Trussel om oppsigelse

Hadde finni meg ny jobb asap, sånne folk kan man ikke jobbe for[emoji20]
Er ikke alltid det enkle er det beste [emoji14]
Tenker jo litt på fremtidige ansatte også, så blir jo egentlig mest prinsipielt om det går videre.
Ikke så lett å finne seg noe fort heller.
Ble frarådet å si opp før jeg har snakket med en advokat ihvertfall.
 
Dette er jeg klar over ja, men min første sykemeldingsdag var 22. Mars 2017. Før det har jeg gått på svangerskapspenger og vært i foreldrepermisjon. Og han nevnte dette først siste dagen i permisjonen min, så han har ikke noe grunnlag. I tillegg har han sagt direkte at det er pga barna, og lurer på hvor lang tid det tar før jeg blir gravid igjen [emoji14]
Gikk du rett på sykemelding etter endt permisjon?
 
Gikk du rett på sykemelding etter endt permisjon?
Ja. Skulle egentlig vært i permisjon ut juli, men den ble drastisk nedkortet da sønnen min døde. Så har fått sykemelding en periode pga det.
 
Ja. Skulle egentlig vært i permisjon ut juli, men den ble drastisk nedkortet da sønnen min døde. Så har fått sykemelding en periode pga det.
Uff, det var leit å høre. :(
Dette må være årets mest usympatiske sjef. Tror mannen min hadde hatt problemer med å ikke snakke til den mannen.

Kan arbeidstilsynet hjelpe i denne saken?
 
Er ikke alltid det enkle er det beste [emoji14]
Tenker jo litt på fremtidige ansatte også, så blir jo egentlig mest prinsipielt om det går videre.
Ikke så lett å finne seg noe fort heller.
Ble frarådet å si opp før jeg har snakket med en advokat ihvertfall.

Ja du må jo ta dete videre, var klønete skrevet av meg[emoji23] mente ikke at du ikke skulle ta dette videre, men jeg hadde ikke ville jobbet et slikt sted i fremtiden[emoji5]
 
Uff, det var leit å høre. :(
Dette må være årets mest usympatiske sjef. Tror mannen min hadde hatt problemer med å ikke snakke til den mannen.

Kan arbeidstilsynet hjelpe i denne saken?
Burde fått en premie for det [emoji14]
Merker jeg gjerne skulle gjort det selv, men er vel greit å holde seg saklig og rolig vel og heller la fagpersoner ta seg av det.

De henviste meg til JURK, men de kan visst ikke gi råd over tlf. Og slik jeg forstod det så er det lite de kan gjøre uten en skriftlig oppsigelse. Det er visst ikke overalt de får til å bli med på møte heller..
 
Ja du må jo ta dete videre, var klønete skrevet av meg[emoji23] mente ikke at du ikke skulle ta dette videre, men jeg hadde ikke ville jobbet et slikt sted i fremtiden[emoji5]
Er vel ikke et sted man ønsker å jobbe nei. Jeg driver og søker jobber, men ikke lett å få napp :eek:
 
Ja. Skulle egentlig vært i permisjon ut juli, men den ble drastisk nedkortet da sønnen min døde. Så har fått sykemelding en periode pga det.
Helt forferdelig å høre at sjefen din behandler deg slik etter alt dere har vært igjennom nå [emoji53] Er ulovlig å si deg opp på det grunnlaget. Sender deg en god klem [emoji173]
 
Fy f*** for en drittsjef! Har ingen gode råd å komme med utover det de andre har sagt her. Men ikke gi deg, selv om det er tungt. Han har ikke lov til dette. Sender deg en god klem!
 
Likestilling og diskrimineringsombodet kan hjelpe.
Les meir her: http://www.ldo.no/diskriminert/arbeidsliv/gravid/Vern-mot-oppsigelse/
Ikkje godta dette! :(



Dersom du ikke får nok gratis hjelp fra advokat så har du peiling som heter jusshjelpen og de er gratis. Har benyttet de selv i forbindelse med noe helt annet men vant frem. I tillegg har du jurk som er gratis jussrådgivning for kvinner. Du kan også sjekke om du har krav på fri rettshjelp. Kontakt ldo likestillings og diskrimineringsombudet, de er flinke på slikt. Og et råd er å holde alle korrespondanse med arbeidsgiver skriftlig per mail, brev og sms. Dersom arb giver ringer ber du om å få det skriftlig. Saml opp alle dokumentasjon.

