Ubeleilig og de herlige fem

jeg kapitulerte i morges, etter flere timer med dårlig oppførsel fra ungene så ble jeg like trassig selv og innser at jeg er bånnkjørt og utslitt nå og bad mannen om å vær så snill å komme hjem og hjelpe meg. jeg har ikke noe mer å gå på. det har ikke vært fred å få i ti min hverken på natt eller dag de siste to dagene. akkurat som om ungene lukter at jeg er sliten og dårlig form og mannen er på "ferie" for det hørtes ut som han storkoste seg og ikke hadde noen planer om å komme hjem. fint det.
 
jeg kapitulerte i morges, etter flere timer med dårlig oppførsel fra ungene så ble jeg like trassig selv og innser at jeg er bånnkjørt og utslitt nå og bad mannen om å vær så snill å komme hjem og hjelpe meg. jeg har ikke noe mer å gå på. det har ikke vært fred å få i ti min hverken på natt eller dag de siste to dagene. akkurat som om ungene lukter at jeg er sliten og dårlig form og mannen er på "ferie" for det hørtes ut som han storkoste seg og ikke hadde noen planer om å komme hjem. fint det.

Ganske utrolig at du har orket det så langt i det hele tatt, synes jeg. Det er absolutt ikke fair at mannen ikke skal hjelpe deg med dette. Det er faktisk også hans barn, og han har like mye ansvar. Håper det ordner seg! :Heartred
 
Ganske utrolig at du har orket det så langt i det hele tatt, synes jeg. Det er absolutt ikke fair at mannen ikke skal hjelpe deg med dette. Det er faktisk også hans barn, og han har like mye ansvar. Håper det ordner seg! :Heartred
han hjelper altså men har bare vært mye mindre siste mnd, da han har gått inn i en jeg vil ikke, orker ikke deppa periode.... .... og det merkes siden vi har slitt ekstra med nattesøvn og tidlig morgener. samt at han er jo på jobb ens jeg er hjemme med ettåringen. men tror det blir litt bedre snart. håper det. kan ikke bli noe verre enn dette, etter en god natts søvn og litt hvile etter han kom hjem i går så føler jeg meg mye bedre form og humør også.
Også var det jo mitt forslag at han skulle ta en pause, men jeg innser at det var noe av det latterligste jeg har gjort, men han fikk nå hvilt i to dager i allefall....
 
16+6. I morgen er jeg i uke 17 og det er snart bare to uker til oul. er så sinnsykt spent på hvem som skjuler seg der inne. formen er ikke noe særlig bedre, fortsatt småkvalm og trøtt og sliten, men da blir den kanskje bedre etter uke 18 isj får jeg håpe
magen vokser så absolutt og de fleste rundt oss vet det og har skjønt det nå. faktisk fått veldig koselige tilbakemeldinger og støtte fra naboer og venner. Vi sier jo rett ut hvordan ståa var at det ikke var planlagt og at han har sterilisert seg, så da får de fleste ganske sjokk, men så er det flere som har hørt om tilfeller der det har skjedd. så det eneste trygge prevansjonsmiddelet er tydeligvis sølibat....

Jeg gleder meg til å overraske samboern med sydentur, vil bare ha de siste tingene på plass og få booket det siste og fikse pass til ungene samt prøve å lage det som en fin bok eller brev eller noe til han. også vil jeg vente til etter parterapitimen neste uke.
tror de kommende ukene blir bra. Nå har vi forsøkt å være borte fra hverandre i to dager som gikk rævva for meg i allefall. jeg fikk jo faktisk sett at han gjør jo noen få ting her hjemme med ungene selv om det ikke er husarbeid og så mye mer enn å legge to av ungene og lage mat til de, men hjelp med ungene er gull verdt når man er utslitt. Så jeg vil ikke miste han og setter stor pris på han og ungene elsker han å og savner han med en gang han er borte. vi klarer oss rett og slett ikke uten hverandre. så vi må bare finne ut av dette og kunne samarbeide
 

