Tvillinger - flere som venter det?

Jeg venter tvillinger, ja :) er 9+3 nå.
 
Ooh, så hyggelig at det var flere!! Hvordan går det med deg da? Ser du har to fra før, så har jo litt erfaring også du.... Det er mine første, så er enormt spennt!!

Jo, det går greit. Kvalmen har gitt seg litt, men jeg er veldig trøtt. Kunne sovet hele dagen. Minnes jeg var trøtt med de 2 andre også, men ikke like utmattende trøtt.
Jo, jeg har jo litt erfaring, men det er både positivt og negativt. Dog aner jeg jo ikke hvordan det blir med 2 babyer, kan bare tenke meg til at det blir travle år fremover ;)
Hvordan går det med deg? Venter du en- eller toeggede?
 
Så heldige! En fødsel, to barn ;)
Vi vet ikke enda, men tror det er en. Føles veldig som sist.
 
Jeg har et spørsmål til dere som venter tvillinger :) Synes det er så spennende, gratulerer! :) Lurer på om dere har noen spesielle symptomer, annet enn enorm tretthet? Noe som fikk dere inn på tanken om at det kanskje kunne være to? Eller ble det oppdaget uten mistanke?
Jeg har en del tvillinger i slekta, på begge sider. Høres kanskje litt spesielt ut, men jeg snakket med farmoren min på tlf, og hun gjettet at jeg var gravid før jeg fikk fortalt det. Også sa hun "det blir en gutt, eller tvillinger" ;) Hehe. Skummelt, for hun pleier å ha rett i slike ting, merkelig nok. Etter det har jeg ikke helt klart å slippe tanken om to... Var inne på tanken fra før, for symptomene var der helt fra el. Visste det med en gang, at jeg var gravid altså. Synes alt kom veldig tidlig. Jeg er nå, etter min beregning 7+4, og magen synes allerede. Vet det er mange faktorer som f eks luft som kan spille inn på det. Men jeg hadde det ikke sånn med første. Det syntes ikke på meg før jeg var 5 mndr på vei ;) Kunne lurt meg unna helt til termin, så liten var jeg. En annen ting er at jeg har helt ekstremt vonde bryster og de har vokst MYE. Foreløpig ikke så veldig kvalm, kommer i perioder, men jeg er helt sinnsykt trøtt og sliten. Mye murringer og stikninger, og veldig treg mage. Hadde ingen problemer med første, annet enn ekstrem kvalme i 3 måneder. Nå merker jeg liksom ALT :p
Beklager litt langt innlegg, vet at jeg finner det ut tidsnok, er bare litt nysgjerrig på hvordan dere har det :)
 
Jeg har et spørsmål til dere som venter tvillinger :) Synes det er så spennende, gratulerer! :) Lurer på om dere har noen spesielle symptomer, annet enn enorm tretthet? Noe som fikk dere inn på tanken om at det kanskje kunne være to? Eller ble det oppdaget uten mistanke?
Jeg har en del tvillinger i slekta, på begge sider. Høres kanskje litt spesielt ut, men jeg snakket med farmoren min på tlf, og hun gjettet at jeg var gravid før jeg fikk fortalt det. Også sa hun "det blir en gutt, eller tvillinger" ;) Hehe. Skummelt, for hun pleier å ha rett i slike ting, merkelig nok. Etter det har jeg ikke helt klart å slippe tanken om to... Var inne på tanken fra før, for symptomene var der helt fra el. Visste det med en gang, at jeg var gravid altså. Synes alt kom veldig tidlig. Jeg er nå, etter min beregning 7+4, og magen synes allerede. Vet det er mange faktorer som f eks luft som kan spille inn på det. Men jeg hadde det ikke sånn med første. Det syntes ikke på meg før jeg var 5 mndr på vei ;) Kunne lurt meg unna helt til termin, så liten var jeg. En annen ting er at jeg har helt ekstremt vonde bryster og de har vokst MYE. Foreløpig ikke så veldig kvalm, kommer i perioder, men jeg er helt sinnsykt trøtt og sliten. Mye murringer og stikninger, og veldig treg mage. Hadde ingen problemer med første, annet enn ekstrem kvalme i 3 måneder. Nå merker jeg liksom ALT :p
Beklager litt langt innlegg, vet at jeg finner det ut tidsnok, er bare litt nysgjerrig på hvordan dere har det :)


