Treningstråd

Jeg var i tenkeboksen lenge på dette, og det sto mellom sykkel og tredemølle. Har kjøpt mølle men har brukt den mye mindre enn jeg hadde tenkt, for jeg er mest glad i å trene ute. Men jeg tenker at den blir god å ha i permisjonen.

Jeg er også redd for at den bare vil bli stående å ta plass. Lager det mye lyd å bruke den?[emoji28] Den må stå på rommet vårt en stund, som er vegg i vegg med storebror sitt. Hvilke type har du? Er det mye duppeditter på den? Er det nødvendig?[emoji28] Tenker inkline og speed (naturligvis) er det viktigste. Men at hvis den blir for "enkel" så vil kanskje ikke det gi særlig treningsglede heller?[emoji38] Problemet mitt nå er at jeg bare ikke kommer meg ut av huset og på trening. Men har jeg en maskin i huset som gir meg dårlig samvittighet hele tiden så blir det kanskje enklere å holde seg i form..?[emoji28][emoji1374][emoji56]
 
Rolig joggetur idag - 7 km Formen blir sakte men sikkert bedre enn den var i første trimester, men herlighet så tungt det er!
 
Jeg er også redd for at den bare vil bli stående å ta plass. Lager det mye lyd å bruke den?[emoji28] Den må stå på rommet vårt en stund, som er vegg i vegg med storebror sitt. Hvilke type har du? Er det mye duppeditter på den? Er det nødvendig?[emoji28] Tenker inkline og speed (naturligvis) er det viktigste. Men at hvis den blir for "enkel" så vil kanskje ikke det gi særlig treningsglede heller?[emoji38] Problemet mitt nå er at jeg bare ikke kommer meg ut av huset og på trening. Men har jeg en maskin i huset som gir meg dårlig samvittighet hele tiden så blir det kanskje enklere å holde seg i form..?[emoji28][emoji1374][emoji56]
Vi har den på et lite treningsrom i kjelleren, der står den på ei egen matte til tredemølle, på murgulv. Det er ikke mye duppedingser, trenger bare tempo (ville ha opp til 20 km/t) for intervaller og incline. Foreløpig gir den meg mye dårlig samvittighet uten at jeg bruker den, men som sagt, jeg håper den kan brukes i permisjonen. Den lager jo lyd, så jeg ville ikke hatt den i stua f eks, men det føles ikke som mye bråk når man løper på den.
 
I får ble det 2000m roing og 2,5 km på ellipsemaskin :) styrke etterpå 40 minutter på rygg :)

Trening er så tungt når man er gravid !!:bored: Trodde virkelig ikke det var så ille....

hva gjør dere som oppvarming ? Roinga begynner å bli litt ekkel med tanke på magen :nailbiting: men sliter med å legge den på hylla enda ....:(
 
I går ble det tennis på meg. Ble litt begrenset, siden jeg fikk vondt i symfysen etter hvert, men var i hvert fall i aktivitet :)
 
Ble en 45min økt på meg i dag. 30 kardio og kjappe 15 på overkroppen. Må nok ligge unna ben i noen dager til, ettersom jeg fortsatt sliter med å gå etter gårsdagens tennisøkt :(
 
Klippet plenen (1 time) og vært på bootcamp med hinderløype (2t) i dag. Nå er energien tilbake! [emoji4][emoji4][emoji4] første skikkelige treningsøkt på gud hvert hvor lenge, men nå er jeg i gang igjen [emoji4] var ikke alle hindrene jeg klarte da, men var godt fornøyd for det [emoji5]
 
Klippet plenen (1 time) og vært på bootcamp med hinderløype (2t) i dag. Nå er energien tilbake! [emoji4][emoji4][emoji4] første skikkelige treningsøkt på gud hvert hvor lenge, men nå er jeg i gang igjen [emoji4] var ikke alle hindrene jeg klarte da, men var godt fornøyd for det [emoji5]
I dag er jeg så støl at jeg sikkert holder sofaen hele dagen. Så der gikk sikkert vinninga opp i spinninga [emoji23] har så vondt at det er utfordrende å snu seg i senga [emoji28]
 
