Trening! :)

Mammi :)

November 2014 <3
Novemberskattene 2014 <3
Marsboerne2017
Hvordan er det med dere og trening? :) Trener dere regelmessig og som vanlig selvom dere er gravide? Eller?

Jeg vil gjerne begynne å trene litt oftere.. Noen joggeturer i ny og ne og litt styrke :) Men er litt vanskelig å komme i gang :p Spesielt nå når jeg nettopp har funnet ut at vi venter en spire :) Hihi..


Sent from my iPad using BV Forum
 
Jeg har trent tung styrke 4-6 ganger i uka i noen år! :)
Det er lurt å være aktiv og trene i svangerskapet, men har ikke trent siden jeg fikk positivtest. Skal se om jeg får gått meg en tur i morgen, holde meg aktiv iallefall! :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Trener lett styrke hjemme nesten hver dag, og planlegger å fortsette med det. Planlegger også å komme meg mer ut på tur :)
 
Jeg skal prøve å fortsette som vanlig med styrke.. Men må nok gå litt ned på vektene, og heller ta flere repetisjoner



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Begynte å trene samtidig som vi begynte å prøve, men har blitt lite de siste to ukene da det har skjedd utrolig mye - i tillegg til at jeg har vært syk. :( Men nå som jeg er i bedre form skal jeg begynne igjen, i tillegg til at jeg skal bli flinkere til å gå turer. Gikk halvannen time med hundene i dag, så er ganske stolt. Eneste problemet er at jeg blir syyykt sulten underveis, og da blir jeg kvalm. :confused:
 
Har jogga å trent styrke i noen år nå hjemme. Har vært gravid to ganger før men mista så denne gangen er jeg mer forsiktig også med treningen.
Så blir noen gå turer, litt lår/rumpe trening også for å styrke bekkenet.
 
Er det noe av trening man ikke skal/kan gjøre som gravid? Er veldig glad i step-timer, men blir det for mye hopp og sprett for lille spiren?
 
Slik jeg er nå har jeg ikke en sjans til å trene. Det er nok for meg å gå til/fra bussen eller butikken. Blir så fort sliten og uvel. Jeg trener vanligvis 4-5 ganger i uken så dette føles veldig merkelig ut for meg. Men jeg regner med at ettersom ukene går, så kan jeg begynne med litt lengre gåturer etterhvert. Jeg bruker progesteronstøtte ennå (frem til tidlig ul i uke 7), så magen er veldig oppblåst og det i seg selv er ikke spesielt behagelig mtp trening.

Men igjen, jeg kan takle alt så lenge lille skatten holder seg fast og utvikler seg fint inni magen min :)
 
Trener vanligvis tre ganger i uken, men har faktisk ikke trent etter jeg fant ut jeg var gravid... Jeg er nemlig veldig forkjølet for tiden! Kommer til å fortsette treningen og ha ekstra vekt på trening av bekkenet. Men vil likevel ta det litt roligere - er jo litt redd for at noe skal gå galt jeg da....
 
Jeg har de siste årene trent 4-6 ganger uken, både hard intervalltrening og styrketrening. Jeg skjønner at jeg nå må moderere tempoet noe, men jeg kan vel fortsatt trene flere ganger i uken, både styrke og intervalltrening (med noe lavere intensitet), så lenge formen tillater det? Vil jo selvfølgelig ikke ta noen sjanser, men har vanskelig for å forstå at trening (når jeg før graviditeten har trent mye), skal være farlig? Andre som opplever dette annerledes? Jeg har prøvd å lese meg frem til et godt svar på nett, men svarene går jo i alle retninger (som alltid).


Sent from my iPad using BV Forum
 
Trening er ikke farlig, og anbefales under svangerskapet :) Man skal kjenne på formen og ta det derifra. Jeg har sluttet med jogging foreløpig, går istedenfor litt turer. Så har jeg gått ned i vekt på manualene på styrketreninga. Mindre vekter, flere repitisjoner :) tar ikke dype knebøy eller tunge markløft lenger, da jeg ble frarådet det :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har vært skikkelig forkjøla,så har ikke fått trent, men planlegger å trene ganske normalt,kanskje med litt lavere intensitet ;)


