Ukehandling eller impulshandling?

Prøver å ukeshandle, men det blir litt impulshandling iløpet av uka :p
 
Prøver å ukeshandle, men det blir litt impulshandling iløpet av uka :p

Akkurat samme story her! Prøver å handle hver lørdag og onsdag, ender opp med å dra på butikken nesten annenhver dag.:grumpy:
 
Ukeshandler hver lørdag etter liste.

Middager denne uken fra søndag til fredag
Reker/krabbe++
Ostepanetter med ris, grønnsaker og bretagne saus
Fiskekaker i brun saus m tilbehør
Spagetti og hvitløkstekte scampi
Tomatsuppe med makaroni og egg
Pytt i panne.

Om jeg må innom butikken midt i uka pga glemt noe, eller butikken var tomme, men fikk inn til uka hender det at det faller en og annen ting i kurven. Ofte noe drikke eks iste, mulig tyggis etc

Sparer mye på ukeshandel. Er det et ekstremt godt tilbud jeg ser i butikken, kan jeg avvike fra listen og kjøpe den tingen.
 
Handler hver torsdag. Sparer mye penger på å ukeshandle. Så meny og handleliste skrives i kveld :)
 
Ukeshandler, men handler på impuls i tillegg om det er noe jeg har lyst på.
 
Akkurat samme story her! Prøver å handle hver lørdag og onsdag, ender opp med å dra på butikken nesten annenhver dag.:grumpy:

Vi har ikke noen spesiell handle dag, men ofte så tar jeg meg selv i å svippe innom butikken hvis jeg er ute på trilletur "ja men jeg mangler jo egentlig det" uff. Nei må slutte å ha med lommeboka ut :p
 
Ukeshandler, men kjøper frukt og grønt to ganger i uken :) sjeldent det blir med noe ekstra utenom lørdagsgodt, men det skjer jo så klart innimellom
 
Prøver å handle 1-2ganger i uken, men ikke med fast handleliste. Ser etter gode tilbud på kjøtt/fisk/kylling før jeg bestemmer middagene. Og handler lunsj før jobb, må ha ferskt brød :p
 
Ukeshandling. Den som kjører eldste på trening om mandagen handler mens hun er der. Handler alt vi trenger for en uke, så herlig å slippe butikken etter bhg og skole på hverdagene. Blir alltid en liiiiten tur innom om lørdagen likevel, da er det meste av det som havner i kurven unødvendig☺️☺️
 
Prøver å ukehandle da vi sparer en god del på det selv om det blir med noe ekstra. Blir uansett ikke så mye ekstra som blir med sammenlignet med om man impulshandler har vi merket. Blir ofte impulshandling desverre.
Denne uka skal vi spise:
- spaghetti og tomatsaus
- salat med pasta, skinke og brød
- taco - brukte restene fra salaten dagen før
- laks, potet, gulrot og agurksalat
- pizza
- lasagne med salat og hvitløksbrød
 
Prøver oss på ukes handling, men noen ganger blir det opptil hver dag eller annenhver dag :joyful: Vi har også begynt å planlegge/skrive ned hva vi skal ha til middag. Gjør det mye enklere i hverdagen :)
 
Vi planlegger middag for en uke av gangen og handler alt en gang i uken. Selvsagt er det ting vi kanskje må handle litt oftere (melk eller liknende). Blir toppen to handleturer i uken.
Den ene uken hvor alt var impuls betalte vi nesten det dobbelte sammenlignet med hvor mye vi betaler når vi har to handlinger i uken (en stor og en "påfyll").
 
Handler en del ting i Sverige, som er dyrt her. Dopapir, tørkepapir, brus, vaskemiddel/skyllemiddel, litt div kjøtt, karbonadedeig osv.

Så lager jeg ukesmenyer hver lørdag og handler på Kolonial og får levert varene på søndag. Så i utgangspunktet så trenger jeg aldri å gå i butikken, noe som passer meg utmerket! Men er jo alltids noe man har glemt, men det har vi en liten Prix-butikk borti gata til. Så blir lite impuls når jeg handler på nett, for da sitter jeg bare å søker opp varene jeg trenger. Så da trenger jeg ikke å se alt som er fristene :D
 
Lager meny for 4 uker av gangen, handler én gang i uka, kanskje to for å kjøpe mer frukt og grønt.
Hender at vi bytter dager på det som står på menyen, men holder oss som regel alltid til menyen.Handler kun det vi har på handlelista, ingen impulskjøp på butikken, er det noe man ønsker seg/kommer på på butikken må man vente til neste handleliste/handletur. Fisk tre ganger i uka, to kjøttfrie og alltid mat laget helt fra bunnen, ingen poser eller halvferdig.
Bruker under 400,- i uka på mat, familie på 3 snart 4.
 
Prøver å holde oss til mnd handling og kjøpe ferske ting to ganger etter det
 
Vi prøver å handle en gang i uka, sklir litt ut så blir litt impulshandling også.
 
Back
Topp