Trilletur

Sprudlen

Andre møte med forumet
Jeg har gått noen trilleturer i nærområdet etter fødselen, og har lyst til å prøve meg med i ei trillegruppe etterhvert.
Men jeg kjenner jeg blir så usikker på hvordan man gjør det med tanke på amming og bleieskifting på disse turene?
Hva om trillegruppa skal gå tur kl.12, og babyen skriker av sult kl. 12.15? Hvordan få tilpasset slikt?
Kan vel ikke regne med at alle babyene sover fornøyd hele turen?:/
Sikkert teit spørsmål men som førstegangsmor er det mye tanker og skumle utfordringer [emoji14]
 
Jeg har gått noen trilleturer i nærområdet etter fødselen, og har lyst til å prøve meg med i ei trillegruppe etterhvert.
Men jeg kjenner jeg blir så usikker på hvordan man gjør det med tanke på amming og bleieskifting på disse turene?
Hva om trillegruppa skal gå tur kl.12, og babyen skriker av sult kl. 12.15? Hvordan få tilpasset slikt?
Kan vel ikke regne med at alle babyene sover fornøyd hele turen?:/
Sikkert teit spørsmål men som førstegangsmor er det mye tanker og skumle utfordringer [emoji14]
I starten ville jeg rett og slett vekket ungen og passet på å mat han/henne før turen begynner. Og så håpe på at han/hun sover eller er våken og fornøyd ila turen. Hvis ungen gråter og må ammes så må man nok bare stoppe og amme. De trilleturene jeg har vært med på så har de andre enten stoppet eller gått veldig rolig videre så man lett tar de igjen :)
 
Jeg har gått noen trilleturer i nærområdet etter fødselen, og har lyst til å prøve meg med i ei trillegruppe etterhvert.
Men jeg kjenner jeg blir så usikker på hvordan man gjør det med tanke på amming og bleieskifting på disse turene?
Hva om trillegruppa skal gå tur kl.12, og babyen skriker av sult kl. 12.15? Hvordan få tilpasset slikt?
Kan vel ikke regne med at alle babyene sover fornøyd hele turen?:/
Sikkert teit spørsmål men som førstegangsmor er det mye tanker og skumle utfordringer [emoji14]


Vekke,mate og bytt bleie før turen. Så får man som oftest trillet en liten stund før neste mating/bleieskift :)

Om vi skal noe og den lille har fått ny bleie en time før vi er på tur ut døra blir det ofte en ny runde med mating før vi går og bleieskift om nødvendig :)
 
Jeg har også gjort som de over skriver, det fungerer som oftest veldig bra :)
 
De jeg har gått med har tatt seg tid til akutt mating og bleieskift, men fint å minimere sjansen for at behovet er der... Men alle har babyer og vet at ikke alt kan planlegges :)
 
Jeg har gått noen trilleturer i nærområdet etter fødselen, og har lyst til å prøve meg med i ei trillegruppe etterhvert.
Men jeg kjenner jeg blir så usikker på hvordan man gjør det med tanke på amming og bleieskifting på disse turene?
Hva om trillegruppa skal gå tur kl.12, og babyen skriker av sult kl. 12.15? Hvordan få tilpasset slikt?
Kan vel ikke regne med at alle babyene sover fornøyd hele turen?:/
Sikkert teit spørsmål men som førstegangsmor er det mye tanker og skumle utfordringer [emoji14]
Ta med bæretøy så kan du bære om baby begynner å gråte. Norsk bæregruppe på facebook anbefales. Om dere skal gå tur kl 12 så ammer du 1130. Om baby må ha meny bleie så skifter du den i vogna eller på er stellerom om det er det i nærheten. Alle på trilletur er mødre og vet at man av og til må amme og skifte bleie så de venter mens du gjør dette.
 
Takk for svar alle sammen! Godt å høre at det "ikke er noe problem". Da får vi prøve å planlegge mat/bleie før trilletur med andre slik vi gjør før vi skal ut på andre ting!:p og må man så må man , ja.. :) og som dere sier så er jo alle i samme situasjon ja[emoji4][emoji28]
 
Back
Topp