Treningstråd

BienMaia

Forelsket i forumet
Jeg synes vi bør ha en treningstråd her [emoji4]Hvis det finnes en allerede, håper jeg at dere bærer over med meg.

Jeg merker selv at med trøtthet og kvalme, er dørstokkmila mye lengre enn den vanligvis er. Men jeg husker fra forrige svangerskap at fysisk aktivitet av lett til moderat intensitet faktisk hjalp mot kvalme og ga mer energi.

Kanskje vi kan motivere hverandre til å holde oss i aktivitet? Enten det er løping, styrke, yoga, fingeraerobic, trim for eldre eller tango med støvsugeren [emoji2]
 
Jeg synes vi bør ha en treningstråd her [emoji4]Hvis det finnes en allerede, håper jeg at dere bærer over med meg.

Jeg merker selv at med trøtthet og kvalme, er dørstokkmila mye lengre enn den vanligvis er. Men jeg husker fra forrige svangerskap at fysisk aktivitet av lett til moderat intensitet faktisk hjalp mot kvalme og ga mer energi.

Kanskje vi kan motivere hverandre til å holde oss i aktivitet? Enten det er løping, styrke, yoga, fingeraerobic, trim for eldre eller tango med støvsugeren [emoji2]

Gjerne! Skulle egentlig på trening idag før jobb (begynner kl 13), utsatte og utsatte og plutselit måtte jeg hente jentungen som hadde spydd i bhg.. så da utgikk trim idag også! Irriterende, har trent jevnt 3-4ggr i uka siden januar, men de siste to ukene har vært skikkelige tunge!
 
Jeg danser vanligvis, men den siste uken har jeg ikke orket pga kvalme.
Jeg lurer på om jeg skal begynne med yoga hjemme da, for å få trent litt, også kan jeg velge litt selv når og hvor lenge jeg orker :)
 
Topp tråd! Det er tøft å være aktiv etter full dag på jobb og med to småtroll hjemme etter jobb, men det er så viktig for min egen mentale helse. Jeg går mentalt i kjelleren hvis jeg ikke får beveget meg [emoji6]


Jeg forsøker å ha 3-4 gode turer med hunden i uka. Da skal jeg bli andpusten og svett. Jeg har en spinning time i uka, også fyller jeg med på yoga etter gåturene med hunden.

Jeg har egentlig lyst til å jogge, men etter 2 sa tørr jeg ikke trene med høy intensitet. Får evt ta det etter tul, hvis alt ser bra ut da. Nervøs til tusen [emoji85][emoji87]
 
Jeg er glad i å løpe, men er litt usikker på hvor hardt man kan trene. Hvor høyt i puls kan man presse seg? Har droppet intervaller nå og prøver å ikke komme over sone 3 når jeg løper. Tror dere det er greit? Og hvor lenge er det greit å løpe?
 
Så gøy at flere vil være med i motivasjonsgjengen [emoji4]
Idag har jeg vært på en veldig rolig joggetur i 40 minutter og var helt utslitt etterpå. Men så utrolig godt det er for humøret! Og jeg har ikke følt meg kvalm etter joggeturen heller [emoji4]
Jeg tenkte også at jeg skal begynne med hjemmeyoga igjen. Var godt igang i høst, men da skled det ut.
Jeg fulgte disse instruksjonene:
https://m.youtube.com/user/yogawithadriene
 
Jeg er glad i å løpe, men er litt usikker på hvor hardt man kan trene. Hvor høyt i puls kan man presse seg? Har droppet intervaller nå og prøver å ikke komme over sone 3 når jeg løper. Tror dere det er greit? Og hvor lenge er det greit å løpe?

Jeg synes det høres fint ut.
Jeg styrer bare etter hvordan jeg føler meg. Jeg løper ikke med pulsklokke, men har en teori om at kroppen sier ifra hvis det blir for tøft. Jeg kommer til å droppe intervalltrening tror jeg.
Jeg tror det er greit å løpe så langt ut i svangerskapet man orker - mot slutten av svangerskapet vil nok vekta og størrelsen sette begrensninger naturlig.
Eller mente du hvor lenge som i hvor lange løpeøktene bør være?
 
Topp tråd! Det er tøft å være aktiv etter full dag på jobb og med to småtroll hjemme etter jobb, men det er så viktig for min egen mentale helse. Jeg går mentalt i kjelleren hvis jeg ikke får beveget meg [emoji6]


Jeg forsøker å ha 3-4 gode turer med hunden i uka. Da skal jeg bli andpusten og svett. Jeg har en spinning time i uka, også fyller jeg med på yoga etter gåturene med hunden.