Bootcamp høres kjempegøy ut!
Det er det også [emoji4]
Jeg liker ikke innendørstrening, men er ikke så flink å gjøre styrkeøvelser ute av meg selv, så det å få gjøre det ute med 60 andre er helt fantastisk [emoji4][emoji4] bør iallefall motivet til å gjenoppta treninga da [emoji5]
 
Da kom noe som kan minne om treningsmotivasjon til meg; Samboer snappet fra tur idag med meg og barna og jeg så bare alt annet enn gravid ut der magen bare "hang" løst mellom bena mine[emoji31][emoji228]. Ikke noe fast i fisken som jeg trodde. Så i morgen blir det time på Elixia før løping på mølle[emoji28].
 
Det er det også [emoji4]
Jeg liker ikke innendørstrening, men er ikke så flink å gjøre styrkeøvelser ute av meg selv, så det å få gjøre det ute med 60 andre er helt fantastisk [emoji4][emoji4] bør iallefall motivet til å gjenoppta treninga da [emoji5]
Jeg har det akkurat som deg - liker ikke innetrening og er veldig lite motivert for styrketrening alene. Er det en klubb som organiserer? Eller et treningssenter?
 
Jeg har det akkurat som deg - liker ikke innetrening og er veldig lite motivert for styrketrening alene. Er det en klubb som organiserer? Eller et treningssenter?

Er ikke et fast opplegg dessverre [emoji17]

Det er i regi et stort arrangement her, "theBeast", som er i august. Klubben som arrangerer det har noen få treningsøkter (kalt bootcamp )i forkant for at deltakerne i det ordentlige løpet skal få prøve seg på noen av hindrene og sånn i før selve løpet.

Vet om andre steder der det er egne "trolljeger-treninger", det ser helt sykt gøy ut [emoji5]
 
20 min gange og 40min helkroppsprogram gjennomført i kveld :)
 
Skulle egentlig trene styrke i dag, men det ble en 40 minutters gåtur i relativt raskt tempo i stedet. (Selv om det sikkert var halve tempoet jeg vanligvis ville hatt. [emoji23])
 
Idag kom jeg meg omsider på trening igjen[emoji1][emoji1376]! Ble 20 min rolig jogg på incline 2, etterfulgt av knebøy og bulgarske utfall. Ikke den mest imponerende økten, men nå er jeg i gang og det kjennes fantastisk!

Og da kommer automatisk kostholdet seg også, så i kveld ble det bakt søtpotetbrød med egg til kvelds[emoji56]. Kyllingen er laget klar til lunsj i morgen, og vi er i gang igjen![emoji1] Utrolig hvor glad man blir av å trene altså![emoji1376]
 
45min på ellipsemaskinen i dag! :)
 
Flinke jenter! Stå på videre :)
Har hatt en otimal treningsuke nå, endelig! Er på utendørs boot camp med 20 damer hver tirsdag, og nå fikk jeg også til 2 gode økter i tillegg på en uke... 10 km løping på torsdag, 40 min styrke med egen kroppsvekt på terrassen hjemme lørdag og 1, 5 t. gåtur i går :) Føler meg fresh, holder det gående så lenge jeg kan!
 
Idag kom jeg meg omsider på trening igjen[emoji1][emoji1376]! Ble 20 min rolig jogg på incline 2, etterfulgt av knebøy og bulgarske utfall. Ikke den mest imponerende økten, men nå er jeg i gang og det kjennes fantastisk!

Og da kommer automatisk kostholdet seg også, så i kveld ble det bakt søtpotetbrød med egg til kvelds[emoji56]. Kyllingen er laget klar til lunsj i morgen, og vi er i gang igjen![emoji1] Utrolig hvor glad man blir av å trene altså![emoji1376]
Hvordan fungerer knebøy og bulgarske for deg? Jeg kjenner det strekker litt mellom beina i utfallen jeg, så tør nesten ikke mer. Knebøyen går greit, men leste her om dagen at man ikke skal utsette kroppen for buktrykk og det blir det jo litt av i knebøy? Hmm..
 
Back
Topp