Tuttelutt!

Her kommer vi ikke til å tilby smokk. Orker ikke det jaget etter den smokken i lang tid på nettene.

Vi hadde bevisst ikke smokk til førstemann heller og det gikk kjempe fint :)
 
Prøvd flere merker?
Her begynte vi med avent sin nyfødt, men mam 0-6 er tydelig favoritter, så nå vil ikke vår ha avent sutten lengre :p

Ja vi har prøvd en del forskjellige. Mam 0-2 er den som ser ut til å være enklest for henne, men likevel funker det dårlig [emoji20]
 
Ja vi har prøvd en del forskjellige. Mam 0-2 er den som ser ut til å være enklest for henne, men likevel funker det dårlig [emoji20]
Prøvd den runde smokken? Har sett andre forum hvor den er den eneste som blir godtatt (baby nova tror jeg merket heter). Den ligner kanskje litt mer på en brystvorte (?)...
 
Prøvd den runde smokken? Har sett andre forum hvor den er den eneste som blir godtatt (baby nova tror jeg merket heter). Den ligner kanskje litt mer på en brystvorte (?)...

Nei, den har jeg ikke sett noe sted. Skal absolutt prøves ut, takk for tips!
 
Nei, den har jeg ikke sett noe sted. Skal absolutt prøves ut, takk for tips!

Vi har prøvd smokk med jevne mellomrom en stund nå, og senest i går kveld (både mam og avent) men hun bare brekker seg, og i går kom hele kveldsmåltidet opp igjen. Legen mente vi fint kunne bruke smokk fordi hun legger godt på seg, og vi sliter litt med massiv gulping innimellom hvis hun sovner ved puppen og suger til det butter., også for at jeg skal få slippe litt innimellom. men vi får det altså ikke til.

Funka det med den runde smokken? Eller har du fått det til med noen annen smokk?
 
Vi har prøvd smokk med jevne mellomrom en stund nå, og senest i går kveld (både mam og avent) men hun bare brekker seg, og i går kom hele kveldsmåltidet opp igjen. Legen mente vi fint kunne bruke smokk fordi hun legger godt på seg, og vi sliter litt med massiv gulping innimellom hvis hun sovner ved puppen og suger til det butter., også for at jeg skal få slippe litt innimellom. men vi får det altså ikke til.

Funka det med den runde smokken? Eller har du fått det til med noen annen smokk?

Nei den funka ikke den heller, dessverre.. den siste uka har jeg gitt litt opp å prøve, men hadde absolutt gjort seg om hun kunne ta den da puppene mine nesten begynner å bli "frynsete" [emoji85] hun sovner kun ved puppen, ingen ting annet som duger.
Så kjedelig at dere heller ikke får det til, høres ut som om dere også hadde trengt at hun tok smokk.
 
Nei den funka ikke den heller, dessverre.. den siste uka har jeg gitt litt opp å prøve, men hadde absolutt gjort seg om hun kunne ta den da puppene mine nesten begynner å bli "frynsete" [emoji85] hun sovner kun ved puppen, ingen ting annet som duger.
Så kjedelig at dere heller ikke får det til, høres ut som om dere også hadde trengt at hun tok smokk.

Det skal ikke være lett.. jeg har er lite håp om at hun tar den når hun blir litt større, men det er jo ikke sikkert. Har du prøvd bæresele for å få henne til å sovne? Det funker innimellom her :happy:
 
Det skal ikke være lett.. jeg har er lite håp om at hun tar den når hun blir litt større, men det er jo ikke sikkert. Har du prøvd bæresele for å få henne til å sovne? Det funker innimellom her :happy:

Jeg håper litt på det jeg også, de er jo fortsatt veldig små.. bæreselen nekter hun å sitte i, men bæresjalet har jeg fått henne til å sitte i to ganger så hun har fått sove litt :)
 
Hvordan går det med dere som ikke gir smokk? mini har begynt å sutte på hendene sine og finner tommelen til tider, men han klarer ikke ta smokk, må holde den.
 
Det går enn så lenge fint uten smokk her i huset :) Lillesøster suger også en del på fingrene sine men ikke på tommelen, så vi satser på å klare oss uten en stund til og ser hvordan det går :)
 
Hvordan går det med dere som ikke gir smokk? mini har begynt å sutte på hendene sine og finner tommelen til tider, men han klarer ikke ta smokk, må holde den.

Fortsatt ingen smokk her heller, men hun sutter en del på hendene sine. Skulle sårt hatt henne til å ta den, da hun har et ekstremt sugebehov. Da kanskje hun hadde likt vogna også, for der hyler hun så fort hun glemmer å sutte på hånda [emoji85]
 
Her har vi endelig fått henne til å ta smokken når hun har fått for mye melk, men fortsatt vil suge. Da bare tar jeg ut puppen og putter i smokken, så sovner hun nesten med en gang. Men det er nesten bare da, ellers brekker hun seg eller spytter den ut igjen. men veeeeeldig fornøyd med at hun godtar den når hun ligger ved puppen, for vi har slitt sånn med at hun spiser alt for mye.. får henne ikke til å sovne i vogna vi heller. Går bare hvis hun sover når hun kommer oppi. Hun kan ligge og bare titte litt rundt seg en stund hvis hun våkner, så det går seg til det her, har bare tatt litt tid ;)
 
Hvordan går det med dere som ikke gir smokk? mini har begynt å sutte på hendene sine og finner tommelen til tider, men han klarer ikke ta smokk, må holde den.
Vi har endelig knekt koden for å ta smokk!!! Har tatt oss noen uker til å få han til å skjønne hvordan ta den og vi har brukt over 600kr på div smokker. Ble tipset om en type vi ikke hadde prøvd og jaggu tok han den nesten med en gang! Det betyr nå også kun en oppvåkning på natta og en sakte men sikkert mer ithvilt mamma :D Life changer!!!
 
Fortsatt ingen un sutter en del på hendene sine. Skulle sårt hatt henne til å ta den, da hun har et ekstremt sugebehov. Da kanskje hun hadde likt vogna også, for der hyler hun så fort hun glemmer å sutte på hånda [emoji85]
Sånn som her det. Etter å ha funnet en som han tok med en gang våkner han også bare en gang på natta :D babble har den.

https://babble.no/produkt/utstyr-til-foreldre-og-barn/trost-smokk/trst-smokk-0-18-mnd-2pk

Prøv den. Jeg hadde ikke trua men det gikk. Og nå får jeg endelig litt tid med storesøster uten at han henger fast i meg grunnet sugebehovet :)
 
Sånn som her det. Etter å ha funnet en som han tok med en gang våkner han også bare en gang på natta :D babble har den.

https://babble.no/produkt/utstyr-til-foreldre-og-barn/trost-smokk/trst-smokk-0-18-mnd-2pk

Prøv den. Jeg hadde ikke trua men det gikk. Og nå får jeg endelig litt tid med storesøster uten at han henger fast i meg grunnet sugebehovet :)

Den har vi allerede kjøpt, men funka dessverre ikke [emoji20][emoji85]
Alle skryter sånn av den, men den har ikke fungert for oss.. men jeg gir ikke opp, plutselig skjønner hun hva den er til [emoji6]
 
Vi har endelig knekt koden for å ta smokk!!! Har tatt oss noen uker til å få han til å skjønne hvordan ta den og vi har brukt over 600kr på div smokker. Ble tipset om en type vi ikke hadde prøvd og jaggu tok han den nesten med en gang! Det betyr nå også kun en oppvåkning på natta og en sakte men sikkert mer ithvilt mamma :D Life changer!!!

Jeg har prøvd alle disse. Kommet nærmest med de til høyre. Er det fortsatt håp? Blitt enda verre etter jeg slutta med skjold. Vet ikke hvor mye jeg skal pushe på siden han kanskje er litt sugeforvirra etter vi slutta med skjold, men han sutter veldig på hender og bæreselen.
e3f3983808c0ddb3a593f884faf6f76a.jpg
 
Jeg har prøvd alle disse. Kommet nærmest med de til høyre. Er det fortsatt håp? Blitt enda verre etter jeg slutta med skjold. Vet ikke hvor mye jeg skal pushe på siden han kanskje er litt sugeforvirra etter vi slutta med skjold, men han sutter veldig på hender og bæreselen.
e3f3983808c0ddb3a593f884faf6f76a.jpg
Ingen av de funka her heller. denne ble regningene her
https://babble.no/produkt/utstyr-til-foreldre-og-barn/trost-smokk/trst-smokk-0-18-mnd-2pk

Nå tar han også hevea smokk også. 100% naturgummi :)
 
Sniker fra mai :)
Prøvd denne? Mini her brakk seg også, nytta ikke med de suttene i startpakkene.
Kjøpte disse her om dagen, og det funka! :) ser mange nyfødte i USA bruker disse blant annet..
 

Vedlegg

  • image.png
    image.png
    226 KB · Visninger: 21
Back
Topp