Trultes dagbok

trulte

Elsker diskusjoner
Oktoberskatter 2014
Litt om meg. Sykepleier jobber 100 %, er gift og har to barn.

Jeg har en spesiell situasjon som jordmoren sier, fordi jeg får ikke rier før pressriene kommer. Dette og grunnet raske fødsler får jeg da velge å bli satt igang 2 uker før termin. Har også hatt hyperemisis i alle svangerskap, da med innleggelse hver gang. Får medisiner for å holde det i sjakk.

Første barn er gutt født i 2008. Fødselen tok 1,5 time.
Andre barn er jente født i 2014. Fødselen tok 25 min.
 
Var hos jordmor i dag. Symfysemål viser 20 cm i uke 15. Jordmor klarte ikke å finne hjertelyden til fosteret, men skal prøve igjen på tirsdag. Jeg føler jeg kjenner liv, så jeg ble ikke så bekymret for det.
 
i går lå jeg helt i ro og kjente på at det beveget seg i magen, herlig å følge med på.

Kvalmen og oppkast er litt bedre, noen dager mer enn andre. Har gått ned til en tbl til dagen og ikke to. Det fungerer fint
Vekt økning på 4 kg.
mye hodeverk, veldig irriterende
mye trøtt
mangel på energi, i forhold til hva jeg er vane med.
går ofte på do
 
Var hos jordmor i går og hun fant hjertelyden med en gang. 16 uker på vei denne uka. Om et par uker er det ul, det skal bli koselig å se bilde av babyen.
 
Fortsatt i uke 16:

I dag hadde jeg egenvektstrening, måtte stoppe etter en stund, fikk litt kynnere og merker magen begynner å være i veien. Jeg må snart finne nye treningsmetoder for stor mage nå. (synes selv jeg er digger og jeg sprenger jo kurven i forhold til gjennomsnitt grafen)
 
Da har vi også fått vært på ul. 18+5 uker på vei. En livlig baby i magen. Jeg ville ikke vite kjønn, mannen min ville egentlig, så han fikk en lapp av jordmora som han den dagen han ikke klarer å holde seg så kan han se på lappen. Da får nok jeg også vite det. Fikk samme termindato som mensendatoen gav. Skal tilbake i midten av august til ny ul for å se om morkaka ligger over livmoråpningen ennå
 
19 uker på vei og jeg klarte å gjennomføre trolljegerprøven. En tøff hinderløype (8km)som tok sin tid, men i mål kom jeg. Regner med det blir litt lettere neste år når jeg ikke er gravid. Neste løp blir 5 km og da er jeg 30 uker på vei. Skal bli spennende å se hvordan jeg vil klare det hehe
 
Uke 22: er veldig mye trøtt. Det går i arbeid, husarbeid og ungene. Skulle gjerne gjort mer med ungene, men har ikke energi. Nå ligger vi litt halvslakke jeg og minsta. Ellers går jeg mot arbeidshelg. Jobber 1 uke til nå så er det heldigvis ferie. Prøver å gjøre litt yoga om dagen slik at ikke all trening blir nedprioritert.
 
Back
Topp