Ubeleilig og de herlige fem

Så bra å høre det får bedre og bedre for hver dag [emoji4] Hurra for Noel som er en uke idag [emoji322]
 
Tenker masse på dere, og nydelig navn lille gutten har fått [emoji173]️ Håper tiden fremover for dere blir positiv og at dere som familie finner ut av dette sammen [emoji173]️
 
Tittet innom bloggen din du viste til i ett i innlegg, så vakker Noel er :) Bra produsert :) Synes du er kjempeflink med alt du står i på hjemmebane og måtte gå gjennom en så tidlig fødsel og operasjon i tillegg. Vet ikke hvordan jeg hadde taklet en fødsel nå, føler meg ikke klar..
Håper det bedrer seg med pappaen når dere får kommet dere på plass hjemme og han får vært sammen med sønnen deres og knyttet bånd med ham.
 
Det har vært litt flying fram og tilbake mellom sykehuset og hjemme. Har sovet hjemme på tredje natta nå. Noel tar litt mer fra puppen i dag. Så det lover bra. Han driver ikke bare å tuller og biter! Lenger. Vel han biter fortsatt litt med gommene og det gjør faktisk ganske vondt men han prøver å drikke litt mer enn tidligere i allefall. I dag er han ei uke og vekta hadde gått opp til 2058 gram så nå har vekta snudd. På fredag har vi kommet til det som skulle vært uke 34 så da kan vi mest sannsynlig reise hjem og få hjemmebesøk fra sykehuset. Hadde gjort min hverdag sååå mye lettere. Samtidig er det så skummelt. Han er fortsatt så liten. Hvordan skal jeg få sjekka at han puster greit når jeg sover på natta uten den alarmen og vil jeg få til amming og mating og tusen tanker raser gjennom hodet mitt. Timene flyr jo når jeg er her på sykehuset og jeg har knapt nok noe hviletid mellom øktene. Det er stell, prøve å amme, sondemate, kos og la maten.synke, pumping også er det knapt nok en time til neste runde igjen. Hver tredje time er det mat og stell..kjenner at jeg er litt sliten nå enda jeg har fått sove på natta. Men.jeg har jo vært hjemme og ordna og rydda og vaska klær og levert i bhg og på skole i tillegg og dratt rett på sykehuset. I morgen blir det likt. Og når han kommer hjem.med meg blir det også sånn i tillegg til at vi ikke kan dra ut før det nærmer seg termindato. Kan dra på korte trilleturer om det ikke er for kaldt. Og ikke ha besøk av noen som er syke og ikke venner av barna osv. Mye mer å ta hensyn til med premature enn terminbabyer. Men det løser seg jo.
 
Last edited:
Prata med legen her i dag. Mest sannsynlig får vi reise hjem på mandag. Så de neste dagene blir det litt mer ansvar på meg og jeg får ha han inne hos meg på natta. Blir godt og skummelt. Legen så på meg at jeg ikke hadde det spesielt bra og hadde fått med seg at det er litt anspent hjemme. Så han tar en samtale med oss begge i morgen siden det er normalt å snakke med begge foreldrene når en skal reise tidlig hjem med en prematur og ting må være litt på plass hjemme. Han må jo se sønnen sin å. Var godt å bli hørt at dette er en tøff situasjon for oss begge og at jeg ikke vet hvor lenge jeg kan gå å ha det sånn før jeg møter veggen var legen ganske klar på at det er ikke mye lenger. Men det blir en lettelse å komme hjem og komme inn i egne rutiner og hverdag. Vi får jo besøk tre dager i uka fra de i Nat og det er jo betryggende. Og hvis han drar ut sonden så drar vi bare rett hit. Også om det er noe annet.
 
