Trening 1 trimester

Mator

Forumet er livet
Assistert-jentene
Novembergull 2017
Novemberlykke 2020
Hei jenter!

Som tittel på tråden tilsier, lurer jeg på hvordan dere har gjort det med trening etter ivf og positiv test?!
Foreløpig går jeg kun turer, da jeg er redd for å gjøre noe som helst som kan ødelegge for det lille frøet som vokser seg til i hula mi nå.
Er det noen som vet hvor mye man faktisk kan gjøre? Jeg har trent relativt mye opp igjennom og hadde 5 økter ,hver uke før uttak, over en lengre periode. 3 med løp og to med ren styrke. Kjenner litt på rastløsheten og behov for litt annet enn gåturer, så om noen har erfaringer å dele eller tips til andre aktiviteter, så tar jeg i mot de med stor takk :)
 
Aldri hørt at en ikke kan trene som vanlig etter IVF. Vi mister ikke noe lettere enn andre og ikke er det farlig å trene uansett.
 
Jeg går på yoga som før, syns det er deilig og avstressende. Samtidig så fokuserer vi på styrke og pusteteknikk, perfekt gravidaktivitet syns jeg :).

Jeg har fortalt instruktøren at jeg er tidlig gravid siden noen av øvelsene kan være litt drøye. Hun tar hensyn og viser meg alternativer. Jeg skal unngå øvelser som strekker magen altfor mye samt store vridninger som innebærer magen.

Jeg syns det er kjempefin trening, skikkelig "me time" [emoji173] Men jeg mangler jo utholdenhet da.... så hjertet mitt er nok en skikkelig slappfisk. [emoji26]
 
Syns noen sa en gang at en bør holde seg innenfor 80% av tidligere nivå :confused004
 
Jeg har ikke turt hardkjør og løft men 'vanlig' trening har jeg turt :) men så har jeg ikke orka så mye heller da [emoji14]
 
Takk for svar, jenter :) Jeg tror nok jeg holder meg til rolig aktivitet framover selv. Går turer på 30-60 min. Evt rolige 45min på ellipsemaskinen. Det er vel ikke akkurat å overdrive vil jeg påstå :) Så kanskje jeg begynner med litt lett styrke igjen i form av kroppsvekt etter ul :)
 
Måtte slutte å ri de første to mnd. Men er tilbake i salen og vognen nå. Trener moderat og løfter ikke tungt!
 
Back
Topp