Ubeleilig og de herlige fem

Stor klem til deg [emoji4] håper det hjalp litt med JM timen og att dere fikk snakket om hvordan du har hatt det [emoji4]
 
jeg forholder meg ikke til magen merker jeg. altså jeg tar de vanlige tiltakene som holde meg unna rått kjøtt, spekemat osv. Men ellers er det for hektisk her hjemme og for daff stemning til at jeg prater noe særlig om dette, det er kun jordmor og her inne jeg prater om graviditeten. noen har spurt om vi har funnet noe navn men vi har vel knapt nok snakket om hva vi skal gjøre når den lille kommer. samboern er fortsatt der at han helst ser at vi kan adoptere bort. Jeg tenker og vurderer det samme hele tiden men jeg klarer ikke tanken. det er mitt barn, vårt barn, selv om det ikke var planlagt og vi gjorde alt for å ikke bli gravide så klarte jeg ikke ta abort og da tror jeg iallefall ikke at jeg klarer adopsjon. Men jeg ser også at vi sliter max nå, med økonomi, kapasitet, overskudd, tid og plass. jeg ser jo alt det som han poengterer, samtidig så mye av tankene går på om det er det beste for både barna og oss og for dette barnet. Men det er så jævlig å tenke og føle dette. Aner ikke hva jeg skal gjøre jeg. Det svinger det humøret på både samboeren og meg, en dag er alt greit og en annen dag er ting helt krise og han føler han er nær ett sammenbrudd og er bare sur. jeg føler meg pressa opp i ett hjørne og uansett hva jeg velger eller gjør så er det feil. Håper hverdagen gjør sitt til at ting blir litt lettere nå og jeg snart tør og kan knytte meg litt til dette vidunderet. For det er virkelig en liten kjemper og viljesterk unge som vil opp og fram her i denne verdenen.
Også er det en annen ting også som opptar mye av tankene, jeg vil ikke føde i desember, for vi har fått vite nå at svigerfar som er ganske dårlig skal opereres i desember rundt terminen min og jeg er livredd for at det skal gå galt, da det er en hjerneoperasjon og det føles ganske jævlig å skulle måtte være på sykehuset selv når han opereres og ikke kunne være der. vet ikke om det er grunnlag for å bli satt igang litt før
 
23+1
Har vært på kiel ferja med ungene og besteforeldrene, samt tante og onkel til ungene. Det har vært kjempekoselig, men slitsomt for hu mor. Er hekt gåen i bekkenet og beina av mye trasking og løfting. Har nærmest kramper i leggene og er støl. Gleder meg til å legge meg på sofaen og sløve i kveld. Har så klart fått mye hjelp men er slitsomt for det.

Spark og bevegelsee blir kraftigere og kraftigere nå og ser tydelig en liten bul ut på magen og hele magen hopper. Kjenner hikking og romstering langt nede i magen å. Litt ekkelt og ubehagelig til tider men husker hvorfan set var med de andre. Bare husker at det var mer mot slutten.
Er like sliten psykisk. Men dette var ett godt avbrekk. Nå er hverdagen virkelig tilbake for fullt og høsten igang. Heldigvis bare en mnd til sydentur. Tror kroppen trenger det da om den skal forfalle slik den gjør nå.
 
Er mye lei meg og nedfor for tiden. Er stort sett sånn hele dagen nå. Sliter med å komme oss tilbake til rutiner etter ferien og har to unger som ikke vil i bhg, samt dårlige netter og meg som er helt på felgen både psykisk og fysisk. Dette blir Morro framover....'
 
Jeg synes du burde be om hjelp. Fra venner/familie eller kanskje jordmor/kommunen. Både for å få litt avlastning og for å få noen å snakke med. Du kan ikke fortsette sånn her, dette høres jo ut som oppskriften på fødselsdepresjon. Og det er en stund til du skal gå gravid også. Dette høres virkelig ikke bra ut og jeg synes oppriktig synd på deg :( Klem ❤️
 
Jeg synes du burde be om hjelp. Fra venner/familie eller kanskje jordmor/kommunen. Både for å få litt avlastning og for å få noen å snakke med. Du kan ikke fortsette sånn her, dette høres jo ut som oppskriften på fødselsdepresjon. Og det er en stund til du skal gå gravid også. Dette høres virkelig ikke bra ut og jeg synes oppriktig synd på deg :( Klem ❤️
Takk. Vet men er så vanskelig å vite hva jeg skal be om eller hva de kan hjelpe meg med. Får jo hjelp og avlastning fra besteforeldre men akkurat nå så er det ikke nok og vært lite i sommerferien og i og med at formen og humøret er så dårlig. Har snakka med jordmor og skal i parterapi men jeg har ikke så mye mer å bidra med føler jeg.
 
har sendt mld til legen så tar tak i dette altså. får se hva hun sier evt.
 
28.august skal jeg på ny ul, blir i forbindelse med den studien av morkakens vekst, samt at jeg skal på MR også den 5.september, ble en av de som ble trukket ut til det. spennende. blir visst veldig stilige bilder.
 
