Uføretrygd og feriepenger?

W1ke

Elsker forumet
Fra mars 2010 hadde jeg arbeidsavklaringspenger. Fra april 2011 har jeg hatt varig uføretrygd. (Ung ufør)

Hvordan blir det da med feriepenger/fritak for skattetrekk? 

Går de ut  ifra hva jeg hadde i 2010 eller hva jeg har nå? 
Hvordan er reglene på varig ufør til vanlig?
 
De som har aap får ikke feriepenger men to 14 dagers utbetalinger i juni uten skatt.. De som er uføre får ikke feriepenger eller skatten redusert såvidt jeg vet. Dermed får du ingenting slik jeg kan skjønne det...
 
De går ut fra det du hadde i 2010.

Du vil ikke få feriepenger av uføretrygd.
 
oj.. det var bra triste saker med den stønaden da. De som er unge og uføre vil aldri kunne dra på ferie :-/
 
Altså, de som jobber får feriepenger siden de ikke får lønn når de har ferie. Uføre trenger jo ikke FERIE som arbeidstakere så de har den samme utbetalingen hver måned. Ser ikke hvorfor man som ufør ikke skulle kunne reise på ferie av den grunn. Samboeren min er ufør og jeg er uten inntekt, vi reiser da på ferie allikevel. Har man lite og vil reise på ferie så får man jo bare prøve å spare litt i løpet av året og senke standarden sin litt. Er ikke alle som jobber som har råd til dyre ferier heller. Man får ikke feriepenger av AAP, for når man er på slikt så trenger man visstnok ikke ferie. Man får halv skatt ja, men tar man ferie så får man ikke lønn den perioden.
 
giggsy skrev:
Altså, de som jobber får feriepenger siden de ikke får lønn når de har ferie. Uføre trenger jo ikke FERIE som arbeidstakere så de har den samme utbetalingen hver måned. Ser ikke hvorfor man som ufør ikke skulle kunne reise på ferie av den grunn. Samboeren min er ufør og jeg er uten inntekt, vi reiser da på ferie allikevel. Har man lite og vil reise på ferie så får man jo bare prøve å spare litt i løpet av året og senke standarden sin litt. Er ikke alle som jobber som har råd til dyre ferier heller. Man får ikke feriepenger av AAP, for når man er på slikt så trenger man visstnok ikke ferie. Man får halv skatt ja, men tar man ferie så får man ikke lønn den perioden.

På AAP så har en en utbetaling som en ikke betaler skatt på i juni
I tilleg hvis en ska på ferie når en går på AAP så ska en egentlig si i fra til nav, for da ska en ikke ha betalt for de ukene, i hvertfall slik jeg har forstått det
har også hørt at de som er uføre må søke om tillatelse for å reise til utlande hvis en ska se på loven å gjøre det helt riktig
 
Back
Topp