Truffet av en sang...

krølle...

Forumet er livet
August 2018
Utmarsj 2024
Musikkmaskinen i bilen vår har 30.000 timer med musikk den spiller på shuffle. Den første sangen som kom i dag var denne av Halvdan Sivertsen. Måtte stoppe bilen for tårene trillet så. Skulle tro sangen var skrevet til meg, selv om jeg aldri har hørt den før. Kanskje det er flere her inne som føler at den setter ord på det som rører seg i sorgen...

Så e du borte så e det sant
Sundslitt e bandan æ vet vi bandt
Æ trudd du sku' gro og bli fri her
Æ trudd du sku' leve og bli her
Sakta sekunda daga og netter
Livet går videre og æ følge etter

Så kan æ takke førr det det du ga
Leite frem lykka i det som va'
Men minna e dårlige våpen
Når sorga ligg naken og åpen

Sakte sekunda, daga og netter
Livet går videre og æ følge etter

Vis mæ en vei og ei åpen dør
Hjelp mæ nu den som kan bær ei bør
Kom ta mæ med, få mæ på beina
Æ kan ikke klar det aleina

Så e du borte så e det sant
Sund slitt e bandan æ vet vi bandt
Æ trudd du sku gro og bli fri her
Æ trudd du sku leve og bli her
Sakte sekunda, daga og netter
Livet går videre og æ følge etter
 
Fikk frysninger på ryggen.
Har hørt den en gang før, husket det da jeg så teksten, men hadde ikke husket det ellers. Tenker også på de som ikke ble da....

Anbefaler deg å ligge langt unne DDE sin E6, jeg hylgriner hver gang.....
 
Herlighet nå sitter jeg plutselig på en flyplass og strigråter. Så fint og så vondt og så akkurat det jeg føler selv 6 uker etter..
 
Fikk frysninger på ryggen.
Har hørt den en gang før, husket det da jeg så teksten, men hadde ikke husket det ellers. Tenker også på de som ikke ble da....

Anbefaler deg å ligge langt unne DDE sin E6, jeg hylgriner hver gang.....

Den kan jeg. Men den handler liksom om fødsel. Tipper den er sårere for de som mister seinere enn det jeg har gjort.
 
Halvdan Sivertsen har mange fine tekster, og denne kjenner jeg traff godt i hjerterota. :Heartred
 
Hohoi..den var hard..

Dagen då vi mista vår bittelille, og alt av nerva låg utpå ein utslitt kropp, kraup eg oppi senga og høyrte på "Into the west"..

"Lay down
Your sweet and weary head
Night is falling
You’ve come to journey's end
Sleep now
And dream of the ones who came before
They are calling
From across the distant shore"

:Heartred
 
Hohoi..den var hard..

Dagen då vi mista vår bittelille, og alt av nerva låg utpå ein utslitt kropp, kraup eg oppi senga og høyrte på "Into the west"..

"Lay down
Your sweet and weary head
Night is falling
You’ve come to journey's end
Sleep now
And dream of the ones who came before
They are calling
From across the distant shore"

:Heartred

Den var nydelig! Skal legge den til spillelisten min...
 
Den kan jeg. Men den handler liksom om fødsel. Tipper den er sårere for de som mister seinere enn det jeg har gjort.
Vet, den tar meg hver gang for det. Sorgen over det som ikke har blitt...
 
Det skjønner jeg. Men jeg forbinder fødsel med glede, for jeg har jo opplevd det to ganger. Skal tenke på deg neste gang jeg hører den sangen...
Har jo vært gjennom fødsler også (smerte og vanvittig glede), men følelsene knyttet til den sangen er også fra tidligere.
 
Sanger kan vekke så mye følelser,på godt og vondt. Jeg klarer ikke lenger å høre på musikk. Alt minner meg på sorgen. Husker jeg satt i bilen,noen få uker etter fødsel. Plutselig spilles Don Mclean «Starry night», totalt sammenbrudd. Kjenner klunpen i halsen bare ved å skrive dette
 
Sanger kan vekke så mye følelser,på godt og vondt. Jeg klarer ikke lenger å høre på musikk. Alt minner meg på sorgen. Husker jeg satt i bilen,noen få uker etter fødsel. Plutselig spilles Don Mclean «Starry night», totalt sammenbrudd. Kjenner klunpen i halsen bare ved å skrive dette

Kjenner den følelsen. Utrolig mange sanger som handler om sorg og knuste drømmer. Har laget meg en sånn hjernedød happylåt spilleliste for å slippe unna ubehagelige overraskelser flere ganger. Klem til deg! [emoji173]️
 
Kjenner den følelsen. Utrolig mange sanger som handler om sorg og knuste drømmer. Har laget meg en sånn hjernedød happylåt spilleliste for å slippe unna ubehagelige overraskelser flere ganger. Klem til deg! [emoji173]️
Det var lurt.[emoji171]
 
Back
Topp