Trenger vi TV abonnement?

Skjønner ikke hvordan det blir billigere å si opp tv-kanalene for så å skaffe seg alle sumo, Viaplay, d-play, HBO osv. Det koster jo helt vanvittig i måneden?
Vi betaler 299 for vår tv pakke, da inkluderer dette Viaplay også, og jeg ville aldri ha plombert tv-en min for å slippe NRK avgift for så benyttet meg av NRK nett-tv.
Jeg betaler gjerne for at folk får lønn og gode arbeidsforhold, jeg vil ikke at folk skal jobbe gratis for å gi meg underholdning [emoji5]
Så er det økonomisk å si opp dette for å streame isteden?
 
Vi har det ikke. Vi har Netflix, Viaplay og Sumo [emoji5] klarer oss fint
 
Skjønner ikke hvordan det blir billigere å si opp tv-kanalene for så å skaffe seg alle sumo, Viaplay, d-play, HBO osv. Det koster jo helt vanvittig i måneden?
Vi betaler 299 for vår tv pakke, da inkluderer dette Viaplay også, og jeg ville aldri ha plombert tv-en min for å slippe NRK avgift for så benyttet meg av NRK nett-tv.
Jeg betaler gjerne for at folk får lønn og gode arbeidsforhold, jeg vil ikke at folk skal jobbe gratis for å gi meg underholdning [emoji5]
Så er det økonomisk å si opp dette for å streame isteden?

Jeg gidder ikke se TV for det er jo bare reklame og dårlige programmer. [emoji12] Bedre å se det en vil, når en vil. Bryr meg ikke om det er billigere eller dyrere.
 
Jeg gidder ikke se TV for det er jo bare reklame og dårlige programmer. [emoji12] Bedre å se det en vil, når en vil. Bryr meg ikke om det er billigere eller dyrere.

Nei, da er det jo greit [emoji12]
Jeg trodde man sa opp for å spare pengene, men jeg klarte ikke helt å se hvordan det ble penger spart. [emoji38]
 
Nei, da er det jo greit [emoji12]
Jeg trodde man sa opp for å spare pengene, men jeg klarte ikke helt å se hvordan det ble penger spart. [emoji38]
For å spare penger så avhenger det av hvilket abonnement man har og om man fjerner lisensen eller ikke.
 
Skjønner ikke hvordan det blir billigere å si opp tv-kanalene for så å skaffe seg alle sumo, Viaplay, d-play, HBO osv. Det koster jo helt vanvittig i måneden?
Vi betaler 299 for vår tv pakke, da inkluderer dette Viaplay også, og jeg ville aldri ha plombert tv-en min for å slippe NRK avgift for så benyttet meg av NRK nett-tv.
Jeg betaler gjerne for at folk får lønn og gode arbeidsforhold, jeg vil ikke at folk skal jobbe gratis for å gi meg underholdning [emoji5]
Så er det økonomisk å si opp dette for å streame isteden?
Vi sparer penger fordi vi ser mye fotball, og derfor har alle ekstra fotballpakker. De koster mye, feks koster tv2 sport premium 449 i måneden i tillegg til ordinært abn. (RiksTV). Da er det billigere med tv2 sumo sport premium til 399, som da også inkluderer de vanlige kanalene. Sånn er det for veldig mye sport, òg da sparer vi penger på å ta bort de 299 i måneden, som ikke holder for det vi vil se uansett.

Vi betaler vel tv2sumo 399+ viaplay 299 + dplay 79 +hbo 99 +Netflix 99 + eurosport 99(litt usikker på om dette dekker dplay og) = 1074 i måneden.

Med RiksTV ville vi betalt 499+449+119, i tillegg til å ha Netflix og eurosport player =1265 for å ha det vi bruker.

Så ja, det er dyrt, men fortsatt billigere :) de fleste kan også sies opp på månedsbasis.
 
NRK-lisensen bør man foresten betale om man bruker NRK nettTV.
 
Vi sparer penger fordi vi ser mye fotball, og derfor har alle ekstra fotballpakker. De koster mye, feks koster tv2 sport premium 449 i måneden i tillegg til ordinært abn. (RiksTV). Da er det billigere med tv2 sumo sport premium til 399, som da også inkluderer de vanlige kanalene. Sånn er det for veldig mye sport, òg da sparer vi penger på å ta bort de 299 i måneden, som ikke holder for det vi vil se uansett.

Vi betaler vel tv2sumo 399+ viaplay 299 + dplay 79 +hbo 99 +Netflix 99 + eurosport 99(litt usikker på om dette dekker dplay og) = 1074 i måneden.

Med RiksTV ville vi betalt 499+449+119, i tillegg til å ha Netflix og eurosport player =1265 for å ha det vi bruker.

Så ja, det er dyrt, men fortsatt billigere :) de fleste kan også sies opp på månedsbasis.

Takk for ett veldig godt utfyllende svar [emoji846]
Da skjønner jeg litt mer om de tar såpass for ekstra pakkene, vi har kun grunnpakken og bruker Viaplay og NRK en del.
De vet tydeligvis å ta seg betalt for sport da[emoji85]Er jo helt ville priser, men de vet vel at folk er villig til å betale for dette da.
Vi streamer en del vi også altså, i sommer har vi hatt Dplay og sumo, men nå kommer det jo serier på TV utover høsten så da sier vi opp de for som du sier de fleste kan jo sies opp på månedsbasis [emoji16]
 
De fleste har strømmetjeneste i tillegg til vanlig tv, så det er ikke gitt at alt er ekstra. Her har vi alltid hatt netflix uansett, og alt fra tv2 følger med på lasset når mannen betaler for fotball. Da har vi mer enn god nok dekning, men betaler ikke for noe vi ikke ville betalt selv med tv-abonnement.
 
Har ikke tvkanaler. Har appleboks med alt vi trenger der. Altså, vi betaler jo da for netflix, sumo, viaplay og hbo da [emoji39] Men vi savner ikke kanaler en plass kan vi si. Verken vi eller unga [emoji4]
Hvor mye betaler du per mnd for det?

Vi har altibox som vi betaler 500 kr for i mnd nå.
Men ser kun nyheter, farmen og big bang theori. Og svitser mellom alt annet da det ikke er noe å se på.
Bruker mest Netflix som vi betaler 109 kr i mnd for.
 
Skjønner ikke hvordan det blir billigere å si opp tv-kanalene for så å skaffe seg alle sumo, Viaplay, d-play, HBO osv. Det koster jo helt vanvittig i måneden?
Vi betaler 299 for vår tv pakke, da inkluderer dette Viaplay også, og jeg ville aldri ha plombert tv-en min for å slippe NRK avgift for så benyttet meg av NRK nett-tv.
Jeg betaler gjerne for at folk får lønn og gode arbeidsforhold, jeg vil ikke at folk skal jobbe gratis for å gi meg underholdning [emoji5]
Så er det økonomisk å si opp dette for å streame isteden?
Vi hadde TV via fiber tidligere, det kostet litt under 500 kr/mnd, men så hadde vi uansett Netflix og HBO i tillegg. Nå har vi kuttet ut TV via fiber, og selv om vi nå har Viaplay også, så sparer vi fortsatt noen hundrelapper i måneden.
Lisensen betaler vi med glede, NRK nett-TV/super er jo nesten det vi bruker aller mest.
 
Nei, da er det jo greit [emoji12]
Jeg trodde man sa opp for å spare pengene, men jeg klarte ikke helt å se hvordan det ble penger spart. [emoji38]

Nei, det har jeg ikke regna på. :p Men hjelper nok at vi bruker mannens bror sin konto på både sumo og viaplay. :p Vi betaler for hbo, netflix og d-play.
 
Har nettopp vært 3 år uten TV abonnement og fikk det igjen nå i vinter. Gikk helt greit uten, hadde da de fleste apper på appletv istedenfor. Men var godt å få det tilbake og nå som jeg er hjemme om dagene ja kjenner jeg :)
 
Vi har ikke tv abonnement hjemme, har netflix, plex og hbo. Betaler kun for hbo for tiden da vi deler konto med flere :)
 
Klarte ned uten TV alle de årene jeg var student. Så på NRK nett TV gratis, kjøpte den enkleste pakka på tv2 sumo, så også en del på svensk svt1 og dansk dk1 - begge gratis. Jeg hadde ikke skaffet meg TV hadde det ikke vært for at jeg fikk samboer som ville ha det.
 
Back
Topp