Trenger vi TV abonnement?

Hvis dere har barn, så vil jeg absolutt si at det er nyttig med TV-kanaler. Av personlig erfaring så kan jeg si at det er bra for barna å ha et mer variert tilbud (variere hva de skal se på), og det er fint at de ikke alltid MÅ/kan ønske seg noe å se på. Da får de se ting de ikke har sett før, så ikke det bare går i de samme fem programmene de liker best. :)

Fullt mulig å gjøre som oss: si at det på hverdager kun er NRK super direkte som gjelder. Vi har kun smarttv. Unga vet at det er forskjell på tv-titting i helg og på hverdager.
 
Går supert med bare smarttv. Vi har hatt det slik i et par år nå. Bare så lettet over å ha sagt opp en idiotisk avtale med Canal digital. De var helt elendige!

Vi betaler abonnement på Netflix og HBO, og har NRK og NRK super. Mannen har noen sportskanaler. Vurderer TV 2 og kanskje TV3 programmene etter hvert. Men haster ikke.
 
Vi har bare AppleTV, med NRK, tv2sumo, dplay, viaplay, Netflix og hbo. Funker veldig bra, vi har aldri TVen på lenger bortsett fra når vi skal se på noe spesielt.
 
streamer kun alt vi ser nå og fungerer godt og barnetv starter når det passer oss:)
 
Hvis dere har barn, så vil jeg absolutt si at det er nyttig med TV-kanaler. Av personlig erfaring så kan jeg si at det er bra for barna å ha et mer variert tilbud (variere hva de skal se på), og det er fint at de ikke alltid MÅ/kan ønske seg noe å se på. Da får de se ting de ikke har sett før, så ikke det bare går i de samme fem programmene de liker best. :)

TV-kanaler er da ikke mer variert enn NRK super, Netflix, sumo og Viaplay? :p Ja, vi har tilgang til alle. Låner svigers konto på de to sistnevnte. Da vi hadde kanaler ville ungene se kun det samme på Disney junior. Og der går jo bare de samme episodene på loop gjennom hele dagen. :p Nå ser de veeeldig mye forskjellig. RiksTV fikk ikke NRK til å fungere skikkelig hos oss.
 
Vi har plombert tv for å slippe lisens og har heller ikke tv kanaler (for å slippe lisens). Vi har smart tv og abonnement på viaplay, hbo, netflix og sumo, noe som er billigere i lengden enn lisens og kanalpakke.
 
Så fort vi får hevet oss rundt og kjøpt smart TV sier vi opp TV abonnementet! Før vi flyttet brukte vi nesten bare cromecast, men ser hvor enkelt og bra det er med smart TV hos andre, så det vil vi også ha :D
 
Vi har ikke TV kanaler :happy: AppleTV er gull
 
Brukt smarttv/appletv/chromecast i mange år, å ha kanaler bidrar ofte til unødvendig tvtitting ved at den står på i bakgrunnen. Sunnere medievaner nå, ser på når det er noe vi vil se.

Positiv bieffekt er at når man ikke programmerer 3åringen til å se på tv daglig, så har han ikke noe ønske om det heller. En film i blant heller er stor stas.
 
Vi droppet det og brukte kun Apple-TV i tre år. Kom over et godt tilbud og fikk vanlig TV igjen, men det ble brukt så lite at vi droppet det igjen. Så her klarer vi oss helt fint uten!
 
Har ikke hatt kanaler på flere år, det går helt greit.
Har HBO og Netflix, og sporadisk Viaplay :)
 
Eneste kjipe for vår del er at vi har kjøpt en del filmer gjennom altiboxen. Og de forsvinner vell når vi sier opp?
 
Vi har ikke tv abo. Vi har Netflix, Viaplay og Nrk Super. Savner ikke tv :)
 
Har tidligere gått flere år uten TV (før netflix, ol), uten problem. Samboeren derimot vil gjerne ha TV-kanaler. Hadde sagt de opp hadde vi fått det billigere uten, men her vi bor blir det samme pris. Etter vi fikk baby har vi knapt nok sett på TV.
 
Vi har plombert tv og betaler derfor ikke lisens. Har appletv, der kan du jo se NRK som normalt og nrk super, og har hatt tv2 sumo og netflix, men har nylig sagt opp begge fordi vi ser lite på det. Med en mann som ikke er norsk og ønsker å se lokale nyheter, har appletv vært helt genialt! Blir nok til at vi går tilbake til TV2 Sumo, kjenner jeg savner det, men uansett kommer vi billigere ut med den pakken, kontra å ha kabeltv/tv over fiber og så måtte betale nrk lisens i tillegg.
 
Back
Topp