den kanskje litt mer tid. Hvis man lager en gjær på morgenen kan den gjerne stå til ettermiddagen :)
 
Mandag: Fiskepinner, kokte poteter og brokkoli+gulrøtter, karrikesamdip til.
Tirsdag: Stekte ostepølser med hjemmelaget potetmos
Onsdag: Gulasjsuppe med grove rundstykker
Torsdag: Paneng med ris og nanbrød
Fredag: Hjemmelaget pizza
Lørdag: Taco
Søndag: Hjemmelagde kjøttkaker med ertestuing og kokte gulrøtter
 
Mandag: Lasagne (rester) og salat
Tirsdag: Hjemmelaget fisk- og grønnsaksgrateng
Onsdag: Stekt falukorv, soppstuing og min kjæres fantastiske mandelpotetstappe
Torsdag: Fiskesuppe
Fredag: Middag hos min mor
Lørdag: Rømmegrøt og spekemat
Søndag: Wok m/ svinekjøtt
 
Mandag: Mørbradbiff, ris, brokkoli, stekt mais, ovnsbakte tomater og saus
Tirsdag: Kyllingfilet, grønnsaker og ris
Onsdag: Mannen lager noe enkelt (laks?)
Torsdag: Kylling korma, agurksalat og ris
Fredag: Spiser ute med mannen, blir ganske sikkert lammefilet (kjøper det nesten alltid ;))
Lørdag: Pizza
Søndag: Svin med grønnsaker og saus
 
Henter opp denne igjen jeg, siden jeg har kommet frem til at jeg må sette opp ukesmeny om det skal bli middag på poden (mora har jo null lyst på mat for tiden og matbutikker er heller ikke favorittstedet, så færrest mulig besøk der er fint ;) ) Og håper innerst inne at dere andre hiver dere på med deres menyer... er jo lov å håpe på at noen av dere skal spise noe jeg faktisk får lyst på...... :p

Mandag: Fiskepudding, sprøstekte potetbåter og raspet gulrot
Tirsdag: Fersk tortelini med kremost, stekte grønnsaker og grillet kylling
Onsdag: Karbonader med svensk løksaus og kokt potet
Torsdag: Grateng med fisk, bacon, makaroni og grønnsaker
Fredag: Omelett-muffins og salat
Lørdag: Fylte horn
Søndag: Hjemmelaget jukselapskaus (etter juniors ønske)
 
Kunne jeg fått oppskrift til tortellinigreia? Det hørtes så godt ut!
 
Kunne jeg fått oppskrift til tortellinigreia? Det hørtes så godt ut!

Var ikke så spennende desverre......... :p

Selve tortelinnien kjøpte jeg nemlig ferdig (hadde vært inmari moro å prøve å lage selv, men tror det i så fall må bli uten svangerskapskvalme og hormonhumør inn i bildet ;-) ), kokte i 3 minutter eller noe sånt og rørte sammen med litt kremost med urter. Tok det jeg hadde av grønnsaker (ble søtpaprika, løk, squash, litt sopp, brokkoli og cherrytomater denne gangen) og fresa litt i panna, hadde i litt grillet kylling delt i biter mot slutten. Oppi pastaen med det..... Ferdig! Middag på 7 minutter!
 
Middager denne uken :
Mandag : pasta dolmio
Tirsdag:lasagne. Salat.baguetter
Onsdag:laks med poteter gulrøtter og agurksalat
Torsdag:fiskekaker i brun saus. Kokte poteter stekt løk og råkost
Fredag:
Lørdag
Søndag

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp