Treningstråd

Du er i hvert fall ikke alene om å mangle motivasjon! [emoji85] Hvordan er formen din nå, da? Har kvalmen blitt bedre?
Formen er bedre, men istedet for kvalmen har jeg i noen uker vært kjempesulten, så jeg har gått mye opp i vekt og føler meg tung og slapp. Men jeg prøver å si til meg selv at det ihvertfall ikke blir bedre av at jeg ikke rører på meg.
Hvordan er din form nå?
 
Formen er bedre, men istedet for kvalmen har jeg i noen uker vært kjempesulten, så jeg har gått mye opp i vekt og føler meg tung og slapp. Men jeg prøver å si til meg selv at det ihvertfall ikke blir bedre av at jeg ikke rører på meg.
Hvordan er din form nå?

Her har heldigvis både kvalmen og den verste sulten gitt seg, men jeg har begynt å merke det litt i bekkenet i stedet. [emoji53] Det er heldigvis ikke vondt hver dag, så jeg prøver å være flink til å holde meg under smertegrensen når jeg kjenner at det begynner å murre, og så håper jeg at jeg klarer å holde det i sjakk.
Jeg har gått opp en del i vekt selv, så føler meg ikke akkurat fit jeg heller ... [emoji28]
 
Da har jeg vært og fått unna en økt! Ble 20min rask gange på mølla, etterfulgt av 25min styrke. Opplevde en ordentlig lynsmerte når jeg skulle gjøre meg klar for hip thrust, antar at ligamentene ikke var like fornøyde med den bevegelsen :) Godt å være i gang igjen i hvert fall!
 
Meldt meg inn i treningsstudio i dag så nå er det på tide å komme i gang igjen etter 1 mnd med influensa i mars/april. Trenger et lite dytt for å komme i gang igjen. Er overhode ikke plaget med symptomer så tenker nok det vil gå bra. Får en time med personlig trener først for å hjelpe meg å legge opp et passende program for gravide [emoji6]
 
Økt #2 unnagjort! 20min ellipse, 30min styrke på overkropp og 10 min på mølla til avslutning! Håper jeg klarer å opprettholde. Pause i morgen og avtalt å trene med mamma på torsdag igjen :)
 
Sier meg fornøyd med 4 styrkeøkter denne uka! 2 på overekstremitetene og 2 på underekstremitetene, kombinert med kardio! Godt å være i gang igjen! :D
 
Sier meg fornøyd med 4 styrkeøkter denne uka! 2 på overekstremitetene og 2 på underekstremitetene, kombinert med kardio! Godt å være i gang igjen! :D

Så flink du er! Jeg var på ny rask gåtur igår, 8 km igjen. Tenker at det er bedre enn ingenting, blir så veldig sliten etterpå hvis jeg løper.
 
Så flink du er! Jeg var på ny rask gåtur igår, 8 km igjen. Tenker at det er bedre enn ingenting, blir så veldig sliten etterpå hvis jeg løper.
Det holder jo i massevis det også! Så lenge man er i bevegelighet og ikke ligger pal på sofaen dag ut og dag inn, så skal man være fornøyd, tenker jeg! Og 8km er et godt stykke det :)
 
I dag er det 2 økten denne uken :rolleyes: formen min er back again å jeg har hatt begge dagene 2000m ro og 2,5 km "ski maskin"/elipse maskin. 30 min styrke på rygg,lår,rumpe og legg :joyful: føler dette hjelper på den forbannede oppstoppa magen min så må nok bare keep it up ;)
Trimester to ser jeg frem til nå , håper jeg kan være så aktiv jeg kan :D
 
Okei, jeg har kommet heelt ut av treningen! Var kjempe flink med nr.2 men motivasjonen er bånn i bøtten for tiden så kommer meg ikke over dørstokken![emoji30]
Dette har resultert i at jeg begynner å se gravid ut på ryggen også så nå vurderer jeg å kjøpe meg ett treningsapparat! Og da må jeg spørre; hva ville dere kjøpt?[emoji848][emoji56]
 
Okei, jeg har kommet heelt ut av treningen! Var kjempe flink med nr.2 men motivasjonen er bånn i bøtten for tiden så kommer meg ikke over dørstokken![emoji30]
Dette har resultert i at jeg begynner å se gravid ut på ryggen også så nå vurderer jeg å kjøpe meg ett treningsapparat! Og da må jeg spørre; hva ville dere kjøpt?[emoji848][emoji56]
Jeg var i tenkeboksen lenge på dette, og det sto mellom sykkel og tredemølle. Har kjøpt mølle men har brukt den mye mindre enn jeg hadde tenkt, for jeg er mest glad i å trene ute. Men jeg tenker at den blir god å ha i permisjonen.
 
