Tusen takk til barnevernet for all hjelp!

Jarmila

Betatt av forumet
Etter å ha blitt alene og lillingen har slitt med sovingen helt siden hun var liten dro jeg til helsestasjonen i ren desperasjon i oktober. Der nevnte de at barnevernet kunne hjelpe til med å ordne barnehageplass til henne slik at jeg kunne få avlastning og mulighet til å hvile ut.

Jeg var skeptisk til å ta kontakt med barnevernet for jeg har jo ikke gjort noe galt, men gjorde det nå likevel. De pratet vel og lenge med meg på møte og de sa at det bare er 3% av sakene deres som faktisk omhandler barn som blir mishandlet osv, og at de fleste sakene deres handlet om å hjelpe enslige til en bedre hverdag med barna sine. Da ble jeg lettet, for da følte jeg meg ikke mistenkligjort lenger.

Jeg søkte barnehageplass i september 08, men fikk fort vite at jeg lå laaaangt nede på søknadslisten og at jeg måtte se langt etter plass, men da barnevernet kom inn og skrev brev på mine vegne fikk jeg plass i januar i år.

Dette har reddet meg og sinnet (ikke som i aggresjon, men som i hodet/tanker osv) mitt, og jeg anbefaler slitne mødre som ikke har barnehageplass å gjøre det samme. De tar ikke inn saken fordi man har gjort noe galt, men fordi de vil hjelpe, og jeg har fått den beste hjelpen jeg kunne ønske.

Nå er "saken" lukket, altså de har gitt meg plass, så da trekker de seg ut igjen, så det er ikke slik at barnevernet hoder øyet med meg eller noe slikt, det trodde jo jeg i begynnelsen, for jeg følte jo at når barnevernet blir trukket inn,ja da har man gjort noe galt.

Men jeg sier bare TUSEN TAKK!!!!!
 
De gjør nok utrolig mye bra, men det er kun det negative man får høre desverre..

Flott du fikk hjelp til barnehageplass[:)]
 
jo ikke gjort noe galt, men gjorde det nå likevel. De pratet vel og lenge med meg på møte og de sa at det bare er 3% av sakene deres som faktisk omhandler barn som blir mishandlet osv, og at de fleste sakene deres handlet om å hjelpe enslige til en bedre hverdag med barna sine. Da ble jeg lettet, for da følte jeg meg ikke mistenkligjort lenger.



bra disse historiene kommer frem,er jo barnas beste det hele handler om[:)]Ikke å splitte familier om det ikke er absolutt nødvendig
 
ORIGINAL: GuttasMamma!

jo ikke gjort noe galt, men gjorde det nå likevel. De pratet vel og lenge med meg på møte og de sa at det bare er 3% av sakene deres som faktisk omhandler barn som blir mishandlet osv, og at de fleste sakene deres handlet om å hjelpe enslige til en bedre hverdag med barna sine. Da ble jeg lettet, for da følte jeg meg ikke mistenkligjort lenger.



bra disse historiene kommer frem,er jo barnas beste det hele handler om[:)]Ikke å splitte familier om det ikke er absolutt nødvendig


Ja, synes jeg også. Gikk meg ganske lavt hode da jeg kom dit, for jeg følte at folk så ned på meg. Men jeg er ung mor, med stabilt liv og følte ikke jeg hørte hjemme der etter hva man har som "stereotype" barnevernssaker osv, men jeg skjønte jo fort at til barnevernet kommer alle typer folk inn, i alle livssituasjoner og ber om råd og hjelp. De vil jo bare hjelpe:)
 
Ja, det gjør definitivt mye bra[:)]
Kjenner en alenemor med 2 barn, som leide ett gammelt hus som det viste seg at var full av mugg og sopp.. Hun tok kontakt med barnevernet og de fant en flott leilighet til henne på flekken.Hun hadde leitet i lengre tid, men fant ingenting. Bor på bygden, så her er det veldig "kjenner-politikk" ute og går. [&:]
 
ORIGINAL: Rebecca85

De gjør nok utrolig mye bra, men det er kun det negative man får høre desverre..

Flott du fikk hjelp til barnehageplass[:)]

 
signerer
 
ORIGINAL: Rebecca85

De gjør nok utrolig mye bra, men det er kun det negative man får høre desverre..

Flott du fikk hjelp til barnehageplass[:)]
 
ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

åå det er godt å lese sånt [:)] klem fra en barnevernpedagog [:)]


Dere gjør en FANTASTISK jobb!!!!!
 
Så bra å høre noen som er fornøyd med barnevernet og[:)][:)]

Hilsen snart ferdig utdannet barnevernpedagog[:D]
 
Så fantastisk!![:D]
 
Nei, barnevernet er ikke farlig!!
Ei gjorde også akkurat det samme som deg når ei var alene med eldste jinta!! Fikk barnehageplass med en gang og har siden ikke hatt noe med barnevernet å gjøre!! Ei tok kontakt med de, fordi ei trengte plass sku ei få gjort unna litt utdannelse!![:)]
 
ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

åå det er godt å lese sånt [:)] klem fra en barnevernpedagog [:)]


sign[:D]
 
ORIGINAL: Rebecca85

De gjør nok utrolig mye bra, men det er kun det negative man får høre desverre..

Flott du fikk hjelp til barnehageplass[:)]
 
Back
Topp