Jeg hadde ingen mistanker på forhånd. Var fryktelig trett og mer kvalm denne gangen, men hadde hørt at svangerskap var forskjellig ut i fra hvilker kjønn man ventet, så jeg hadde sterk jentefølelse. Sjokket var stort da gyn.legen sa det var to inni der når vi var på tidlig ultralyd, haha
Brystene har blitt veldig store og harde, og livmoren er alt kommet over navlen, så det synes allerede. Har alltid hatt helt flat mage, så jeg tror mange mistenker noe ;) går i "teltklær" når jeg kan.

Blir spennende og se om din farmor har rett da :D
 
Jeg hadde ingen mistanker på forhånd. Var fryktelig trett og mer kvalm denne gangen, men hadde hørt at svangerskap var forskjellig ut i fra hvilker kjønn man ventet, så jeg hadde sterk jentefølelse. Sjokket var stort da gyn.legen sa det var to inni der når vi var på tidlig ultralyd, haha
Brystene har blitt veldig store og harde, og livmoren er alt kommet over navlen, så det synes allerede. Har alltid hatt helt flat mage, så jeg tror mange mistenker noe ;) går i "teltklær" når jeg kan.

Blir spennende og se om din farmor har rett da :D

Kan tenke meg at det var et lite sjokk da ;) Men, så spennende! Masse lykke til :D

Regner med at det er en liten gutt her, har det på følelsen, men blir ikke overraska om det er to ;) Får se om gamla har rett :p
 
Beklager litt langt innlegg, vet at jeg finner det ut tidsnok, er bare litt nysgjerrig på hvordan dere har det :)

Her i gården så er det min første graviditet, med ivf... og to egg ble satt inn, så jeg ante jo en viss sjans for at det var to. Har egentlig ikke hatt noen spesielle "symptomer" på to. Fikk postiv test veldig tidlig (9 dpo) og allerede 14 dpo så viste digital test 3 uker pluss.... så mye hcg med andre ord. Har jo vært trøtt, men det er jo vanlig med bare en også.... ikke spesielt kvalm, men MYE halsbrann og sure oppstøt - som igjen har ført til kvalme på kveldene.
 
Jeg hadde ingen mistanker på forhånd. Var fryktelig trett og mer kvalm denne gangen, men hadde hørt at svangerskap var forskjellig ut i fra hvilker kjønn man ventet, så jeg hadde sterk jentefølelse. Sjokket var stort da gyn.legen sa det var to inni der når vi var på tidlig ultralyd, haha
Brystene har blitt veldig store og harde, og livmoren er alt kommet over navlen, så det synes allerede. Har alltid hatt helt flat mage, så jeg tror mange mistenker noe ;) går i "teltklær" når jeg kan.

Blir spennende og se om din farmor har rett da :D

Oj, det må ha vært litt av en overraskelse ja!!! Var egentlig overrasket bare at jeg ble gravid jeg... vi fikk ikke akkurat tommel opp når vi satt inn egg... så det er ganske overvelmende det her.
 
Hvordan går det med deg? Venter du en- eller toeggede?

Toeggede her i gården. Formen er egentlig forbausende fin. Og nå nærmer jeg meg den magiske 12 ukeren også(denne uka..) Er jo trøtt som en sokk midt på dagen og på kvelden, men lite kvalme, takk og lov!
 
Toeggede her i gården. Formen er egentlig forbausende fin. Og nå nærmer jeg meg den magiske 12 ukeren også(denne uka..) Er jo trøtt som en sokk midt på dagen og på kvelden, men lite kvalme, takk og lov!

Toeggede her også. Hadde gått flere mnder uten eggløsning, så når jeg først skulle slippe egg så slapp jeg visst to [emoji23]
Så bra du også er i god form. Jeg er også sinnsykt trøtt. Sovner bare jeg setter meg ned. Var trøtt med gutta også, men på langt nær så ille som nå. Dette tar helt kaka!!! Var litt kvalm i uke 6-8, men nå er det nesten helt borte. Blir jeg veldig sulten kan jeg bli uggen, men thats it! Vi er heldige [emoji16]
 
Back
Topp