Okei, jeg har kommet heelt ut av treningen! Var kjempe flink med nr.2 men motivasjonen er bånn i bøtten for tiden så kommer meg ikke over dørstokken![emoji30]
Dette har resultert i at jeg begynner å se gravid ut på ryggen også så nå vurderer jeg å kjøpe meg ett treningsapparat! Og da må jeg spørre; hva ville dere kjøpt?[emoji848][emoji56]
Tja, hvor mye penger har du tenkt å bruke, og hvor stor plass har du? Vi kjøpte rett og slett sett med stativ, benk og vekter (olympisk standard), det kostet ca 10 000 totalt, men det sparte vi jo fort inn når vi kunne si opp to medlemskap på treningssenter. [emoji4] Man får trent «alt», og det er lett å supplere med småtteri etter hvert. Vi har en del manualer og strikker også, og jeg har en sånn stor treningsball som jeg bruker mye nå når jeg må trene litt alternativt.
(Det finnes helt sikkert mye billigere vektsett også, men vi tenkte at når vi først skal satse på hjemmetrening kunne vi like gjerne kjøpe noe som varer.)
 
Da har jeg fått til ukas første økt også! Ble 30min på ellipsemaskinen, etterfulgt av styrke på ben og rumpe. 3 to go!
 
Hurra for økt energi!
Syklet til og fra jobb arrangement i dag- ca 15 min hver vei i "bytt genser/skjorte og vask deg"-tempo [emoji4] i tillegg ordnet jeg barnevakt og tok med meg mannen på 1,5t skogstur i raskt tempo nå i kveld [emoji5] ikke mye i forhold til før-graviditet-aktivitetsnivå, men godt over gjennomsnittet de siste 8 ukene [emoji28] håper det forsetter slik [emoji5]
 
Tja, hvor mye penger har du tenkt å bruke, og hvor stor plass har du? Vi kjøpte rett og slett sett med stativ, benk og vekter (olympisk standard), det kostet ca 10 000 totalt, men det sparte vi jo fort inn når vi kunne si opp to medlemskap på treningssenter. [emoji4] Man får trent «alt», og det er lett å supplere med småtteri etter hvert. Vi har en del manualer og strikker også, og jeg har en sånn stor treningsball som jeg bruker mye nå når jeg må trene litt alternativt.
(Det finnes helt sikkert mye billigere vektsett også, men vi tenkte at når vi først skal satse på hjemmetrening kunne vi like gjerne kjøpe noe som varer.)

Vi har plass til en tredemølle, eller annen maskin på den størrelsen, men frem til vi har fått bygget ut så ikke det plass til stort mer. Er også redd for at møllen blir stående å støve. Elipse har jeg hatt. Det ble kjedelig syns jeg, og romaskin fungerer nok frem til magen har blitt litt større. Sykkel liker jeg ikke[emoji28]. Multiapparat ville nok definitivt vært tingen[emoji1362]. Men frem til vi får bygget ut så ikke det plass til det. Det må også bli stående på soverommet, som er vegg i vegg med eldste sitt. Ser for meg at det bråker litt?[emoji849] Har manualer, ball og strikk.. så kanskje jeg kunne begynt med å funnet det frem igjen[emoji38]
 
Vi har plass til en tredemølle, eller annen maskin på den størrelsen, men frem til vi har fått bygget ut så ikke det plass til stort mer. Er også redd for at møllen blir stående å støve. Elipse har jeg hatt. Det ble kjedelig syns jeg, og romaskin fungerer nok frem til magen har blitt litt større. Sykkel liker jeg ikke[emoji28]. Multiapparat ville nok definitivt vært tingen[emoji1362]. Men frem til vi får bygget ut så ikke det plass til det. Det må også bli stående på soverommet, som er vegg i vegg med eldste sitt. Ser for meg at det bråker litt?[emoji849] Har manualer, ball og strikk.. så kanskje jeg kunne begynt med å funnet det frem igjen[emoji38]

Har du vurdert slynge, da? Jeg har lyst på det selv, men det er for lavt under taket i kjelleren (der treningsrommet er), så da må vi evt ha den er annet sted ...
 
Back
Topp