Magen har krympa litt. Uke 23 her
 

Vedlegg

  • IMG_20170816_233619.jpg
    IMG_20170816_233619.jpg
    573,1 KB · Visninger: 60
24 uker og det går litt lettere. Hverdagen er så vidt starta og jeg må innrømme at det var godt å få sendt ungene i bhg. Og på mandag starter skolen igjen å. De trenger å møte venner og leke. Her hjemme blir det bare krangling. Er kommet til uke 24 nå. Det går plutselig fort dette. Nesten litt for fort. Har litt vondt i bekken og korsryggen og lurer på om jeg har klart å briste ett ribbein. Veldig vondt på ribbeinskanten på høyre side. Mulig jeg satt eller sov litt skjevt en natt

Mageboeren er aktiv og sterk i allefall.
Til uka blir det full rulle. 18 mnd kontroll på kommende storesøster, parterapi, jordmorkontroll, skolestart. Men så er der bare litt over to uker til vi drar på ferie.

Har litt barnefri i helga da samboern tok med seg de tre eldste på hytta. Jeg og minstefrøken er hjemme alene. Tenkte bare gå en tur til butikken i dag. Slite henne ut litt og la henne gå selv og bruke litt tid. Hun elsker å gå å oppdage. Koselig å bare kunne konsentrere seg om en for en gangs skyld å
 

Vedlegg

  • IMG_20170819_064815_524.jpg
    IMG_20170819_064815_524.jpg
    742,7 KB · Visninger: 52
Godt at hverdagen er blitt litt lettere, selvom det blir mye neste uke. Jeg er så imponert over alt du orker og får til! Magen din er jo kjempefin! [emoji7] Virkelig en nydelig babybump det der [emoji847]
 
Godt at hverdagen er blitt litt lettere, selvom det blir mye neste uke. Jeg er så imponert over alt du orker og får til! Magen din er jo kjempefin! [emoji7] Virkelig en nydelig babybump det der [emoji847]
Takk,:Heartred jeg må jo bare gjøre det som må gjøres, så har ikke så mye valg akkurat der.
 
jordmorkontroll I morgen, masse blodprøver og sånt å pga blodtypen. spent på hvilken blodtype denne ungen får. foreløpig har jeg tre reshus negativ og ett reshus positivt barn. så vet jo at risikoen for at det kan hende jeg må få en sprøyte er til stedet.

ellers vet jeg at jeg har gått opp litt i vekt de siste to ukene i allefall, har fått dilla på suppe da så det har gått i blomkål og brokkoli suppe, og brun lapskaus har jeg å fått dilla på samt, wok fra woktogo. også alt av surt godteri og lakris.... hjelpes tydeligvis ett eller annet jeg har underskudd av.

det er livlig i magen hver dag, skal til legen på fredag også. må ha en del papirer i orden og sånt før vi reiser samt sykemeldig og diverse og neste uke var hun ikke på jobb og uka etter er det litt bissi før vi drar.
herlighet som jeg gleder meg til litt sol og varme.
 
Jordmor time i dag
24+5
Tok rh blodprøve
Vekt -59,5
Blodtrykk -110/60
Fosterlyd- 140
Urin- pr 2+ og leucocytter 4+ så ble sendt inn til kontroll og dyrking. Jordmor likte ikke fargen på den heller:/
Sf mål- 24 cm så rett over den røde midtstreken. Normalt med andre ord

Ellers måtte jeg ha med meg ettåringen så hun sjarmerte hele helsestasjonen. Skal tilbake etter ferien. Får beskjed om jeg må ta sprøyte når vi er tilbake og i uke 28 visstnok.
 
Sendte mld til jordmor. Så skal snakke om desember, termin og fødsel neste time som er om fire uker.
 
uke 25.... bare 15 uker igjen.
var hos legen i dag, de åreknutene var det bare å ligge med pute under bekkenet og prøve å få underlivet litt høyt og bruke kaldt kompress.... evt kan de opereres bort etter fødsel men går som regel bort da. har mine tvil da jeg har hatt disse siden forrige svangerskap og de har blitt dobbelt i str nå.... jæjæ...

fikk bekreftelse på at jeg kan reise og er gravid, fikk sykemelding ut sykemeldingsåret så til 10.okt. må evt søke om permisjon allerede da. skal få bekreftelse på svangerskapet i posten neste uke så jeg kan søke permisjon, og fikk litt tips og råd i forhold til litt forskjellig angående hjemmesituasjonen. hun syns det var bra jeg blir fulgt tett opp av jordmor, så jordmor og ahus tar seg av alt av svangerskap, skal ta noen stoffskifteprøver på furst neste uke da også var det bare å ta kontakt om det var noe. må vel ta ny toxoplasmose blodprøve når jeg er tilbake fra syden tenker jeg å.

Legen lurte på om jeg kanskje burde søke eller vurdere ks. men jeg vil helst føde naturlig evt få litt hjelp i form av stripping eller pille om jeg får helt hetta med tanke på å føde oppi alt i desember og hun mente også at det var mye. så får seg hva jordmor sier neste time.
 
Rart hvor forskjellig hvert svangerskap kan være. Så på bilder sv magen forrige gang og nå i uke 25. Mye mindre mage denne gangen. Må si jeg gleder meg til ul på mandag og håper denviser at lille vokser som den skal og har det bra.
 
Rart hvor forskjellig hvert svangerskap kan være. Så på bilder sv magen forrige gang og nå i uke 25. Mye mindre mage denne gangen. Må si jeg gleder meg til ul på mandag og håper denviser at lille vokser som den skal og har det bra.

Det er så forskjellig ja [emoji5] Gleder meg til oppdatering i morgen [emoji176] lykke til!
 
Det er så forskjellig ja [emoji5] Gleder meg til oppdatering i morgen [emoji176] lykke til!
Takk. Ja det er i morgen alt. Shit går fort. Kan prøve å finne bilde fra uke 25 forrige gang og nå
 
Back
Topp