Treningstråden

Jente88

Elsker forumet
Assistert-jentene
Junilykke2018
JuniJubel2021
Tenke vi kunne ha en tråd der vi fortalte om de dagene vi har trent/ vært i aktivitet. Det anbefales jo å være i aktivitet, også i svangerskapet.
 
Har hovedfokus på styrke-trening jeg da. Alt kondisjon er bare en bonus.
Prøver å få til 2-3 styrke-treningsøkter hver uke.


Øvelser jeg trente i dag:

- 5 minutter oppvarming på ellipse-maskin
- Markløft, sumo (38kg)
- Knebøy, med stangen på brystet (28kg)
- Glute bridge, med 5kg vekt
- Triceps på benk
- Stående sidehev med vekter i hver hand
- Stabilitets-trening på ball
 
Supert med en slik tråd! Jeg er inne i en runde forkjølelse og prioriterer hvile og energi til guttungen. Men håper på å komme i gang med styrketrening og skiturer snart :)
 
Jeg har startet med litt enkel styrketrening hjemme. Planken, knebøy, skrå situps, rygg etc. Tar gjerne mot tips om øvelser man kan gjøre hjemme i stua!
 
Bra tråd! Jeg trener stort sett styrke, prøver å få til 2-3 økter i uken og noen turer med bikkja:) idag har jeg trent mage (gravidvennlige øvelser), glutebridge, push-ups, knebøy, markløft, foroverbøyd roing og skuldre. Jeg har begynt å trene igjen med kun vekter på ca 15kg, siden jeg ikke har trent så mye i 1.trimester pga kvalme. Så deilig at kvalmen har sluppet taket:D
 
Supert med en slik tråd! Jeg er inne i en runde forkjølelse og prioriterer hvile og energi til guttungen. Men håper på å komme i gang med styrketrening og skiturer snart :)
Det høres absolutt ut som riktig prioritering, god bedring :)
 
Her blir det bare med tanken. Hver gang jeg tenker på å starte, så blir jeg syk eller en av ungene blir syke. Alltid noe. Nå er jeg forkjøla. Men har planer om å starte når nesen ikke er tett lengre.
Men går tur hver dag 30-45 min
 
Her blir det bare med tanken. Hver gang jeg tenker på å starte, så blir jeg syk eller en av ungene blir syke. Alltid noe. Nå er jeg forkjøla. Men har planer om å starte når nesen ikke er tett lengre.
Men går tur hver dag 30-45 min
Turgåing er også fin aktivitet:)
 
Spinning i dag, prøver å få til en gang i uka [emoji28] Holder meg for det meste under 90 % av maxpuls. Ønsker egentlig å få til et par rask gange/rolig jogg-turer i uka, men har vært så trøtt og sliten de siste par mnd at det for det meste har blitt nedprioritert [emoji85] Har hest da og bruker en times tid på stallarbeid om dagen, men det går ikke helt for trening føler jeg, selvom det absolutt er aktivitet [emoji51] Topp med en tråd som kan motivere til litt ordentlig trening [emoji6]
 
Jeg kom meg endelig på trening i går. Ikke trent siden jeg fant ut at jeg var gravid. Var på zumba og var så deilig å bevege seg. Har også sovet utrolig godt i natt :)
 
Kom meg endelig på trening i dag:)
- 1 time kombinert med kondisjon og styrke. Merket at det å bruke stepkasser var vondt for magen. Noen andre som har kjent begrensinger på trening?
-25 minutter med uttøying.
 
Å fortsatt trøytt og har i tillegg influensa så lite trening dei siste vekene.. gler meg til å begynne igjen, bra med inspotråd [emoji123][emoji123]
 
Nei, heldigvis ikke [emoji28] kom meg også ut på times tur med hunden idag. Deilig med mer energi om dagen! [emoji1]

Er så enig, føler meg mye bedre:) måtte sove 40 min etter trening, men det gjør ingenting
 
Gikk 4,6 km i lysløypa i dag :) Hyggelig aktivitet med ei venninne. Hele løypa var full av is. Jaja
Har dere vært i aktivitet i dag?
 
Igår var jeg på yoga, og idag blir det en skogstur med hunden og hesten. Litt ålreit å være ferdig med juleferie kjenner jeg!
 
Back
Topp