Vedlegg

  • 19400048_10159009372620422_1276507096916921371_n.jpg
    19400048_10159009372620422_1276507096916921371_n.jpg
    82,9 KB · Visninger: 68
17+1 hatt direkte vonde kynnere siste dagene. Så prøvd å ta det med ro. Ikke lett med kaoset vårt men får prøve de siste to ukene med ungene i bhg før den stenger for sommeren. Jeg er sliten og trøtt. Kvalmen er fortsatt til stedet og gubben fortsatt litt smågretten men i morgen er det parterapi.
Puppa er ømme og magen vokser samtidig som den ikke er så voldsomt stor enda. Akkurat To uker til oul i dag. Fortsatt jente følelse så er veldig spent
 
hatt en rævva dag... så da håper vi morgendagen blir bedre, gruer meg nok til i morgen så det kan være derfor. får prøve å få litt søvn så blir nok ting mye bedre
 
timen i dag gikk i grunn greit, tung og tøff, men han fikk i allefall ut det han hadde på hjertet, jeg sleit mer med å prate og satt bare med en følelse av at jeg var den dumme, teite, som ikke forstod omfanget, konsekvensene osv, jeg merker at jeg er ganske uttafor nå og sliten, begynte så klart å gråte etter ene dette er din dårlige side sak og klarte ikke si så mye i grunn. bra at han får ut sitt, men som hun psykologen også sa man må begynne å se framover nå. det er for sent å endre det men man må innstille seg på at nr 5 kommer. hvordan kan vi løse det på best mulig måte. det er jo det jeg har forsøkt de siste 10 ukene... han er i det minste litt roligere og litt mer positiv til framtiden nå enn før og det virker som han vil prøve å få dette til å fungere, men jeg er redd han plutselig vil dra. tenkte uansett overraske han med turen i kveld så han ser at jeg prøver og gjør ting hele tiden. håper han blir glad og ikke sur på det å da jeg føler alt jeg gjør er feil for tiden.
 
timen i dag gikk i grunn greit, tung og tøff, men han fikk i allefall ut det han hadde på hjertet, jeg sleit mer med å prate og satt bare med en følelse av at jeg var den dumme, teite, som ikke forstod omfanget, konsekvensene osv, jeg merker at jeg er ganske uttafor nå og sliten, begynte så klart å gråte etter ene dette er din dårlige side sak og klarte ikke si så mye i grunn. bra at han får ut sitt, men som hun psykologen også sa man må begynne å se framover nå. det er for sent å endre det men man må innstille seg på at nr 5 kommer. hvordan kan vi løse det på best mulig måte. det er jo det jeg har forsøkt de siste 10 ukene... han er i det minste litt roligere og litt mer positiv til framtiden nå enn før og det virker som han vil prøve å få dette til å fungere, men jeg er redd han plutselig vil dra. tenkte uansett overraske han med turen i kveld så han ser at jeg prøver og gjør ting hele tiden. håper han blir glad og ikke sur på det å da jeg føler alt jeg gjør er feil for tiden.

Håper han blir glad for du har jo ordnet en fantastisk overraskelse med reise!
 
Da har jeg overraska han og han ble veldig glad. Så letta nå. Det var en koselig overraskelse sa han. Også har jeg bestemt meg for å prøve å pusse opp på loftet på egenhånd. Skal vise alle at vi trenger hverken lån eller hjelp. Haha. Jeg klarer sikkert ei list i uka eller no. Men skal fokusere på det positive nå og det skal gå veien dette
 
Last edited:
17+6 helga har gått i ett. Virker som om kvalmen endelig har sluppet taket. Men til gjengjeld har bekkenet begynt å si ifra. Men foreløpig går det greit. Må bare ta litt hensyn framover. Bare 10 dager til oul. Gleder meg sånn
 
Last edited:
18+3 har nok pådratt meg en bihulebetennelse og er skikkelig mannesjuk.... fattet ikke hvorfor forkjølelsa aldri gikk over men jeg ble verre og tettere og tettere og det gjør skikkelig vondt i ansiktet. føles som jeg har feber og at hele hodet skal sprenges.
fått beskjed om å bruke saltvannspray i første omgang og om det ikke fungerte så skulle jeg ta kontakt igjen, og snart er det jo helg så typisk det. blir vel legevakt om det ikke blir bedre. mest lyst til å legge meg nedpå for er helt gåen, men gubben er på jobb og ettåringen er turbo rundt her.
stemninga mellom meg og gubben er i det minste levelig da, så det hjelper jo. han har skjerpa seg mye.

ellers vokser magen og jeg kjenner fortsatt små dult, litt plaget med ubehagelige kynnere og noe vondt i bekkenet, men det var det med å få lov til å hvile, neste uke derimot skal jeg har barnefri så da blir det sofaen og netflix og bare avslapning, pluss oul... bare 6 dager igjen til jeg får hilse på lille i magen, er skikkelig i tvil på hva jeg tror det er nå har vært helt sikker på jente hele veien men er litt i småtvil nå. kan være en liten gutt å kanskje, blir glad uansett men må bytte noen klær som jeg ikke har klart å la være å kjøpe i såfall. haha.

bare komme seg igjennom helga nå og håpe at formen blir bedre så satser vi på at det blir knall med litt hvile også.
 
