TUL - noen spørsmål

Eskimo28

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Augustbarna 2021
Septemberlykke 2021
Utmarsj 2024
Hei alle sammen!

Jeg er gravid for første gang, og lurer veldig på dette med TUL, spesielt i Trøndelagsområdet!

Jeg er 5 uker på vei nå til helgen, og tenker å ringe litt rundt for å prøve å få en time til tul. Det er vel ingen utenfor Trondheim som tilbyr privat tul, så det blir en liten kjøretur.

Det jeg lurte på er når det er best å dra på tul? Jeg tenkte egentlig å vente til uke 10-11 for å kunne se mest mulig, jeg har ikke anledning til å ta fri mange ganger for å dra til Trondheim. Jeg har hørt rykter om at noen klinikker i Trondheim tilbyr tul på lørdager, så om noen vet om dette stemmer så hadde det vært supert med en liten heads up!

Når drar dere på tul? Og når bestilte dere timen?
 
Jeg ville ha venta til 7+0. Før det kan man ende opp med ikke å se hjertet ordentlig, også blir man veldig stressa uten grunn. Det skjedde med meg sist. Ellers var det mye morsommere å se i uke 10 enn 8, for da kunne man se fingre og tær :)
Jeg tenker å se om vi kan få TUL i uke 7 og 9/10 (får i uke 12 på sykehus) men jeg får ekstra oppfølging, så det blir offentlig.
Hadde det vært privat, ville jeg venta til uke 12, evt uke 7/8 og 12 :)

Kan forresten sikkert bestille allerede nå, de fleste steder kan man avbestille innen 24 t i forveien.
 
Sniker litt innom her. Ultraportalen i Trondheim mener jeg har timer både lørdager og søndager. Vet ikke hvor i Trøndelag du holder til, men de har/hadde et privat tilbud i Levanger, på Røstad legesenter/innherred helsehus. Mener det ble åpnet i fjor, men har ikke noe erfaringer derfra - bare oppdaget det da jeg googlet etter private gynekologer. Der er det i følge artikkelen jeg leste mulig å få tul.
 
Sniker litt innom her. Ultraportalen i Trondheim mener jeg har timer både lørdager og søndager. Vet ikke hvor i Trøndelag du holder til, men de har/hadde et privat tilbud i Levanger, på Røstad legesenter/innherred helsehus. Mener det ble åpnet i fjor, men har ikke noe erfaringer derfra - bare oppdaget det da jeg googlet etter private gynekologer. Der er det i følge artikkelen jeg leste mulig å få tul.

Det er jo helt fantastisk! Takk for tipset!
 
Jeg ville ha venta til 7+0. Før det kan man ende opp med ikke å se hjertet ordentlig, også blir man veldig stressa uten grunn. Det skjedde med meg sist. Ellers var det mye morsommere å se i uke 10 enn 8, for da kunne man se fingre og tær :)
Jeg tenker å se om vi kan få TUL i uke 7 og 9/10 (får i uke 12 på sykehus) men jeg får ekstra oppfølging, så det blir offentlig.
Hadde det vært privat, ville jeg venta til uke 12, evt uke 7/8 og 12 :)

Kan forresten sikkert bestille allerede nå, de fleste steder kan man avbestille innen 24 t i forveien.

Supert! Takk for svar! Jeg vil helst vente til etter uke 10 for å se så mye som mulig, samtidig vil jeg ikke risikere å gå i ukesvis og tro alt er i orden om noe går galt tidlig..er ikke så lett dette! Kanskje det blir to turer likevel:p
 
Ultraportalen i kjøpmansgata har TUL og de mener jeg har på lørdager[emoji3] Var der selv nå på tirsdag og de er kjempeflinke[emoji6]
 
Supert! Takk for svar! Jeg vil helst vente til etter uke 10 for å se så mye som mulig, samtidig vil jeg ikke risikere å gå i ukesvis og tro alt er i orden om noe går galt tidlig..er ikke så lett dette! Kanskje det blir to turer likevel:p
Da burde du like godt vente til uke 12 for da kan du normalt se kjønnet
 
Da burde du like godt vente til uke 12 for da kan du normalt se kjønnet

Det er nok ikke så vanlig å få vite kjønn i uke 12. Det vil variere ettersom hvem du går til, men kjønnet ser også ganske likt ut i uke 12 :)
 
Bare vet om noen som fikk beskjed om at det var gutt i uke 14. Kom på oul, og der var det ei jente ;) så det er et tidspunkt hvor kjønnet kan være ganske likt, og mange klinikker vil ikke uttale seg. Men kjenner jo noen som har fått rett kjønn i uke 12, så det er såklart mulig. :)
 
Jeg er i uke 7 nå og tenker å bestille meg en tul i uke 11. Vi reiser bort i uke 12 og vil ikke vente til etter det for da blir det så tett på oul;) har ingen spesielle grunner til å ta tul men vil se at alt er i orden :)
 
Det er nok ikke så vanlig å få vite kjønn i uke 12. Det vil variere ettersom hvem du går til, men kjønnet ser også ganske likt ut i uke 12 :)
Jeg fikk vite kjønnet i uke 11+5.
Gynokologen satte bildet direkte på "understellet" og fryste bildet. Så sa han. Aner vi en liten penis der. Det var 100% sikkert at det var en penis som stakk opp der ja.
 
Sniker litt innom her. Ultraportalen i Trondheim mener jeg har timer både lørdager og søndager. Vet ikke hvor i Trøndelag du holder til, men de har/hadde et privat tilbud i Levanger, på Røstad legesenter/innherred helsehus. Mener det ble åpnet i fjor, men har ikke noe erfaringer derfra - bare oppdaget det da jeg googlet etter private gynekologer. Der er det i følge artikkelen jeg leste mulig å få tul.

Dette var gull verdt! Fikk time hos gyn på Levanger for tul i juli!:p
 
Sniker fra desember.

Vi var på TUL 7+5 og 13+0. Jeg bestilte begge i uke 5-6.

Vi ville ha organrettet UL ca. i uke 12 før vi delte nyheten men vi klarte ikke å vente helt til da for å se at det var liv, derfor ble det en i uke 8 også.

Vi fikk også antatt kjønn 13+0. Ikke helt sikkert men mest sannsynlig.

Vi betalte 1350,- og 1750,-.
 
Back
Topp