Trenger råd - Førstegangsgravid og MA

Hirka

Gift med forumet
Junilykke2018
Septemberlykke 2021
Så gikk jeg fra terningruppe april 2018 og over hit i løpet av 24 timer...
Vi er nye prøvere Og ble gravide på pp2. Jeg fikk 25 juli to streker på testen og har de siste ukene både vært spent, nervøs og begynt å glede meg. I går blødde jeg litt. Og ble selvfølgelig redd og ringte legen. Fikk time hos gynekolog på sykehuset i dag og fikk konstantert at lille spire har vært død i ca 2 uker. Fikk altså konstantert MA og fått med meg pillekur hjem da jeg gjerne ville "få det overstått"...
Jeg ligger nå på sofaen og klarer ikke å slutte å gråte. Er helt knust! Har også fått ganske sterke magesmerter. Er det vanlig??? Skal ta pillekuren i morgen tidlig og gruer meg skikkelig! Noen som har vært igjennom den og kan gi meg noen gode råd?
Føler meg så fortapt...
 
Så leit at dere mistet.
Det er vondt psykisk og ofte også fysisk. Det som har festet seg og vokst skal slippe....

Jeg fikk med litt sterke smertestillende også sammen med Cytotec samt beskjed om å ligge i forkant med paracet. Anbefaler det.
Og store bind. De anbefaler ikke tampong og jeg tror ikke det finnes noen som suger opp slike mengder...

Helst skal man ikke være alene når man har tatt tablettene. Kan gå timer fra man tar dem til de har effekt, men det er individuelt.

Det er grusomt å miste babyen man har drømt sånn om. Og så kommer disse kroppslige påminnelsene i tillegg...

Ha noen hos deg eller som kan komme raskt om du trenger/har behov for det
Masse store bind
Trøstemat/drikke
Tlf eller bok eller annet på do. På det verste satt jeg vel en time sammenhengende, begynte renne så fort jeg reiste meg igjen...

Lykke til. Håper det at dere ble fort gravide gjør at dere lykkes fort igjen.
 
Hu over beskriver ganske godt! Antakelig blir du sittende en stund, så ha noe med deg på do. Jeg tok masse smertestillende å la meg på sofaen. Som hos hu over rant det så fort jeg reiste meg, så ha store bind. Du må regne med å bytte ganske ofte i starten. Ha gjerne med en varmeflaske som dunken legge på ryggen/magen eller begge deler, det gjorde jeg og set hjalp noe på smertene. Var gjennom denne kuren to ganger i juni. Sist vil jeg bare sende over en klem[emoji173]️ håper alt blir bedre til slutt!
 
Nå fikk jeg en skikkelig styrtblødning. Ser ut til at kroppen ordnet opp selv....
 
Jeg opplevde det samme selv - MA på første forsøk. Det var ett stort sjokk for jeg hadde ingen blødninger eller noe som skulle tilsi at alt ikke var ok og visste knapt at MA fantes... Det var ett ganske stort sjokk på tul da hele fremtiden endret seg på nytt. Jeg fikk cytotec men det fungerte dessverre ikke og det ble revisio etter 3 dager. Mitt eneste råd er vel egentlig at om du må ta piller og kroppen ikke har ordnet opp selv så hadde jeg veldig god smertelindring av varmeflaske på magen. Og ta deg tid til å sørge selv om det var tidlig osv. Jeg var sjukt nervøs nå i denne graviditeten før tul. Mye verre enn jeg hadde trodd for noen mnd siden.

Vi ble gravide på nytt etter første mens og den kom prikk etter ordinær syklus. Har sett hjerte som slår på tul denne gangen og er nå i uke 11 så håper at det går veien denne gangen.
 
Nå fikk jeg en skikkelig styrtblødning. Ser ut til at kroppen ordnet opp selv....
Tøff opplevelse, men godt om kroppen ordner opp selv.
Ta vare på deg selv.
 
Back
Topp