Trenger å lufte meg..

T

Terrier

Guest
velger å være anonym..
Sommeren er for meg er en tøffere tid enn ellers i året. Alle er Happy på sosiale medier osv.
Nå har det seg slik at jeg har slitt litt med indre uro.. litt angst, men ikke sterk angst. Nå er hverdagen tilbake med jobb osv. Og nå føler jeg på en mild depresjon om jeg skal kalle det det.. blir lei meg fordi jeg har følt på indre uro og liksom bare kommet meg gjennom sommeren, mens alle andre har kost seg og hatt en avslappende sommer.

Jeg vet at beste medisin er å få nok søvn, riktig mat og å komme meg ut å gå turer. Jeg har gjort det.

Har tidligere slitt med angstanfall og er redd jeg skal få tilbake dette nå som jeg føler meg litt urolig og deppa fordi jeg har det slik.

Noen andre med lignende erfaringer som ønsker å dele?
 
Hei!

Det viktige når det gjelder sosiale medier er å huske at ytterst få har det så strålende som de fremstiller det på Facebook, Instagram osv.
De parene som skriver klissklass til hverandre på veggen mange ganger om dagen er sjeldent sånn med hverandre i virkeligheten.
Folk som sier "de fleste par har sex hver dag" har tydeligvis ikke sett statistikkene.
Det er like mange som har det kjipt på sommeren som de andre årstidene, men det er kanskje litt mer synlig på sommeren, fordi det "forventes" at alle skal være på stranda og like grillfester og utepils og være ekstroverte.
Det er veldig mange som gleder seg veldig til sommeren og ferien er over, så hverdagen kan begynne igjen, og særlig de som trenger mye å fylle dagene med.

Den beste medisinen mot depresjon er å takle det så tidlig som mulig, og å få hjelp.
Snakk med legen din og få en henvisning så fort som mulig. "The best offense is a good defense."
Angstanfall er heldigvis ikke farlig, men gud så skumle og ubehagelige når de kommer.
Da er det viktig å ha gode verktøy i sekken, og vite hvordan man skal takle dem før de spinner helt ut av kontroll.
Det kan en psykolog hjelpe deg med, og du vil få teknikker som lar deg se angsten på lang avstand, og å få den på avstand igjen når den kommer nærmere.

<3
 
Enig med 87-modell. Sosiale medier viser bare en brøkdel av bildet. Alle har sitt, men det er ingen trøst når en er deprimert eller har angst. Snakk med lege og/eller psykolog og få hjelp, og gjerne med venner/familie hvis det hjelper deg-ofte er det godt å få lettet hjertet sitt til noen som vil lytte også, selv om de ikke nødvendigvis kan gjøre så mye for deg enn akkurat det-å lytte. Du må gjerne sende meg en PM også, har erfaring med det du beskriver på flere måter :)
 
Hei!

Det viktige når det gjelder sosiale medier er å huske at ytterst få har det så strålende som de fremstiller det på Facebook, Instagram osv.
De parene som skriver klissklass til hverandre på veggen mange ganger om dagen er sjeldent sånn med hverandre i virkeligheten.
Folk som sier "de fleste par har sex hver dag" har tydeligvis ikke sett statistikkene.
Det er like mange som har det kjipt på sommeren som de andre årstidene, men det er kanskje litt mer synlig på sommeren, fordi det "forventes" at alle skal være på stranda og like grillfester og utepils og være ekstroverte.
Det er veldig mange som gleder seg veldig til sommeren og ferien er over, så hverdagen kan begynne igjen, og særlig de som trenger mye å fylle dagene med.

Den beste medisinen mot depresjon er å takle det så tidlig som mulig, og å få hjelp.
Snakk med legen din og få en henvisning så fort som mulig. "The best offense is a good defense."
Angstanfall er heldigvis ikke farlig, men gud så skumle og ubehagelige når de kommer.
Da er det viktig å ha gode verktøy i sekken, og vite hvordan man skal takle dem før de spinner helt ut av kontroll.
Det kan en psykolog hjelpe deg med, og du vil få teknikker som lar deg se angsten på lang avstand, og å få den på avstand igjen når den kommer nærmere.

<3

Har en dyktig psykolog som jeg snakker med om dette. Men har hatt lang ferie fra terapi i sommer. Det er nok det at ellers i året så har jeg kontroll på alt. Får skryt på jobben og blir sett på som en ressurs person. Aktiv med barna og har mange venner.
Det er vel noe der, at jeg er vant til å fikse alt og blir sett på som en ressurs.. og når sommeren kommer føler jeg at mye blir tøft.. da blir alt så svart/ hvitt..
angst er ikke farlig, men føles helt forferdelig. Jeg liker å ha travle dager der det skjer mye og heg føler mestring..
 
Back
Topp