Ubeleilig og de herlige fem

Nydelig liten bittelille bror dere har fått:love7
Håper dere får hjelp til å komme dere igjennom dette, for deres og barnas skyld:Heartred
Godt å høre at din mor er der, sterk er du:Heartred
 
I dag var en tøff dag. Vi sliter jo litt samboern og jeg og med alle følelsene og omstendigheter så har jeg vært fortvila,og på gråten og samtidig gått fra amming til pumping til stell og sondeforing og kos og lillebror har måttet ligget i lysbehandling, etterriene har kommet og jeg sleit med å få ut melka og alt var bare blæh. Så fikk jeg besøk av søsteren min. Det hjalp veldig og på kvelden besøk av naboen. Som hadde med den største og beste overraskelsen noen sinne. Alle i nabolaget og venner på en termingruppe med treåringen hadde spleisa på prematurklær til lillebror og full vask av huset til vi kommer hjem fra sykehuset. Er så rørt og glad at dere aner ikke for vask av hus har blitt nedprioritert de siste mnd med bekkenplager og hektisk hverdag... herlighet så fantastiske mennesker.
 
I dag skal jeg hjem en kjapp tur i to timer. Det blir godt. Må hente litt ting til.meg og lillebror. Jeg flyttes fra barsel til nyfødten og lillebror skal mest sannsynlig over i seng og ikke være i kuvøse. Må bare få svar på bilrubin prøvene om han må i mere lys
 
I dag var en tøff dag. Vi sliter jo litt samboern og jeg og med alle følelsene og omstendigheter så har jeg vært fortvila,og på gråten og samtidig gått fra amming til pumping til stell og sondeforing og kos og lillebror har måttet ligget i lysbehandling, etterriene har kommet og jeg sleit med å få ut melka og alt var bare blæh. Så fikk jeg besøk av søsteren min. Det hjalp veldig og på kvelden besøk av naboen. Som hadde med den største og beste overraskelsen noen sinne. Alle i nabolaget og venner på en termingruppe med treåringen hadde spleisa på prematurklær til lillebror og full vask av huset til vi kommer hjem fra sykehuset. Er så rørt og glad at dere aner ikke for vask av hus har blitt nedprioritert de siste mnd med bekkenplager og hektisk hverdag... herlighet så fantastiske mennesker.
For en fantastisk fin overraskelse!:joyful: Veldig fint at du slipper å tenke på husvask for øyeblikket.. :) Godt å høre at du har fine folk som støtter opp, det kommer nok godt med når ting er vanskelig mellom deg og samboeren. Jeg håper dagene som kommer blir litt lettere med tanke på mating og den lille, og at du får til å slappe av <3 Ønsker dere en god helg! :)
 
Så godt å høre at dere har gode mennesker som hjelper til[emoji173]️ lillebror er helt nydelig. Gratulerer nok en gang
 
Var hjemme i dag og det var i grunn grei nok stemning mellom meg og samboeren. Koselig å se barna igjen da. Han trenger nok bare tid. Bare han vil se sønnen sin snart da. Han har sett bilder men ikke vært her. Men det gjør han kanskje snart.
I helga blir det å være her og øve på spising på meg og lillebror. Jeg syns ikke ting er fullt så skummelt lenger nå, litt men ikke så mye. Begynner å komme litt inn i rutiner. Men han spiser dårlig på egenhånd. Ellers har han blitt flytta fra kuvøse til seng i det minste så nå bor han i de plastbaljene som de andre barna. Bilrubinnivået var kjempebra i dag.
 
I dag har all reaksjonen på alt kommet. Jeg er sliten. Jeg griner, vil bare hjem, vil ha med meg babyen min hjem. Alt rundt fødselen, samboern og alt er bare ett stor kaos. Jeg vet ikke når vi får dra hjem. Jeg sover alene på ett rom i etasjen under der babyen min ligger. Føler jeg har en baby som jeg låner på dagtid og nærmest må spørre om å få bytte bleie på. kan ikke amme fordi han ikke er sterk nok, Altså all ære til de på nyfødt de passer utrolig godt på han og er flinke men jeg føler meg helt hjelpesløs og håpløs. Aner knapt nok hva jeg skal gjøre. Og jeg skal lissom være mamman hans. Jeg har fire unger hjemme jeg vil være sammen med i tillegg og jeg bare hater denne situasjonen. Greit nok vi ikke visste helt hvordan det ville bli med fem men det var i allefall ikke slik det skulle bli. Samboern er kun hjemme med de andre og er kjempeflink. Men det stikker dypt i meg at han bare dro fra meg under fødselen. At han ikke vil se han eller være her litt. Alt er så tungt.
 