Last edited:
Jeg får rett og slett gåsehud av oppdateringene dine. De e fortsatt sterke. Og jeg feller noen tårer for det du har gått og går igjennom. Jeg håper at dere begge er der og får snakket med legen, og at mannen din greier å komme seg ut av det sporet han tydeligvis har satt seg fast i. Jeg tviler ikke på at du greier det, du har klart deg så langt og ære være deg for det, selv om du ikke har hatt noen valg. Fantastisk at vekten til Noel går oppover, og at dere snart får komme hjem, vitner om en veldig sterk gutt også med livets vilje. Takk for oppdateringer. Håper du får tatt litt vare på deg selv opp i det her, selv om det er lettere sagt enn gjort.
 
Jeg får rett og slett gåsehud av oppdateringene dine. De e fortsatt sterke. Og jeg feller noen tårer for det du har gått og går igjennom. Jeg håper at dere begge er der og får snakket med legen, og at mannen din greier å komme seg ut av det sporet han tydeligvis har satt seg fast i. Jeg tviler ikke på at du greier det, du har klart deg så langt og ære være deg for det, selv om du ikke har hatt noen valg. Fantastisk at vekten til Noel går oppover, og at dere snart får komme hjem, vitner om en veldig sterk gutt også med livets vilje. Takk for oppdateringer. Håper du får tatt litt vare på deg selv opp i det her, selv om det er lettere sagt enn gjort.
Takk. Håper og tror det løser seg og mannen har godt av å prate med noen
 
Tittet innom bloggen din du viste til i ett i innlegg, så vakker Noel er :) Bra produsert :) Synes du er kjempeflink med alt du står i på hjemmebane og måtte gå gjennom en så tidlig fødsel og operasjon i tillegg. Vet ikke hvordan jeg hadde taklet en fødsel nå, føler meg ikke klar..
Håper det bedrer seg med pappaen når dere får kommet dere på plass hjemme og han får vært sammen med sønnen deres og knyttet bånd med ham.
Takk. Jeg følte meg absolutt ikke klar for fødsel men er glad alt det med usikkerheten, lekke fostervann konstant og uroen min er over nå. Vi skal heldigvis prate med legen i morgen, så håper det vil bedre noe
 
Er så trøtt her jeg sitter å pumper midt på natta. Må hjem å sove for siste gang uten Noel i natt. Levere i bhf og på skole også blir jeg på sykehuset til vi får reise hjem. Som jeg gleder meg til han klarer å spise nok så jeg slipper pumpe. Er nok ei stund til. Og han må nok ha mat ofte framover å. Sove kan jeg gjøre når jeg blir gammel tydeligvis
 
Noel har nesten tatt igjen fødselsvekta si. Mangler 30gram. Veide 2108gram i dag. Han klarer å amme litt bedre og fikk i seg 7ml på morgenen og Nå skal jeg ha han sammen med meg på natta også.

I dag venter samtale med lege og buph team sammen med mannen. Gruer meg litt men tror det blir bra å. Så er det bare å vente på mandagen og hjemreise
 
I dag er Noel 10 dager og vi er i uke 34. Alt går fortsatt bra og han har tatt igjen fødselsvekta si i dag. 2140gram veier han nå.

Samtalene gikk veldig bra i går og samboern møtte sønnen sin for første gang å. Tror han syns det var litt skummelt siden han er såpass liten, men var nok godt å.
Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal få sovet noe mellom øktene hjemme eller i det hele tatt når vi skal hjem, men det går seg kanskje til det å. Prøver å la han sove mest mulig i senga si utenom kos ved stell og mating så kanskje han sover der på nettene etterhvert. Men må nok investere i et bæresjal så jeg lettere kan bære han hjemme og hjelpe ett og et halvtåringen
 
Last edited:
Første natt med lillegutt på rommet. Gikk bedre enn forventet. Han lagde litt lyder når det var mattid så fikk stått opp hver tredje time og mata å. Men litt trøtt i dag ja. Nå på morgenen var han så trøtt at han bare ble sondet av de som jobber her, jeg fikk pumpa og dusja og spist. Senere i dag kommer gutta og samboeren og skal hilse på og være med på stell. Spent på gubben der. Nå kjenner jeg at jeg gleder meg til å dra hjem.
 
