Trenger tips! (Lang syklus)

PrøverLykkenUwU

Flørter med forumet
Hei dere :)
Vi er i første PP og jeg fikk påvist pcos for et par uker siden, og resept på provera og letrozol.

Planen var å starte på provera forrige uke, men så fikk jeg en følelse av at jeg hadde eggløsning på tirsdag, tenkte «hva om jeg blir gravid nå» og utsatte kuren.

Jeg er så innmari i tvil på om jeg bare skal hoppe i det og starte på kuren slik at vi kommer i gang med neste syklus, eller vente og se om jeg et gravid nå?… dagene går så sakte :bookworm:

Skal nevnes at jeg ofte har noe som minner om mensensmerter, murringer etc og det kjennes ut som mensen kommer hele tiden, er dette vanlig å kjenne mye på ved pcos?
 
Kan det være cyster du kjenner på? Mange med PCOS har cyster.

Men Provera skal ikke tas om det er sjans for at man er gravid, så du burde vente hvert fall en uke til - eller at det er minst to uker siden forrige ubeskyttete samleie, dessverre :confused:
 
Da jeg kjente på det samme, fikk jeg beskjed av gynekologen å vente før jeg startet med Primolut (samme effekt som Provera). Jeg fikk TR av meg selv, så slapp de 10 dagene.
Kjenner også mye av «noe» som skjer, men hos meg har det ikke vært EL med mindre jeg også har positive EL tester og EL slim.

Testet du etter EL?
 
Jeg har pcos. Vi prøvde lenge på førstmann (som endte opp med å bli tvillinger). Skulle i gang med ivf. I den forbindelse skulle jeg ta provera for å få mensen en gang før vi skulle i gang. Jeg tok provera men mensen kom aldri. Det viste seg at jeg allerede var gravid. Fikk litt noia over at jeg hadde tatt provera mens jeg var gravid, men i følge de på fertilitetsklinikken var det ikke noe jeg trengte tenke på.
 
Har pcos tatt oss 3 år før spira satt mista 3 på veien, men fikk provera og letrozol trippel dose måtte jeg opp på for og få EL - men hadde bare 1 runde provera og etter det fikk jeg mensen hver mnd så nå etter medisiner fikk jeg regel messing syklus og EL kom alltid 1 ukes tid etter siste tablett med letrozol :)

Så masse lykke til med prøving håper dere får en liten spire:Heartred
 
Jeg har pcos. Vi prøvde lenge på førstmann (som endte opp med å bli tvillinger). Skulle i gang med ivf. I den forbindelse skulle jeg ta provera for å få mensen en gang før vi skulle i gang. Jeg tok provera men mensen kom aldri. Det viste seg at jeg allerede var gravid. Fikk litt noia over at jeg hadde tatt provera mens jeg var gravid, men i følge de på fertilitetsklinikken var det ikke noe jeg trengte tenke på.
Stemmer det, det snakket de på klinikken hos meg om også. At ved evt. graviditet mens jeg tok Primolut ikke ville være skadelig når det er så tidlig.
 
Hei, trenger åsså tips for dem som har lange(ustabile) sykluser. Akkurat ferdig med mens etter syklus på 80 dager. Prøve litt forskjellig førr å få EL tidligere en dag 30-40 ish, har prøvd salviete,vitex,massasje. Har noen andre tips som har funket på dem?
 
Back
Topp