Jeg kan ikke sette meg inn i hva du har fått og går gjennom men jeg føler sånn med deg ❤️ Jeg har syntes så synd på deg så lenge, du har virkelig hatt det tøft den siste tiden og det var grusomt at det skulle bli som dette oppå alt :( Håper dere får dra hjem snart og at du og mannen finner ut av ting. Jeg skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre for deg. Klem ❤️
 
Fy søren, jeg kan ikke forestille meg hvordan du har det, men kan lett de at det ikke er en hyggelig situasjon. Så jeg sender en skikkelig styrke-klem og håper det ordner seg med mannen også, helst med en gang. :cat::Heartred
Håper også det går fort at han skjønner at det er hans barn og at han skjerper seg når dere kommer hjem (helst før). :blackeye:
Du er utrolig sterk som allerede har vært igjennom så mye, og enda står på for dine. :love7
 
Håper at du har noen andre støttespillere rundt deg:( for dette var trist lesning. Kan ikke sette meg inn i hvor tøft dette må være for deg. Skulle gjerne vært der og gitt deg en stor klem. Har han fortstått at det er hans barn nå? Håper for deres del at dere får god kyndig hjelp til å komme gjennom dette.:Heartred:Heartred:Heartred Og er det ingen andre i familien som kan snakke han til fornuft? Håper at du snart får bedre dager:Heartpink
 
Vi har blitt henvist til buph teamet her på sykehuset for samtaler. Prater litt med noen venninner og med sykepleierne her men fokuset på sykehuset er mer på lillebror. skjønner at han trenger og må få tid men det er lissom ikke lett for meg heller denne situasjonen. Jeg hadde trengt han mer enn noen sinne nå og vi hadde trengt hverandre som er mer normalt. Ser jo alle de omsorgsfulle fedrene som er her
 
Last edited:
Har lest gjennom historien din. Jeg er målløs! Men jeg må skrive noen ord likevel! Du har en helt utrolig styrke og tålmodighet. Jeg kan ikke forstå hans handlinger oppi dette.. om hans sterilisering ikke var 100% da lillebror ble unnfanget, så er det utrolig at du skal bli beskyldt for å ha noen på si. Og legen ved Aleris var utrolig uproff.
Jeg kan ikke tenke meg at du hadde delt denne sterke historien hvis du hadde hatt en på si heller..
Du er stor som finner deg i dette! All respekt for det! Men vær snill mot deg selv og ikke finn deg i dette! Han fortjener deg ikke når han ikke kan ta sitt eget ansvar oppi dette! Og tenkt å behandle sin nærmeste på den måten! Og huff, hva kommer lillebror til å føle ovenfor sin pappa når han vokser til og begynner å forstå!
Sender deg en stor klem!
 
Last edited:
Takk for gode ord. Jeg tenker at han trenger tid. Og vi får hjelp i form av samtaler på sykehuset etter hvert nå. Også hjelper det kanskje når vi kan få komme hjem. Da har han ikke noe valg enn å forholde seg til lillebror. Jeg sov hjemme i natt og fikk vært med de to eldste, lagt de og stått opp med de og leverte de i bhg og på skolen. Det gjorde underverker på psyken min selv om det var fælt å dra fra lillebror.
 
Last edited:
Kjempefint navn:love7 håper at dagene blir bedre og bedre for deres del, og veldig bra at dere får oppfølging av profesjonelle. Hvordan går det med lille Noel nå?
 
Kjempefint navn:love7 håper at dagene blir bedre og bedre for deres del, og veldig bra at dere får oppfølging av profesjonelle. Hvordan går det med lille Noel nå?
Takk. Det går veldig bra med han. I dag har vekta snudd og han har lagt på seg 50gram siden i går. Han får jo mye mat så han sover og bæsjet for det meste. Han er litt våken og kiker rundt seh når jeg steller han men ellers i melkekoma store deler av døgnet. Håper på at han klarer spise litt mer snart så vi kan dra hjem om ei uke. Etter han er 34 uker kan vi dra hjem og få hjemmebesøk av sykehuset tre dager i uka. Han er også koblet av sånn metningsmåler nå og har apneovervåkning i stedet. Hvis han ikke trekker pusten på 20sek så går det en alarm og vi må stimulere, stryke på han osv. Foreløpig har han ikke hatt noen pustestopp eller problemer.
 
Back
Topp