Tur med helikopter...

Niomi88

Gift med forumet
*Aprilbaby 2018*
Ble vist action på denne fredagsmorgenen [emoji4]
Våknet ca kl 06.15-07.30 for å gå på do og der blør jeg frisk blod.
Da ble det rett på sykehuset og inn på fødeavdelingen, for her var det vist rier.

Etter flere undersøkelser ble det tur med helikopter fra Molde sykehus til Ålesund sykehus. Har nå ligget med registreringer og blødningen har heldigvis stoppet litt og riene har roet seg. Men fikk lungemodningssprøyte og blir her i helgen [emoji4]

Storebror ble rask levert i bhg før vi dro til Ålesund så mine foreldre ble vist barnevakt i helgen [emoji23]

Sitter å bare venter til å ta ny registrering før videre planlegging. Fordel er at jeg har vært fastende siden i går men er sulten [emoji21]

Og eneste jeg hadde med meg var mobillader og helsekort [emoji23] så ingen strikking mens jeg er her [emoji23]
 
Oj, helledussen. Får virkelig håpe at alt ende godt med både deg og baby. Sikkert en skremmende situasjon å havne i, men heldigvis fekk du rask hjelp...hørres d ut som. Litt tidlig fødsel, men ikkje heilt krise nå som babyen e nesten i mål og me bor jo i et godt land kor me har relativt lett tilgjengelig hjelp i sånne tilfeller. Eg regne med at dette går kjempefint, nå e d bare å slappe av så godt du kan og prøve å ikkje kjede deg i all ventingen, te tross på mangel av strikketøy [emoji6] Masse lykke te, glede meg te å hørre koss d går videre med dokk.

Sent from my VKY-L29 using BV Forum mobile app
 
Sniker

Godt du blir godt tatt vare på og alt ble sjekket fort. Lykke til.
Du får skrive en liste over hva du ønsker bragt til deg hvis du blir liggende lenger
 
Da sitter man men ny registrering og ser bra ut foreløpig. Fikk lov til å gå på do å [emoji1] og ikke bekken.
Tar alt helt knusende rolig [emoji6] har vært borti blødninger i sist svangerskap og der morkaken løsnet litt men gutten holdt seg inne til uke 39+3 [emoji4]

Denne gangen er det pga placenta previa med 2 delt morkake, der jeg har en lite vedheng som ligger ved mormunnen som har skapt blødninger.
Med tydeligvis er det ikke en bakliggende morkake jeg har medan framliggende men lille vedhenget er bakliggende [emoji4]

1518776424974.jpeg
 
Her ble det action!!
Har blødningen stoppet helt nå?

Satser på at lille holder seg i magen noen uker til [emoji4] dere fikk dere en tur til byen med barnefri nå da, hvis vi skal se på det positive [emoji28]
 
Oi, for en start på dagen! Høres ut som du tar alt med god fatning. Stå på videre. Håper du og baby blir godt ivaretatt videre:)
 
Her ble det action!!
Har blødningen stoppet helt nå?

Satser på at lille holder seg i magen noen uker til [emoji4] dere fikk dere en tur til byen med barnefri nå da, hvis vi skal se på det positive [emoji28]
Har ikke stoppet helt enda så ligger på føden enda men på et venterom for de som skal til barselhotell. Vil ha litt kontroll enda før jeg blir sendt til barsel istede.
Ja kan tenke positivt på den måten ja [emoji23] men kan bare høre storebror når ha blir sjalu for at han ikke fikk være med i helikopter [emoji23]
 
Herremin så dramatisk! [emoji33] Men godt å høre at du blir godt tatt vare på, og at det ser ut til å stabilisere seg[emoji173]️
 
Dette hørtes skummelt ut. Godt å høre det ser bra ut, og at du blir tatt vare på [emoji173]️
 
Oi!! Håper at det går bra med deg og den lille. Og bra dere fikk hjelp raskt. Klem <3
 
Alt går bare bra, sitter bare for det meste å kjeder oss på rommet uten TV [emoji25] eneste vi vet nå er at jeg skal ha ny registrering senere på dagen og ta baskusprøve [emoji6][emoji106]
 
Oi, det hørtes dramatisk ut. Bra at dere blir tatt godt vare på :).
 
Nei, uffa! Håper alt står bra til med dere nå[emoji173]️ satser på lillegull holder seg inne litt til[emoji173]️ stor klem til deg[emoji8]
 
Ny oppdatering etter 17timer siden blødningene startet.

Ingen nye blødninger [emoji1] natten har vært rolig for min del [emoji6] men ellers på avdelingen er det full rulle. Har tilsammen hatt 4 forskjellige rom her på 12 timer [emoji23]
Og vet ikke hvor lenge vi blir i dette rommet [emoji23]

Våknet kl 6 i dag og brukte 30 min for å kjenne liv men ingenting. Ringte på og i det samme nattevakten kom inn begynte den å røre på seg [emoji23] skulle likevel ha ny registrering så ble det da og der hoppet den så fint rundt og var aktiv [emoji5]
Har fått lungemodningssprøyte nr2 så nå er den over [emoji28] håper bare å bli kvitt veniflonen nå [emoji16]

Fikk sove igjen fra kl 8 til 11 [emoji173][emoji173] og nå ligger vi i sengen og bare kjeder oss. Håper at vi kan dra hjem tidligere enn forventet siden det er så fullt her.
 
Yey... fikk akkurat vite at jeg får lov til å dusje å nå [emoji1][emoji1] det skal bli godt å gjøre senere i dag.

Og eneste som vil skje i dag er rett og å kjede seg på rommet. De tar ikke sjansen i dag at jeg er for langt unna avdelingen hvis blødningene vil starte på igjen. Men hittil ingen tegn på det [emoji3]
 
NY OPPDATERING

Fikk litt vite fra jordmoren på kveldsvakt i går at de er ikke helt enige hva dem vil gjøre med meg. Det er 2 ting de diskuterer:
1. La meg få dra hjem igjen, men redd for at blødninger skal starte igjen og hks er nødvendig
2. Eller la meg være her til jeg er i uke 35 (om 1 uke) og evt overflyttes tilbake til mitt eget sykehus som tar i mot ba her fra uke 35 [emoji53]

MEN igjen vet de ikke hva de vil gjøre om mitt sykehus vil gjøre et evt hks pga morkake siden legene på Ålesund er mer rustet og spesial utdannet på tidlig fødsel.
Så jeg blir her hvertfall til i morgen for da skal legene ha et møte [emoji5]
Men stor sjanse så drar mannen min hjem i dag [emoji17] han skal egentlig på jobb i morgen, mormor som er barnevakt til storebror skal samt på jobb og klarer ikke å levere gutten i bhg først og skal også til legen som hun måtte allerede ha utsatt en gang pga sykdom [emoji53]

Så dette er ikke noe lett for ingen [emoji17] Og er dritt lei av å ligge i sykehussengen, har ligger k ca 50 timer nå og er vondt i ryggen [emoji21]
 
Back
Topp