18+6 formen begynner å komme seg, har sovna en del på sofaen for der ligger jeg høyt med hodet og slipper å føle at jeg kveles i alt slim og snørret. haha. fatter virkelig ikke hvor alt det snørret kommer fra men nå er det på vei tilbake heldigvis og jeg er ikke så tett eller har så vondt og trykk i hodet. Bare tilbake til den vanlige tette nesa. har også begynt å kjenne mer bevegelse nå så lille sier ifra at alt er bra tror jeg.
I går leverte vi de to minste på en liten ferietur til mormoren sin. så jeg sov jo helt til kl 8 i morges. det var virkelig himmelsk, gutta var snille å bare gikk ned å så på barnetv og lot meg sove. merker at formen blir bedre av det å.
I tillegg så er kvalmen minimal nå. litt småuggen på morgenen og lurer på om jeg begynner å få halsbrann på kveldene men alt er bedre enn den evige kvalmen som kom i hytt og pine. og bekkenet er noen lunde greit, ellers føler jeg meg litt sprengt, magen har virkelig vokst den siste uka og har en del kynnere så den er ganske hard. hadde vonde kynnere også men de har roa seg heldigvis, hjalp visst å få sove to netter gitt. ikke bare bare å ha hovedansvaret for fire barn hver dag og natt i denne perioden med sykdom og plager men nå skal friuka nytes. jeg er jo utrolig heldig og har så snille besteforeldre til barna.
I morra er jeg i uke 19 og det er få dager igjen til onsdag og oul.
 
Godt å høre at der går bedre med deg! Her har jeg fått høre av legen at det er såpass minimal risiko å bruke Otrivin at jeg kan bruke det. Kanskje du skal prøve? Jeg får helt panikk når nesa er tett.
 
Skikkelig ampert her hjemme nå og jeg blir så lei meg. Skikkelig lei meg. Vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvor lenge jeg orker ha det sånn. Hadde håpet jeg skulle kunne glede meg over disse dagene før oul men ikke bare må jeg dra alene men jeg får høre hvor lite ønsket barnet er og at han ikke vil ha dette barnet. Jeg er så såra og lei meg at jeg ikke klarer gråte en gang. Er bare så langt nede. Han sier plutselig så mye som sårer. Og det er vel for å gi meg dårlig samvittighet.
 
Skikkelig ampert her hjemme nå og jeg blir så lei meg. Skikkelig lei meg. Vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvor lenge jeg orker ha det sånn. Hadde håpet jeg skulle kunne glede meg over disse dagene før oul men ikke bare må jeg dra alene men jeg får høre hvor lite ønsket barnet er og at han ikke vil ha dette barnet. Jeg er så såra og lei meg at jeg ikke klarer gråte en gang. Er bare så langt nede. Han sier plutselig så mye som sårer. Og det er vel for å gi meg dårlig samvittighet.
Unnskyld meg, men så utrolig barnslig og slemt han oppfører seg... nå kjenner ikke jeg til hele historien og den har jo alltid to sider men, det der veit jeg ikke om jeg hadde giddet å godtatt for å være ærlig... syns synd på deg og har lyst til å gi deg en kjempeklem. Det her er ikke fortjent!
 
Unnskyld meg, men så utrolig barnslig og slemt han oppfører seg... nå kjenner ikke jeg til hele historien og den har jo alltid to sider men, det der veit jeg ikke om jeg hadde giddet å godtatt for å være ærlig... syns synd på deg og har lyst til å gi deg en kjempeklem. Det her er ikke fortjent!
Takk.
Har gitt han ett ultimatum. Han må skjerpe seg ellers må vi finne ut hvordan vi skal gå videre hver for oss og ordne det med barna osv. Jeg orker ikke ha det sånn lenger i alle fall. Han er kjempebarnslig og vil bare ikke.
 
Blir lei meg av å lese hva du går igjennom. :( Er en kjent sak at vi ofte blir mer følsomme under svangerskap og dette må gjøre ufattelig vondt. Håper dere finner en løsning og at du får kost deg resten av tiden. Det er noe du absolutt fortjener.
 
Back
Topp