Ubeleilig og de herlige fem

Da er det ikke lenge igjen til lungemodningssprøytene har fått full virkning. Det er det viktigste akkurat nå! Så får vi håpe at riene holder seg borte og at fostervannet tar seg opp igjen og infeksjoner holder seg borte. Hvordan går det med deg? Selv syntes jeg det var utfordrende psykisk og ligge sånn «på vent» og ikke vite hva utfallet ville bli..
 
da er jeg koblet av dryppet. er 31+6 i dag. de har sagt at nå stopper de ikke en evt fødsel så må bare se hva som skjer. kjenner en del murringer ikorsrygg og mage og det renner mer fostervann igjen nå men ellers grei form og ikke noen vonde tak.
det er veldig tungt psykisk å ligge sånn på vent og ikke vite ja. fikk snakket med nyfødt intensiven i stad og det var både godt og følelsesladet, kom en del tårer, fikk svar på en del spørsmål og fikk roa ned litt bekymringer og tanker. får veldig god hjelp og oppfølgning der i allefall så føler meg veldig trygg på at alt vil gå bra. men er så klart vettskremt for om det skal skje noe også.
 
da er jeg koblet av dryppet. er 31+6 i dag. de har sagt at nå stopper de ikke en evt fødsel så må bare se hva som skjer. kjenner en del murringer ikorsrygg og mage og det renner mer fostervann igjen nå men ellers grei form og ikke noen vonde tak.
det er veldig tungt psykisk å ligge sånn på vent og ikke vite ja. fikk snakket med nyfødt intensiven i stad og det var både godt og følelsesladet, kom en del tårer, fikk svar på en del spørsmål og fikk roa ned litt bekymringer og tanker. får veldig god hjelp og oppfølgning der i allefall så føler meg veldig trygg på at alt vil gå bra. men er så klart vettskremt for om det skal skje noe også.
Jeg fikk også besøk av nyfødtintensiven, gjorde veldig godt. De var veldig positive så lenge jeg var over uke 30 :) det syntes jeg hjalp veldig når dem var positive, de opplever jo en del der. du er akkurat en dag lengre enn meg, jeg er 31+5 i dag. Skal vel noe til at du går i mange uker til siden vannet har gått, men hver time og hver dag teller *klem* Har de tatt noe vekstestimering av han? Tårene må få lov og komme, det er ingen lett situasjon å ligge sånn. Føler veldig med deg!!
 
Jeg fikk også besøk av nyfødtintensiven, gjorde veldig godt. De var veldig positive så lenge jeg var over uke 30 :) det syntes jeg hjalp veldig når dem var positive, de opplever jo en del der. du er akkurat en dag lengre enn meg, jeg er 31+5 i dag. Skal vel noe til at du går i mange uker til siden vannet har gått, men hver time og hver dag teller *klem* Har de tatt noe vekstestimering av han? Tårene må få lov og komme, det er ingen lett situasjon å ligge sånn. Føler veldig med deg!!

takk. :Heartred:love7ja de målte han da jeg kom inn på tirsdag. ca 1700 gram så det var veldig bra. var visst akkurat tilsvarende uke 31. føler meg godt ivaretatt både her på obs og vet vi blir tatt godt vare på på nyfødt å. men merker at alt er så annerledes i magen nå som han har mindre vann å. han er mye mye mer rolig enn normalt, han reagerer på lyd og ctg det liker han ikke. eller er det lite å kjenne fra han syns jeg. men de passer på og tar ctg og er fornøyde med den så jeg stoler på at de har god oversikt. og jeg vil jo merke fort om det skjer noe og de sjekker jo hjerterytmen hans ofte også
 
Uke 32
Ctg målingene viser at lillebror har det bra men jeg kjenner minimalt med bevegelser og syns det er kjempeekkelt. De sjekker derfor hyppig her. Det lekker mer fostervann nå, jeg har litt vondt i magen, føler meg uggen og hadde litt feber på ettermiddagen i går. Sovna derfor kl 21. Fikk ringer intravenøst og fikk nettopp siste intravenøste dosa med antibiotika. Blir tablett form en dag til nå.
Har fått beskjed om å si ifra om alt og de sier det er helt riktig at jeg skal si i fra om denne endringen i bevegelsene. For man skal jo kjenne bevegelser. Har kjent pittelitt men det er utrolig svakt. Men må bare stole på at når de sier at puls og sånt er bra så er det det.
Infeksjonsprøvene viser at ting synker og er bedre så de er også bra.

Jeg føler derimot at jeg ikke har det så bra. Det er en påkjenning uten like. Null kontroll. Aner ikke hva som skjer eller når det skjer noe. Føler meg som en bruksting som bare ligger her å ruger. Får kun gå til og fra do og dusje og bare tenker og føler. Tror aldri jeg har grått så mye som i går. Føler med følelsesmessig temmelig ustabil. Men alt går. Jeg må bare holde ut.
 
Tenker masse på deg!
 
Fikk snakka med legen i dag. Alt ser fint ut med lillebror. Han er dog rolig men ctg er fin. Har ligget på ctg med musikk ned mot han og pipleke uten at han sparker så mye mer men pulsen øker. Litt mer aktiv i dag kanskje enn i går. Magen er rolig. Ingen rier, bare litt murring. Får lov å gå å hente meg mat og sånn i dag men skal være mest mulig i ro. I alle fall til uke 34. Så ser de an formen min også da. Men alt bunner i hvordan han har det i magen. Så lenge han har det bra så må jeg gå sånn. Det renner lye fostervann nå. Men det blir dannet nytt heke tiden. De vil sjekke ståa angående det neste uke. Alle blodprøver er også fine så ingenting i indikerer på noe infeksjon. Verre med meg og min psyke og påkjenningen
 
Sender en stor klem! ❤️ Jeg kan ikke engang forestille meg hvor tøft det må være. Jeg synes du hadde nok å stri med fra før, egentlig. Håper mannen er støttende og at dere får litt hjelp fra vennene og familie!
 
