Treg mage

gjende

Andre møte med forumet
Min Nora på 2 mnd har de siste dagene fått hardere og hardere avføring. Idag så den skikkelig ubehagelig ut å få ut av systemet (utfra synet i bleien), selv om hun var forholdsvis rolig.
Jeg har ikke prøvd maltekstrakt, håper noen kan gi meg litt info om dette.
Skal det blandes i melka? Eller gis det utenom?
Er det sånn at maltekstrakt gir luft i magen, som igjen kan føre til ubehag for denne lille kroppen?
Ho får nå morsmelkerstating, så det er jo ikke jeg heller som spiser noe galt. (mistet den lille melken jeg hadde)
 
Du er nødt til å ha malt i melka ellers så blir ungen plaga med hard mage eller i verste fall føre til forstoppelse.Malt skal ikke gi luft i magen.

Malt skal hjelpe på tarmsystemet å få fart på sakerne, kor mye malt du skal ha i melka, er noe du må prøve deg frem. Du ser på avføringa om du må øke eller kanskje minke på malten.

Når jeg lage til min kar, så drikker han nesten ei full flaske med melk. Jeg blander i ei god t-skje med malt.

Da sier jeg bare tvi tvi[;)]
 
Hei. Jenta mi har også fått morsmelkerstatning siden hun var ca. 2 mnd. Jeg gir henne malteekstrakt og dette fungerer veldig bra. Du blander en teskje i en flaske varm melk, eller du blander det i det varme vannet før du har melkepulveret i. Du har det i tre flasker daglig. Jeg bruker å lage tre flasker på samme tid, og da har jeg oppi litt mer enn en spiseskje med malteekstrakt. Angående luft i magen, jenta mi har ikke blitt plaget med luftsmerter, det går faktisk veldig bra. I tillegg får melken en litt søtere smak, og det liker nok de små.
Du får bare prøve, det blir ikke værre ihvertfall. Håper det går bra [;)]
 
Takk skal dere ha.
Da går jeg og kjøper maltekstakt i dag.[:)]
 
Hei! Jeg har et lite tips, sviske saft! Det står på flaskene fra nestlee at det kan gis fra 4 mnd men hvis man kjøper visker selv og koker slik at saften blir "tynnere" kan det nok gis! evt hel litt oppi flasken sammen med melken.

silje.
 
Back
Topp