Tunge løft i 1 trimester

SloppyJane

Gift med forumet
Himmelbarn
Novemberlykke 2020
Jeg jobber som ambulansepersonell. Hvor lenge er det trygt å jobbe mtp løft? Har ikke akkurat flust av hjelpemidler eller andre enn makkeren min å få hjelp av, og syke folk er tunge... [emoji85]
 
Hei:)

Så fantastisk yrke, og gratulerer masse med svangerskapet!

Det en sier i forhold til fysisk aktivitet er at du ikke skal øke tyngden eller mengden i svangerskapet, samt kjenne etter kroppen når det fører til ubehag skal dette unngås. Akkurat svangerskapsuke kan jeg ikke gi deg.

Det er også andre risikoer med ditt yrke, så ta en prat med de arbeidsgiver om evt tilrettelegging, at du kan sitte inne på sentralen osv. Får de ikke tilrettelagt kan du søke om svangerskaps penger.

Masse lykke til med graviditeten:)
 
Hei:)

Så fantastisk yrke, og gratulerer masse med svangerskapet!

Det en sier i forhold til fysisk aktivitet er at du ikke skal øke tyngden eller mengden i svangerskapet, samt kjenne etter kroppen når det fører til ubehag skal dette unngås. Akkurat svangerskapsuke kan jeg ikke gi deg.

Det er også andre risikoer med ditt yrke, så ta en prat med de arbeidsgiver om evt tilrettelegging, at du kan sitte inne på sentralen osv. Får de ikke tilrettelagt kan du søke om svangerskaps penger.

Masse lykke til med graviditeten:)

Takk for svar :)
Jeg var gravid i høst, men mistet i ma i uke 16. Var sykemeldt fra uke 6 og svangerskapspenger fra uke 9 fordi arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge. Hadde en del blødninger som gjorde at jordmor og lege valgte dette. Nå er jordmor i mammaperm og lege sykemeldt, så jeg er litt overlatt til meg selv...

Men tror nok jeg vil ha lav terskel for å be vikarlege vurdere svangerskapspenger.
 
Back
Topp