Trenger litt råd ang "mobbing"

liten prins juni 17♥♥

Gift med forumet
Hei
Sønnen min er 9 år og er litt sen i utviklingen nedentil, har liksom ikke vokst noe fra han var liten. Jeg har googlet litt ang utviklingen der nede og det er så forskjellig. På skolen han gikk før lo guttene av han i dusjen og det gjør så vondt å høre. Også sier han til meg hver gang de ler av neg gråter jeg inni meg. Nå har han begynt på ny skole og ser på timplanen at det er svømming her å. Dable jeg litt nevøs.. Snakket med sønnen min og han ville at jeg skulle snakke med læreren og informere om dette da han er nervøs og redd..
Trenger litt tips da han er så nervøs..
Han blir så lei seg for at han ikke har vokst noe særlig der nede og han er redd han alltid kommer til å være så liten.. Vi har snakket om utvikling og at barn utvikler seg i forskjellig fart men jeg skjønner at det er sårt..
Er det lurt å snakke med læreren nå før de begynner med svømming ?? :)

Takk for at dere leser
 
Hei
Sønnen min er 9 år og er litt sen i utviklingen nedentil, har liksom ikke vokst noe fra han var liten. Jeg har googlet litt ang utviklingen der nede og det er så forskjellig. På skolen han gikk før lo guttene av han i dusjen og det gjør så vondt å høre. Også sier han til meg hver gang de ler av neg gråter jeg inni meg. Nå har han begynt på ny skole og ser på timplanen at det er svømming her å. Dable jeg litt nevøs.. Snakket med sønnen min og han ville at jeg skulle snakke med læreren og informere om dette da han er nervøs og redd..
Trenger litt tips da han er så nervøs..
Han blir så lei seg for at han ikke har vokst noe særlig der nede og han er redd han alltid kommer til å være så liten.. Vi har snakket om utvikling og at barn utvikler seg i forskjellig fart men jeg skjønner at det er sårt..
Er det lurt å snakke med læreren nå før de begynner med svømming ?? :)

Takk for at dere leser
Som lærer selv vil jeg si at det er lurt å snakke med læreren på forhånd. Jeg setter alltid pris på det når foreldre forteller hva barna gruer seg til og tenker på. Det er lettere for skolen å tilrettelegge og trygge barna om man vet hva de engster seg for.
Ønsker dere lykke til!
 
Ok tusen takk for svar :)
 
Ja nei jeg trodde heller ikke det men tydligvis gjør noen det :)
 
Hei
Sønnen min er 9 år og er litt sen i utviklingen nedentil, har liksom ikke vokst noe fra han var liten. Jeg har googlet litt ang utviklingen der nede og det er så forskjellig. På skolen han gikk før lo guttene av han i dusjen og det gjør så vondt å høre. Også sier han til meg hver gang de ler av neg gråter jeg inni meg. Nå har han begynt på ny skole og ser på timplanen at det er svømming her å. Dable jeg litt nevøs.. Snakket med sønnen min og han ville at jeg skulle snakke med læreren og informere om dette da han er nervøs og redd..
Trenger litt tips da han er så nervøs..
Han blir så lei seg for at han ikke har vokst noe særlig der nede og han er redd han alltid kommer til å være så liten.. Vi har snakket om utvikling og at barn utvikler seg i forskjellig fart men jeg skjønner at det er sårt..
Er det lurt å snakke med læreren nå før de begynner med svømming ?? :)

Takk for at dere leser

Snakk så absolutt med læreren, kanskje de kan organisere så han får en egen garderobe[emoji5] har vært borti det i noen gymtimer[emoji5]

Barn utvikler seg forskjellig ja, men har du vært hos lege? Tatt det opp?
 
Ville nok snakket med læreren ja.

Men jeg trodde ikke det var så vanlig å vokse noe der nede før puberteten?

Kan ikke si at det har vokst noe på min 8-åring heller...

Samme her, tror nesten det er mer uvanlig at de vokser når de nærmer seg pubertet. Heldigvis ikke vært ett problem her og noe jeg har tenkt over.
Jeg hadde snakket med lærer om det, kanskje det kan være med en lærer inn i garderobene?
 
Det er ikke vanlig at gutter begynner å vokse så tidlig. Altså vokse som i pubertetsutvikling. Bare at den vokser i takt med resten av kroppen og derfor blir den også større som alle andre kroppsdeler. Hvis penisen er like liten som da han var liten, så kanskje ta en tur til legen for en sjekk?

Informer læreren.
Dersom det blir et problem på denne skolen også kan de gjøre tiltak.
Kanskje de kan ha en time der de snakker om størrelse på penis (i sammenheng med annen pubertetsundervisning) og at alle er forskjellig. Og at det ikke har noe å si hvordan den er før og under puberteten for hvordan den blir når de blir voksne. Og at størrelse i slapp tilstand ikke har sammenheng med størrelse i erigert tilstand. Osv. Greit at alle guttene i klassen får vite slikt nå som de snart når puberteten.
 
Ja vi har vært hos lege det når n var litt yngre og de tok røntgen og alt. Ikke noe unormalt sa dem. De sa at som regel vokser dem ikke noe særlig før de er i puberteten.
 
Ja vi har vært hos lege det når n var litt yngre og de tok røntgen og alt. Ikke noe unormalt sa dem. De sa at som regel vokser dem ikke noe særlig før de er i puberteten.

Kan det være at de som lo av han bare fant noe de kunne le av? At det ikke faktisk dreier seg om størrelsen, men et ønske om å ydmyke din sønn?
 
Tror de hadde sagt d til han også.
 
Ville nok informert lærer om det, slik at de kan være oppmerksom på at det kan bli et prkblem
 
Hadde vært borti problemet før. Det beste er å roe ned barnet med å si at det vil ordne seg med tiden.

I mellomtiden kan han kanskje få lov til å bruke lærerdusjen dersom han synes det er ubehagelig å være naken foran de andre.
Som de andre sier, snakk med læreren.

Lykke til.
 
Back
Topp