Forstår godt at usikkerheten og ventetida er tøff for psyken. Vit at du er utrolig sterk, ikke alle hadde greid med alt det du har/har hatt å tenke på. Sender gode klemmer og de beste ønsker for dere. ❤️
 
Sender deg en stor styrke klem [emoji173]️ Jeg vil tro det er tøft å ligge slik, er utrolig lett å ligge og tenke å spekulere på ting da. Håper bare tiden går fort tiltross hvor kjedelig det er[emoji4] Takk for att du skriver så fine oppdateringer til oss ❣️
 
Sender deg mange gode tanker! Takk for at du holder oss oppdaterte, vi blir fort bekymret hvis vi ikke hadde hørt noe :Heartred
 
Snakker mer med legen som tok imot meg på tirsdag i dag og hun beroliget meg mer. Jeg blir satt igang i uke 34. Så fremt jeg vil noe jeg nok regner med er lenge nok å gå men hun trodde nok jeg fikk rier før den tid. Jeg får lov å opp å gå litt mer nå og bevege meg mer og starter det så starter det bare det skal gå veldig bra nå som lungemodning har full virkning og det ikke er tegn på noe infeksjon eller noe. Og grunnen til at han er såpass rolig i magen nå er nok pga lungemodningen som er sterioider. Da ble jeg mye roligere med en gang å. Alt er bra med han og jeg har det etter forholdene greit. Må bare prøve å være tålmodig og ruge
 
Last edited:
jeg oppdaterer nesten daglig bloggen nå så for de som vil lese mer så står det en del der å http://frkubeleilig.blogg.no

er fortsatt på sykehuset, er i uke 32+2 i dag. baby fortsatt i magen, jeg er ganske nedbrutt men det går jo på ett vis

Tusen takk for link til bloggen din [emoji8]
Godt å høre mannen får hjelp hjemme og at du får litt besøk når dagene på sykehuset går så sakte. Lille skal bli i magen din noen uker til, så prøv å pust ut, slapp av og rug som best du kan. Stå på, du er så sterk!
 
I dag som de siste tre dagene har jeg vært kobla på ctg registrering lenge, en time av gangen og bare i dag tre ganger, alt er kjempefint med hjerterytmen og variasjonene til lille men han er altså så rolig at jeg merker jeg syns det begynner å bli ganske ekkelt. De får meg til å drikke juice, isvann, spille musikk for han og bruke pipeleke, spise, dytte på magen og kanskje han da gidder gi fra seg ett lite knuff. Jeg begynner å bli temmelig på tuppa. Selv om legene sier de ikke er bekymra pga resten av registreinga er helt fin og normal så burde han jo bli litt mer aktiv igjen. Jeg kjenner svake litt sånn "hoff skal jeg virkelig gidde å snu meg litt dah?" bevegelser. Greit nok at han var rolig da han nettopp hadde fått lungemodningssprøyter men nå burde han kvikna til. Og han var ganske så mye sterkere og mer livlig før vannet gikk og også de to dagene etter. men de siste tre dagene roligere og roligere. Jeg syns det er helt jævlig å gå sånn og har en kjempeekkel følelse av at han burde heller komme ut. Legene skulle egentlig ta en ul i dag men så har de ikke hatt tid så det blir flytta til i morra hvis de har tid.

ellers er ståa som før, ingen tegn på fødsel, ingen infeksjon, ingen plager bortsett fra vann i beina og at jeg går på veggen her, og det renner fortsatt vann gjennom hele dagen. er derimot litt usikker på om det er vann eller om jeg tisser på meg innimellom men det er visst normalt at det føles sånn. jeg går jo på do å tisser men det renner jo i hytt å pine ellers å. utrolig weird og merkelig følelse. I morgen er det faktisk ei uke siden vannet gikk. Er 32+3 i dag.
 
Legen kom og tok ul nå. Hun var enig i at han var ganske daff og rolig, men så litt bevegelse på ul når hun dytta masse borti han med proben.... men alle mål og registreringer og hjerterytme er kjempefint så hun hadde ingen forklaring på det men såklart det kunne være pga lite foster vann og at han syns det er litt ekkelt og annerledes inni der, for det var for lite vann nå og tilsier jo vannavgang som vi alt visste. Men noen få lommer med vann er det så det ble jo dannet litt hele tiden noe som også forklarer at det renner i tide og utide å og da var hun ikke bekymra, men de skal følge tett med på oss og jeg skal fortsatt si ifra om han er like rolig. De sjekker med infeksjonsprøver og min form og ctg. Jeg har også fått veldig mye vann/ødem i ene foten så de følger med på den å. Foreløpig ikke vond når de dunker i den og ikke varm og rød men den er hoven og værker. Bah alle disse plagene og bekymringene nå på slutten altså
 
Nøyaktig ei uke siden vannet gikk nå i dag. hurra.
 
Da blir jeg satt igang i dag. Crp var stigende, har fått vonde murringer i mage og rygg og blodspor. Ctg registrering nå og deretter ei pille siden jeg hadde drøye 2 cm åpning men livmorhalsen var såpass lang så de ville gi meg gode rier til at dette ikke drøyde for lenge. Kjenner det er spennende og skummelt men vi er i de beste hender. Er 32+4 i dag og er nøyaktig ei uke siden vannet gikk.
 
Back
Topp