Har vært hjemme i dag å sjaua og ordna til. Fikk beskjed om å gjøre istand det vi kunne nå mens babyen var her og kunne bli passa på av de som jobber her. Lillegutt og jeg tenker installere oss på stua da vi ikke bør ha det kaldt på rommet han skal sove på og gubben kreperer om han ikke kan ha vinduet oppe. Har derfor bytta sprinkelsenger på minstemor og lillebror slik at han har den som er vanskeligst å komme til på og klatre på. Den står klar i stua og er redd opp nå. og forhåpentligvis skjermet fra storesøstera. Har funnet fram alt av bleier og stelle produkter og klær i preemie og str 50. Vaske og organisere det kan jeg gjøre når vi er hjemme. Skal jo gå hjemme hele dagen så lillemor og lillebror kan hjelpe meg med det. Lillebror i bæresjal og ettåringen skal nok sjekke ut alt og prøve klær osv, kjenner jeg hu rett. Står ei kurv på rommet vår også om vi skal sove der innimellom. Fått tak i flaskestetilisator, flasker og pumpe får jeg henta på mandag. Så da er det meste på plass. Resten får jeg bestille på nett eller sende gubben ut å fikse. Nå gleder jeg meg til å reise hjem med det lille mirakelet vårt.
 
Går greit med oss. Er hektisk med fem små så uka har forsvunnet for meg. To av ungene sover dårlig og minstemann skal ha mat ganske ofte. Sonden brukte vi første dagen. Resten har vi amma. Han la på seg bra første døgnet så vi har ettersondet mindre og mindre og ammet hele tiden og i forrigårs kveld dro han ut sonden selv. I går hadde vi besøk fra sykepleieren i Nat igjen og han hadde gått opp 40 gram til og veier nå 2260gram så da slipper vi sonden. Skal kontroll veie på mandag og muligens skrives ut av Nat da også. Er litt stolt av den flinke gutten min.

Har endelig fått permisjonspenger fra jobb å. Og mannen er litt mer positiv nå enn før vi kom hjem. Skal i samtale på.sykehuset igjen på mandag. Tror det hjelper mannen og meg å
 
Vi sliter med å holde kroppstemperaturen oppe, sliter med spising og vektoppgang. Men håper det kommer seg. Fått låne varme madrass fra sykehuset og fått pro nan som han skal få samt litt rapsolje oppi. Rett og slett feite han opp. De vil jo helst at han skal gå opp 200gram i uka... her har han bare gått opp 130gram på halvannen uke. Men stoppa litt opp i vekta siste uka.
får håpe de nye tiltakene fungerer.

Jeg sliter litt med følelser og tanker rundt alt. Syns det er tungt at situasjonen er som den er, at jeg ikke kan bare ta han med meg over alt, at vi ikke får til ting her hjemme (føles sånn når han ikke får i seg nok mat og ikke legger på seg nok og er kald til tross for mye ull og godt innpakka unge)
Jeg er blitt asosial, får ikke kommet meg andre steder enn å levere i bhg og en kjapp tur på butikken når samboern er hjemme. To av de andre ungene sover ekstremt dårlig hvorav ene har ørebetennelse. Jeg er trøtt sliten og lei meg over at ting har blitt som de har blitt.
Skal til samtale på buph igjen neste uke. Men jeg merker at jeg har bare gitt opp dette forholdet og orkerikke prøve å fikse det. Nå er det opp til han. Vanskelig å fikse opp noe før han klarer å tilgi og ikke være bitter på meg lenger for de avgjørelsen jeg tok
 
Håper tiltakene hjelper lille gull.
Håper også at dere får pratet godt sammen på buhp og at dere samarbeider godt med ungene.
Klem i fleng :Heartred
 
Går litt trått her hjemme på mange måter. Har oppdatert litt på bloggen. Er ekstremt sliten. Det går jo i ett og vi måtte legge med sonde igjen på fredag. Han går ikke nok opp i vekt og sliter med å holde varmen. Jeg sliter med å holde humøret oppe.
 
Back
Topp