Jeg har egentlig lyst til å jogge, men etter 2 sa tørr jeg ikke trene med høy intensitet. Får evt ta det etter tul, hvis alt ser bra ut da. Nervøs til tusen [emoji85][emoji87]

Jeg har det også som deg med to barn og travle dager, men jeg er også helt nødt til å holde meg i aktivitet for å føle meg mentalt i form [emoji4]
Jeg håper at det går bra på TUL for deg og at du kan senke skuldrene etterpå.
 
Jeg synes det høres fint ut.
Jeg styrer bare etter hvordan jeg føler meg. Jeg løper ikke med pulsklokke, men har en teori om at kroppen sier ifra hvis det blir for tøft. Jeg kommer til å droppe intervalltrening tror jeg.
Jeg tror det er greit å løpe så langt ut i svangerskapet man orker - mot slutten av svangerskapet vil nok vekta og størrelsen sette begrensninger naturlig.
Eller mente du hvor lenge som i hvor lange løpeøktene bør være?
Tenkte på lengden på løpeøkta. Men det er vel bare å kjenne etter på kroppen det også? [emoji4]
 
Dette var en fin tråd :) Jeg trenger motivasjon! Er så trøtt og sliten når vesla har lagt seg at jeg ikke har vært aktiv på noen uker.
 
Jeg har helt ærlig ikke trent på 5_6 år. Går gjerne fjellturer m mann og barn i helgene, men i hverdagen har det ikke blitt til. Jeg vet jeg burde, er ikke overvektig,heller den andre veien, men føler meg jo alltid bedre når jeg gjør noe aktivt. Nå er jeg så stresset pga MA sist graviditet at jeg tør jo nesten ingenting.. Håper jeg får presset inn noen gåturer i løpet av de neste dagene. All ære til dere som greier å trene når dere er uggen og trøtt, der har jeg ikke samme vilje :)
 
Jeg har det også som deg med to barn og travle dager, men jeg er også helt nødt til å holde meg i aktivitet for å føle meg mentalt i form [emoji4]
Jeg håper at det går bra på TUL for deg og at du kan senke skuldrene etterpå.
Takk! Det er ganske hektiske dager, men det går jo på et vis :) Tidligere har treninga vært det første jeg har droppet når det har blitt for hektisk, men slik skal det ikke bli denne gangen ;-)
 
Jeg har helt ærlig ikke trent på 5_6 år. Går gjerne fjellturer m mann og barn i helgene, men i hverdagen har det ikke blitt til. Jeg vet jeg burde, er ikke overvektig,heller den andre veien, men føler meg jo alltid bedre når jeg gjør noe aktivt. Nå er jeg så stresset pga MA sist graviditet at jeg tør jo nesten ingenting.. Håper jeg får presset inn noen gåturer i løpet av de neste dagene. All ære til dere som greier å trene når dere er uggen og trøtt, der har jeg ikke samme vilje :)
Min forrige graviditet endte også i MA. Jeg var i utrolig dårlig form de ukene, så jeg trente absolutt ingen ting. Denne gangen har jeg lovet meg selv å være mer aktiv, trene styrke helt fra starten av. Selv om det er utrolig tungt å komme seg opp fra sofaen når jeg helst bare vil sove hele tiden, så merker jeg jo at jeg får mer energi av å trene. Jeg tenker som så at om det nå skulle gå galt igjen, så skal jeg i hvert fall ikke ha kastet bort mange uker på å være i ræva form! Og jeg kan jo ikke trene på meg en abort heller liksom.


Var veldig flink i første svangerskap (da hadde jeg jo ikke en liten en fra før!), trente styrke helt fram til to uker før fødsel. Tror jeg hadde mye igjen for det etterpå. Skal prøve å være nesten like flink nå. [emoji4]
 
Vet dere om det er noen styrketreningsøvelser man ikke bør gjøre? [emoji4]

Det eneste jeg har hørt om er at man bør unngå tunge løft som gir stort bukpress, og at det ikke er noe poeng i å trene rette situps når magen blir større.
 
Jeg løper vanligvis 50- 100 km i uka. På grunn av bekkenet blir det dessverre ingen løping nå. Jeg gikk en 8 km lang tur i ulendt terreng i dag. Jeg kjente allerede halvveis at det egentlig var nok, men jeg måtte jo gå tilbake igjen også. Det er verst for bekkenet å gå nedover.

For meg blir det gåturer så lenge det føles ok for bekkenet. Kanskje jeg prøver noen turer på sykkelen.
Det er en stor omstilling å være så mye mindre aktiv enn jeg pleier. Men jeg håper å kunne ta opp løpingen igjen etter fødselen.
 
Jeg var på trening i går, og kom plutselig til å tenke på at det kanskje ikke er så bra og trene magen når man er gravid? Eller er det kanskje ikke så farlig i første trimester? Magemusklene blir jo dratt veldig i etterhvert som magen vokser så det er kanskje ikke noe poeng å trene den uansett nå :p noen som har peiling på det? :happy:
 
Back
Topp