Skal sjekke ut dette. Tusen takk for tips :)
 
Bare hyggelig. Ut fra det du skrev så har du loven på din side. Ikke si opp jobbem, men snakk med noen som kan kjempe saken din. Håper det ordner seg og at arb giveren din får en real smell.
 
Ja. Skulle egentlig vært i permisjon ut juli, men den ble drastisk nedkortet da sønnen min døde. Så har fått sykemelding en periode pga det.

Herlighet går det an å være mer usympatisk??? :eek:

Hadde bedt om et møte og sagt klart i fra om at han ikke har lov til å true med oppsigelse pga fravær under svangerskap eller permisjon. Og ikke har du vært sykemeldt så lenge heller at det er noe grunn til oppsigelse ennå pga det. Hadde sagt at han ikke har noe med når folk evt skal ha flere barn og skal ikke spørre om dette som arbeidsgiver. Og at han legger en belastning på en person som har det tungt, at dette rett og slett er å sparke noen som ligger nede. Hadde sagt at det ikke var jeg, men han som burde finne seg en ny jobb. En jobb uten personalansvar, siden han virker usympatisk. At jeg virkelig ikke trengte en trussel om å miste jobben når jeg nettopp hadde mistet et barn.

Hadde spurt om det var noe han mislikte før jeg ble borte fra jobb som gjorde at jeg ikke var ønsket der.

Og hadde tatt opp samtalen.
 
Hm...så vidt jeg kan se har jeg faktisk lov til å ta hemmelig opptak av samtaler og det kan bli brukt som evnt bevis... blir det dumt av meg å evnt gjøre dette?
 
Hm...så vidt jeg kan se har jeg faktisk lov til å ta hemmelig opptak av samtaler og det kan bli brukt som evnt bevis... blir det dumt av meg å evnt gjøre dette?
Det er ikke dumt. Du kan også informere om at du tar opp. Men det elger du selv. Jeg jobber i en jobb hvor jeg ofte opplever at nøter ol blir tatt opp av mennesker jeg jobber med. Synes det er veldig greit. Og det her handler om dine rettigheter og arb giver plikter å følge arb miljø loven som også tar opp diskriminering og trusler. Ta opp samtaler, saml opp alt skriftlig og gå videre med det.

Jeg vet ikke hva jeg skal si, det er forferdelig Det du har opplevd med å miste ett barn og bli møtt åpen slik måte fortjener ingen.
Klem [emoji173]️
 
Noe innenfor det opplevde jeg nettopp. Ble sagt opp i permisjon uten noe forvarsel da jeg ble gravid på nytt.. Men i følge arbeidstilsynet er oppsigelsen ugyldig!
 
Noe innenfor det opplevde jeg nettopp. Ble sagt opp i permisjon uten noe forvarsel da jeg ble gravid på nytt.. Men i følge arbeidstilsynet er oppsigelsen ugyldig!
Har du tatt det videre?
 
Har du tatt det videre?
Har fått tilbud om å snakke med advokat for kvinner i oslo(husker ikke hva det heter). Men akkuratt nå så må jeg bare prøve å slappe av litt har vært alt for mye rot rundt dette. Men kommer til å ta det videre, han er ikke klar over at jeg veit det men han slipper ikke unna så lett.
 
Hm...var ingen som sa dette til meg da jeg ringte. Men har fått satt opp en time med gratis rådgivning hos advokat, så håper jeg kan få litt råd ig tips da :)


Er de så kjipe på kontoret at de ikke vil hjelpe, m\vil jeg tro at de kan få ha det så godt at de mister flere medlemmer ettervært også!

Men snakk med en advokat!
 
Kun muntlig :( han prøver nok helst å få meg til å si opp tror jeg.

Ikke si opp! Det er ikke din feil at sjefen din er forferdelig... det er ikke lov muntlig heller, men lettere å bevise hvis det er skriftlig. Du burde uansett ikke godta det! Ser du har fått mange gode råd her. Lykke til!! Dette er ikke greit :)
 
Back
Topp