Trenger middagstips til late dager...

Ikke i bruk

Forumet er livet
Jeg er matlei, ungene er matleie. Vi skal på campingtur og trenger lette, men sunne og gode middagstips. Alt av mat må handles inn, så det bør ikke være mange ingredienser. Har tilgang på grill og vanlig campingvogn kjøkken. Men ikke så god kjøleskapplass.
Noen tips?
 
Italiensk gryte fra Toro. Kjøttdeig/pølser og den + ekstra pasta er det du trenger. Ungene her spiste med stor iver hvertfall.
Meksikansk og amerikansk gryte går og ned på høykant.

Jeg er klar over at dette ikke er det sunneste en kan spise. Men veldig greit når en er matlei. Og ved varme dager synes jeg det er ekstra godt pga. saltet :)
 
Pleier å lage pastasalat når det er varmt. Berre å hente fram frå kjøleskapet, og servere med brød. :)
 
Vi har spist mye biff salat i det siste :) enkelt og lettvint nå i sommervarmen når man er matlei :)

Vi har hatt aspargis, mais, tomat, mais, vårløk og agurk i salaten :) biffen har vi grillet :D

Ellers er jo grillspyd en sikker vinner hos barn og voksne :D
 
Vi hadde grove baguetter som vi delte opp på midten og fylte de med pizzafyll og ost oppå. Sikkert godt på grillen og det :)
 
Grillet laks med pesto og potetsalat. Kyllingsalat ; kylling, villris, rødløk, paprika, agurk, druer og isbergsalat bruker jeg. Alltid populær når jeg serverer den :)
 
Fiskeburger (med ferdige fiskekarbonader), enkle gryteretter med torsk, eller laks og grønnsaker i folie på grillen er populært på varme sommerdager her.
 
Laksefilet og grønnsaker i folie med litt olje, urtesalt og sitronpepper. På grillen og voila. Brød og majones ved siden.

En boks med trøndersodd og brød og smør.

Kok pasta, kutt opp pølser og og kok dem med en pastasaus og bland sammen etterpå.

Kjøp en potetsalat og sleng noen svinekoteletter på grillen med maiskolber.
 
Back
Topp