Tvillinger og gener

En tråd i 'Tvillingforeldre' startet av Bkno4225292, 13 Jun 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. Essig96 Andre møte med forumet

Hei :)

Mulig dette her blir postet feil, da dette er første forsøk her inne på forumet.
    Vi skal starte prøvingen like etter sommeren og jeg er så spent! Jeg har flere tvillingpar i familien, så jeg er ute å fisker etter erfaringer.
    Oldefar er tvilling og har to brødre som er tvillinger, han fikk bestemor. Bestemor fødte onklene mine som er tvillinger og mor. Jeg er eneste barnebarnet til bestemor som er jente. Bestemor døde dessverre før jeg vokste opp og ble interessert i disse genene. Har jeg en større sjanse for å få tvillinger?

Hvor mange ledd hoppet det over i deres familie?

Finner ingenting på nettet som kan gi meg en grei bekreftelse på hvor mange ledd i familien det hopper over, så er spent på å høre deres erfaringer :)

2. Tigermor Gift med forumet

Har hørt at det er annenhver ledd når det er genetisk. Men det er jo ikke spikra st det er slik.
    Her er eneste tvillingparet i familien til sambo to ledd bakover, og jeg har ingen tvillinger i slekta som jeg vet om.

Men vi er velsignet med tvillinger :)

• Liker Liker x 1
  3. Sistegangs Bli kjent med forumet

Husk at det er bare 2-egga tvillinger som er arvelig :) Det sies å skal være annenhvært ledd, og at det kun arves via damene.

• Liker Liker x 1
  4. Devine84 Gift med forumet Marslykke 2016

Är du lite äldre (30+) så är det visst större chans, för så brukar väl oftast kvinnan släppa två ägg vid ägglossning.

• Liker Liker x 1
  5. 3under2 Første møte med forumet

2-eggede går i arv på morsiden. Her er min morfar tvilling og jeg får tvillinger om noen mnd. Så det blir vel tredje leddet da.
    Ammet da jeg ble gravid, fant ut etterpå at det øker sjangsen for tvillinger siden det tuller med hormonene. Ellers er jeg under 30 og lav, så de kritikerene om alder og høyde fyller jeg ikke.

Husk at det tross alt er ganske liten prosent som får tvillinger da, så du får innstille deg på en av gangen. Om det ikke blir to for en kan du jo prøve på to tette! (som vi gikk for hehe)

• Liker Liker x 1
  6. Essig96 Andre møte med forumet

Hei!
    Så heldige dere er :) spennende!

7. Essig96 Andre møte med forumet

Det er nettopp det jeg vet, at det er på kvinnesiden. Menn kan vel ha det i genene, og føre det til sine jentebarn.
    Skulle ønske jeg visste mer om disse genene i familien min, men siden onkel overlevde og ikke tvillingen hans er det vel ofte 2 eggede. Synes bare det her er veldig spennende :)

8. Essig96 Andre møte med forumet

Så spennende! Gratulerer :) såklart er sjansene bittesmå og jeg er innstilt på en, men synes det her med gener og tvillinger er så spennende at jeg ikke klarer å tenke tanker i ny og ne :p tiden vil vise, men er gøy å høre om deres erfaringer (Y)

9. Reana Bli kjent med forumet

Min mor er toegget tvilling så er veldig spent på om jeg eller søstrene mine ender opp med tvillinger etterhvert :)

• Liker Liker x 2
  10. Essig96 Andre møte med forumet

Ja, det blir spennende å se når tiden kommer :)

• Liker Liker x 1
  11. Tigermor Gift med forumet

Ja, veldig :)

Har alltid ønsket meg tvillinger, så det føles utrolig spesielt å få oppleve dette. :Heartred

• Liker Liker x 1

Del denne siden