Trenger et annet perspektiv

VioAur<3

Elsker forumet
August 2018
Håper noen vil komme med sine tanker :angelic:

Jeg får rundt mars måned 100% jobb. Et vikariat på et år. Jeg har en utdanning som det ikke er vanskelig å få jobb i etter endt vikariat og grunnen til at jeg ønsker dette vikariatet er at det er muligheter for fast og fordi jeg ønsker å jobbe der. Tankene mine er da rundt det å prøve på nr 2. Jenta vår er snart 4, så begynner å bli aldersforskjell.

Det hadde jo vært fint å prøve å få (vet det ikke kan planlegges) termin rundt da kontrakten opphører, men jeg tenkte plutselig på det å få utbetalt foreldrepenger fra arbeidsgiver for å kunne få feriepenger året etter. Er det noe folk tenker er viktig? Tenkte ikke så langt sist. Og har noen fått barn i vikariat? Eller begynte å prøve rett før og videre inn i starten på en ny jobb? :)
 
Noen som har vært i lignende situasjon, eller har andre erfaringer og tips? :)
 
Jeg har fått begge mine barn i vikariater. Det har gått helt fint.
 
Jeg gikk kun i vikariater etter endt utdannelse. Ene sjefen min sa til meg at skal man vente med å få barn til det passer med alt, så kan det være man aldri får barn.
Ingen vet hvor lang tid det tar før spiren sitter, og kanskje har du fått tilbud om fast før den tid.
Jeg fikk fast stilling mens jeg gikk vikariatet, ble gravid rett før vikariat gikk ut. Lykke til
 
Jeg gikk kun i vikariater etter endt utdannelse. Ene sjefen min sa til meg at skal man vente med å få barn til det passer med alt, så kan det være man aldri får barn.
Ingen vet hvor lang tid det tar før spiren sitter, og kanskje har du fått tilbud om fast før den tid.
Jeg fikk fast stilling mens jeg gikk vikariatet, ble gravid rett før vikariat gikk ut. Lykke til
Men hva gjorde du etter vikariatet gikk ut da? Fikk du deg ny jobb som gravid? Er litt der dilemmaet mitt ligger nå :/
 
Fikk tilbud om fast jobb mens jeg gikk vikariatet. Sånn at dato vikariatet gikk ut tredde jeg inn i fast stilling. Fant ut at jeg var gravid 1 uke før fast stilling begynte. Ble også sykemeldt hele svangerskapet. Men har jobben å gå tilbake til
 
Fikk tilbud om fast jobb mens jeg gikk vikariatet. Sånn at dato vikariatet gikk ut tredde jeg inn i fast stilling. Fant ut at jeg var gravid 1 uke før fast stilling begynte. Ble også sykemeldt hele svangerskapet. Men har jobben å gå tilbake til
Så deilig da at det gikk i boks før det evt syntes eller noe :) vet de ikke skal ta valg utifra at man er gravid, men alle vet at det blir gjort, så vil ikke ta noe sjanse på det :) derfor er det nok best med fast:)
 
Jeg begynte i vikariat nå i år. Dette utløper ved nyttår. Er nå i påvente av å få høre om forlengelse evt fast stilling, og er per d.d. 6+4.

Håper at jeg hvertfall får forlengelse slik at jeg har jobbet 6 av de siste 10 mnd på samme sted når permisjon starter. Dette virker å være svært sannsynlig.. Det med feriepenger har jeg ikke tenkt på faktisk.

Jeg vegrer meg litt for å si noe før jeg får vite om jeg får forlengelse. De har ikke lov å ikke gi meg jobb, men vet jo at det er mange som praktiserer det slik likevel :p
 
Jeg begynte i vikariat nå i år. Dette utløper ved nyttår. Er nå i påvente av å få høre om forlengelse evt fast stilling, og er per d.d. 6+4.

Håper at jeg hvertfall får forlengelse slik at jeg har jobbet 6 av de siste 10 mnd på samme sted når permisjon starter. Dette virker å være svært sannsynlig.. Det med feriepenger har jeg ikke tenkt på faktisk.

Jeg vegrer meg litt for å si noe før jeg får vite om jeg får forlengelse. De har ikke lov å ikke gi meg jobb, men vet jo at det er mange som praktiserer det slik likevel :p

Hvis du ikke skulle få forlengelse, så skal du jo ikke ut i permisjon fra der du er nå, og dermed har du heller ingen krav om å si fra. Dessuten er du veldig tidlig ennå. Med mindre du trenger tilrettelegging så venter vel de fleste til uke 12 uansett
 
Hvis du ikke skulle få forlengelse, så skal du jo ikke ut i permisjon fra der du er nå, og dermed har du heller ingen krav om å si fra. Dessuten er du veldig tidlig ennå. Med mindre du trenger tilrettelegging så venter vel de fleste til uke 12 uansett

Stemmer. Men håper absolutt å få forlengelse så jeg kan få foreldrepenger i stedet for engangsstønad :)
 
Stemmer. Men håper absolutt å få forlengelse så jeg kan få foreldrepenger i stedet for engangsstønad :)

For all del, men hadde nok også ventet med å si noe om du kan.
Håper du får forlengelse og at det blir avgjort snart.
 
Back
Topp