Treningstråden

Sølvstjerne

Glad i forumet
Trener dere nå i de første ukene? Jeg har trent regelmessig i 1 år. Alt fra 2-6 dager i uken. Frister lite med treningsstudio på forsommeren, men hopper på sykkelen og sykler litt hver dag.

Hva trener dere? [emoji4]
 
Jeg jobber som Personlig Trener, og driver aktivt med styrke og Crossfit [emoji5] for øyeblikket er jeg livredd for ny spontanabort, så jeg har automatisk tatt det mer med ro ang trening. Hvis formen bedrer seg og svarene fra legen er positive, så blir det en del styrketrening på meg fremover, og kanskje litt sånn «snill crossfit» trening [emoji1377]
 
Jeg jobber som Personlig Trener, og driver aktivt med styrke og Crossfit [emoji5] for øyeblikket er jeg livredd for ny spontanabort, så jeg har automatisk tatt det mer med ro ang trening. Hvis formen bedrer seg og svarene fra legen er positive, så blir det en del styrketrening på meg fremover, og kanskje litt sånn «snill crossfit» trening [emoji1377]

Kanskje du ville dele noen treningstips med oss andre? :happy: Værsåsnill! :joyful: Jeg trener ikke veldig mye, kanskje tre ganger per uke (styrke/kondis), men vil gjerne trene og holde meg i form :) sist trente jeg mer, men da hadde vi jo ikke barn fra før :rolleyes:
 
Hovedsakelig klatring og styrketrening her. Har trent relativt tung styrke siste 1,5 året og føler meg trygg på at jeg kjenner om jeg gjør noe jeg ikke bør gjøre. Foreløpig ikke tatt speisielle hensyn og trener som normalt siden formen fortsatt er opp topp og både PT og kiropraktor sier jeg bare kan kjøre på så lenge jeg lytter til kroppen!
 
Trener akkurat som før, styrketrening 5 dager i uken ca, og kondisjon 3 :) Kjenner kroppen min så godt, og har god grunnleggende trening, så vet at jeg merker på kroppen hvis jeg burde ta det litt med ro etterhvert :)
 
Har holdt meg i aktivitet og løpt en del i det siste, har blitt minimalt siste ukene på grunn av formen. Har gått på en del turer med ungene så prøver p holde meg i aktivitet :)
 
Så spreke dere er! Liker å trene, men blir lite tid, så pleier ikke få til mer enn et par ganger i uka. Etter jeg ble gravid har jeg vært så trøtt på ettermiddagene, så hatt problemer med å komme meg ut. Håper det bedrer seg:)Trente endel sist graviditet, og tror det hadde mye å si for at jeg var i god form hele veien.
 
Noen som vet om ashtanga yoga er innafor i disse dager? Jeg har tatt opp treningen etter mange års avbrudd, så det er en smule tungt.
 
I det siste har det blitt lite trening på treningsstudio, men er veldig mye på turer i fjellet og i skogen, med og uten barn. Med barn har det med bæremeis på mini, det er trening syntes jeg for meg nå[emoji23][emoji23]
 
Hovedsakelig klatring og styrketrening her. Har trent relativt tung styrke siste 1,5 året og føler meg trygg på at jeg kjenner om jeg gjør noe jeg ikke bør gjøre. Foreløpig ikke tatt speisielle hensyn og trener som normalt siden formen fortsatt er opp topp og både PT og kiropraktor sier jeg bare kan kjøre på så lenge jeg lytter til kroppen!
Ooo, en klatrer!

Fått mange utedager hittil i år? Vært en sen start... i fjor hadde vi første utedag 24. februar!

Jeg løper og trener styrke i tillegg. Løp Holmenkollstafetten i går, faktisk, og fikk meg noen turer i veggen på fredag.
 
Ooo, en klatrer!

Fått mange utedager hittil i år? Vært en sen start... i fjor hadde vi første utedag 24. februar!

Jeg løper og trener styrke i tillegg. Løp Holmenkollstafetten i går, faktisk, og fikk meg noen turer i veggen på fredag.

Klatrer og buldrer hovedsakelig inne, aldri kommet helt i gang ute, og er muligens ikke i år jeg skal begynne med det, vi får se
 
Klatrer og buldrer hovedsakelig inne, aldri kommet helt i gang ute, og er muligens ikke i år jeg skal begynne med det, vi får se
Hvor klatrer du?

Jeg er ikke noe god selv, er dog samboer med en av Norges legender....

Inneklatring er for ham hovedsakelig trening til utesesongen. Jeg elsker å kjenne på fjell, men får selvsagt mye større volum på klatringen inne enn ute. Jeg er ikke god nok til å få volum på klatringen ute.

Har du holdt på lenge? Jeg klatret mye i tenårene og tidlig 20-årene, så hadde jeg en pause på ca 10 år før jeg startet opp igjen for halvannet år siden. Fremdeles rusten!
 
Hvor klatrer du?

Jeg er ikke noe god selv, er dog samboer med en av Norges legender....

Inneklatring er for ham hovedsakelig trening til utesesongen. Jeg elsker å kjenne på fjell, men får selvsagt mye større volum på klatringen inne enn ute. Jeg er ikke god nok til å få volum på klatringen ute.

Har du holdt på lenge? Jeg klatret mye i tenårene og tidlig 20-årene, så hadde jeg en pause på ca 10 år før jeg startet opp igjen for halvannet år siden. Fremdeles rusten!

Av og på i 10 år, men først siste året det har blitt litt jevnlig og fått litt progresjon, men er absolutt ikke en superaktiv klatrer altså.
 
Så fint at mange holder seg i form [emoji16] Jeg håper denne kan inspirere flere til å røre seg. Det gir både et sunt svangerskap og gir lettere fødsel[emoji322]
 
Tok opp treningen etter jul. Kjenner det frister lite å trene inne nå som sola varmer så fint. JEg jobgga de tre første mnd sist svskap og endte med bekkenløsning som enda ikke har gitt seg helt. Så nå bytter jeg ut løping og saltimer med sykling/spinning. Prøver legge inn yoga hver dag, trenger ikke ha 90min økter liksom.
 
Noen som vet om ashtanga yoga er innafor i disse dager? Jeg har tatt opp treningen etter mange års avbrudd, så det er en smule tungt.

Du kan enten si ifra til instruktør så hen presiserer hva som er mer behagelige alternativer eller hva du absolutt skal unngå. Pga hormonene kan man overstrekke sener og ledd. Men man på passe på selv. Jeg har tom opplevd på gravidyoga å få plager i etterkant pga stillinger.

Masse bra på youtube :)
 
Du kan enten si ifra til instruktør så hen presiserer hva som er mer behagelige alternativer eller hva du absolutt skal unngå. Pga hormonene kan man overstrekke sener og ledd. Men man på passe på selv. Jeg har tom opplevd på gravidyoga å få plager i etterkant pga stillinger.

Masse bra på youtube :)

Jeg lurer på om jeg står over faktisk. Ikke en supererfaren instruktør, så vet ikke om hun kjenner til så mye ang. graviditet. Men detvfinnes heldigvis mange andre måter å trene på. Takk for svar [emoji4]
 
Back
Topp