Sent from my iPad using BV Forum
 
WOHO! En skikkelig runde med støvsuging unnagjort mens lillegull spiser kveldsmat (vel.. ene etasjen da, tar den andre i morgen tipper jeg). Ble jo både svett og sliten. Bare å vente til han er ferdig å spise, bade og lagt i seng, så skal jeg i dusjen :) I morgen får jeg meg en god tur ned til skolen og opp den sykt lange bratte bakken igjen etterpå, siden jeg bare har to timer på skolen på morgenen, og samboeren er hjemme med syke lillegull kan jeg liksågodt gå i stormen...:p Håper det ikke regner når jeg skal til skolen da :)
 
Er det noe av trening man ikke skal/kan gjøre som gravid? Er veldig glad i step-timer, men blir det for mye hopp og sprett for lille spiren?
Lille spiren ligger laaangt inni oss, veldig trygt. Går det galt så går det galt men trening er ikke farlig. Hopp og sprett kan være så som så i siste del av svangerskapet fordi det kan sette igjang fødselen for tidlig.
Nå skal du bare fortsette som før men ikke bli overopphetet også kan du bli dårlig om du blir for sulten og sliten :)
 
Fant ut at jeg er gravid tre kvarter før spinningtimen startet ;) Har akkurat begynt å trene etter forrige fødsel og har ikke planer om å gi meg nå selv om jeg er gravid... Være litt forsiktig og høre på kroppen :)
 
Lille spiren ligger laaangt inni oss, veldig trygt. Går det galt så går det galt men trening er ikke farlig. Hopp og sprett kan være så som så i siste del av svangerskapet fordi det kan sette igjang fødselen for tidlig.
Nå skal du bare fortsette som før men ikke bli overopphetet også kan du bli dårlig om du blir for sulten og sliten :)

Da blir det step om ikke så lenge :D
 
Jeg har fulgt et kosthold og treningsprogram (livsstilsendring for overvektige) i et år nå, og fått beskjed av trenerne å fortsette med trening som vanlig nå som jeg er gravid. Jeg vil trenge å roe ned på intensitet, og hopp og sprett, men at foreløpig kan jeg gjøre som normalt frem til 4-5 mnd. Regner med at jeg kjenner om kroppen ikke vil være med på moroa. Det er jo et mål for meg å ikke legge på meg mer enn nødvendig, men kjenner at det blir utrolig vanskelig når jeg ikke kan bruke vekta som målestokk. Gått fra BMI på 42 til 33, 24 kg ned. Allerede ca 1 kg opp igjen. :S
 
Jeg har fulgt et kosthold og treningsprogram (livsstilsendring for overvektige) i et år nå, og fått beskjed av trenerne å fortsette med trening som vanlig nå som jeg er gravid. Jeg vil trenge å roe ned på intensitet, og hopp og sprett, men at foreløpig kan jeg gjøre som normalt frem til 4-5 mnd. Regner med at jeg kjenner om kroppen ikke vil være med på moroa. Det er jo et mål for meg å ikke legge på meg mer enn nødvendig, men kjenner at det blir utrolig vanskelig når jeg ikke kan bruke vekta som målestokk. Gått fra BMI på 42 til 33, 24 kg ned. Allerede ca 1 kg opp igjen. :S
Hei du! :) hvilket opplegg er det? :) jeg har deltatt i et sånnt sjøl ;) har og gått opp etter å ha funnet ut om graviditeten, jævla møkk!! Altså, vektoppgangen, ikke graviditeten ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hei du! :) hvilket opplegg er det? :) jeg har deltatt i et sånnt sjøl ;) har og gått opp etter å ha funnet ut om graviditeten, jævla møkk!! Altså, vektoppgangen, ikke graviditeten ;)


Sent from my iPhone using BV Forum

Gått på Friskvernklinikken, hva har du gått på? :) planen var å fortsette vektnedgang mens vi prøvde men det fikk jeg ikke tid til... :S
 
Trening er ikke farlig, og anbefales under svangerskapet :) Man skal kjenne på formen og ta det derifra. Jeg har sluttet med jogging foreløpig, går istedenfor litt turer. Så har jeg gått ned i vekt på manualene på styrketreninga. Mindre vekter, flere repitisjoner :) tar ikke dype knebøy eller tunge markløft lenger, da jeg ble frarådet det :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Korfor vart du fråråda djupe knebøy? :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp