Ukehandling eller impulshandling?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Handler dere middag og øvrig dagligvarer på impuls eller etter f.eks ukemeny?

Om dere handler på impuls, hvor mye "unødvendig" havner i kurven da? Og om du handler etter liste, hender det fortsatt at det sniker seg noe oppi kurven som du egentlig ikke skulle ha handlet?

Legg gjerne med din ukemeny om du har laget en for denne uken :)
 
Handler litt både og.

I dag handla jeg frem til helga
Så av middager
Råkostsalat, svinekjøtt, sursøt saus og eggnudler.
Risgrøt.
Nakkekoteletter, poteter, gulrøtter, brokkoli, blomkål, brun saus og makaroni.
Pølser, makaroni, poteter, gulrøtter, brokkoli, blomkål og innhold til hvit saus (pølsegrateng)
Reinsdyrskav, sopp, løk, økonomiske opphøgde poteter, brunost, creme fraiche og erter.

Av pålegg
Makrell i tomat
Leverpostei
Kyllingfiletpålegg x3
Lettere ost x2
Familieskinke
Majones x2

Brød x4

Appelsinjuice
Pepsi max i 8pakning (enda tilbud så må benytte meg)

Unga har vinterferie og dermed havna det noen youghurter også med.

Handler på nytt ved helga sikkert. :)
 
Handler i stort, vært i Sverige og handlet i dag: Kyllingkarbonader, cordon blue, hvetemel, krydder o.l. Ris, pasta og andre tørrvarer kjøper jeg slik at jeg alltid har det inne, da er det lett å ordne middag. Vi kjøper stort sett det vi skal etter liste, ikke ofte vi kjøper unødvendige ting, skriver det på lista om jeg ønsker potetgull o.l.
 
Har storhandlet i dag. Og ble vel med 4 varer utenom listen :rolleyes: menyen denne uken: strimla svinebiff i tikka masala saus med ris og wokgrønnsaker. Pizzarester. Omelett med spekeskinke og champingon. Fiskepinner,stekte potetbåter og råkost. Pølsegrateng. Taco. Stekt torsk med rotmos.
 
Impuls her :) Stort sett holder vi oss til det vi trenger :) Men klart det innimellom detter nedi ting vi ikke egnet behøver [emoji14]
 
Jeg handler på impuls, spesielt om jeg er sulten og da blir det mye søtt som jeg ikke spiser ;)
Mannen planlegger med liste og middagslister. Så han foretrekker at han tar handlingen [emoji1]
 
I perioder er vi flinke til ukeshandling, og sparer penger på det. Nå går det mest på impuls, og det er ikke så lønnsomt
 
  • Liker
Reactions: Hl
Har frem til nå for det meste impulshandlet, med en og annen handleliste.
Men heretter skal vi handle 1 gang i uka, må spare litt penger ;)
Noe unødvendig havner bestandig i vogna :p
 
Ukeshandler, og lager middagsliste.
 
Handler ofte inn det samme hver uke, men handler ofte mer enn en gang i uka da jeg gjerne går tom for ting vi må ha i hus (de få tinga småen faktisk spiser).

Denne uka blir det: stekt torsk med poteter og Raspa gulrot.
Tomatsuppe, nudelgryte, pølsegrateng, laksepakker, pizza og sosekjøtt.
 
Prøver å ukes handle hver lørdag... men når vi er på fjellet eller sånn.... da blir det fort impulshandling påfølgende uke :(
 
Prøver å ukeshandle. Men må ofte innom for å ha en eller 2 ting.

Men kjøper heldigvis lite unødvendige ting[emoji6]
 
Planlegger og handler hver halvannen, kanskje hver andre uke[emoji4] men må på butikken hver fredag å kjøpe godt til helgen, så ikke mannen spiser det i ukedagene, og da blir det fort ganske mye unødvendig [emoji4]
 
Vi lager meny for en uke og ukeshandler :)

Meny denne uken:
Torsdag: Fiskegrateng
Fredag: Gratinerte blåskjell med blåmuggost
Lørdag: Kylling på grønnsaker
Søndag: Hamburgere
Mandag: Omelett med pølser
Tirsdag: Fiskepinner (mannen alene med ungene)
Onsdag: spagetti med kjøttsaus

Meny neste uke:
Torsdag: Fiskeboller i hvit saus med grønnsaker
Fredag: Kylling og pastaform
Lørdag: Svin indrefile med blomkål, gulrøtter, ertepure og fløtesaus
Søndag: Kylling Tikka Masala (hjemmelaget fra bunnen) med hjemmelaget nan-brød
Mandag: Biffsnadder (strimler storfe-kjøtt, stekt paprika og sopp, bearnaise-saus og pommes friets)
Tirsdag: Sei, ris, erter og løk
Onsdag: Pasta med en saus inneholdene creme fraiche, spinat og basilikum, og bacon
 
Ukeshandler :)
 
Jeg ukeshandler egentlig, dvs en større handling og en liten "påfyllstur". Sparer mye på å ikke være så impulsiv.

Ironisk nok har jeg ikke ukesmeny denne uka, men det er fordi jeg må være fleksibel pga besøk.
 
Back
Topp