Treg mage

Mini bæsjer ikke daglig! Har ikke gjort det fra ganske tidlig , når han kun ble ammet!

Helt umulig å få i han vann på flaske da han ikke vil!
Er redd han ikke får i seg nok væske mtp at han får en del grøt

Ammer ofte , men jo mer fast føde, jo mer væske trengs jo!

Og syns d er vanskelig å vite hvor mange dager det kan gå! Er så individuelt!

Han bæsjet litt idag og igår , men merker det er seigt og noen litt harde klumper , samtidig så endrer jo konsistensen seg nå når han får fast, så det er vel litt det også !

Hvordan er det for dere andre ? Noen som har samme erfaring ?
 
Prøvd med små glass? Vet mange bruker shotglass for vann når de er så små.

Ikke merka noe særlig til endring ver enda. Men her er vel fortsatt 97% av inntaket pupp ;)
 
Fikk litt stopp etter den ene grøten vi prøvde. Gikk fra flere bleier om dagen til annenhver dag, og jeg merket at han jobbet veldig med magen. Fikk tips om malt i grøten og det fikk fart på sakene [emoji6] Kokte også vann og blandet i malt som jeg ga han.
 
Her gir jeg mme ved siden av grøten. Han får før grøten, mellom skjeer med grøt og etter grøt (alt-i-alt ca. 1 dl mme). Har ikke hatt noe magetrøbbel (ammer måltidene som er uten grøt). :dummy:

Et annet alternativ kan jo være å vanne ut grøten og la den svelle noen minutter, så kanskje den holder seg «skvalete»(i mangel på et bedre ord) og ikke blir til lim i magen. :p

Prøv deg frem og finn ut hva som funker for din baby :rolleyes:
 
Kan vel kanskje prøve det! Er så redd han skal svelge feil når han ikke er 5 mnd ennå! ...men har du prøvd glass ? Hvor gammel er din? :)
Veldig sent svar, sorry
Vi bruker små glass ja, funker utmerket. Jeg holder det opp til munnen hans, og da griper han hendene mine og styrer de. Drikker grådige små slurker og spytter ut om det blir for mye.
Har gjort dette siden han var rundt 5 måneder.
Etterhvert nå går vi nok over til større kopper han kan holde selv.
 
Jeg har laget sviskemos som jeg har i grøten. Holder magen i gang og lille syns det er veldig godt.
Legger svisker i vann over natten, koker de i litt vann til de er møre og bruker stavmikser til de er mos. Blander i litt av kokevannet til ønsket konsistens.
Jeg fryser de i isbitformer og har over på zip-poser når de er fryst.

Når jeg lager grøt så rører jeg inn en av de fryste bitene :)
 
Håper det går bedre nå! Vi har holdt vår lille over toalettet ved hvert bleieskift siden hun var nyfødt, og her kommer det tiss og/eller bæsj nesten hver gang. Vår eldste hadde mye problemer med magen da hun var baby, og jeg har tenkt så mange ganger at jeg skulle ha visst om at dette var mulig da hun var baby! Kanskje det ville ha spart henne for mye forstoppelse og magevondt.
Jeg holder babyen med hennes rygg mot min mage, og holder henne under lårene, slik at hun kommer godt ned med rumpa. Dette er den mest optimale stillingen for å kvitte seg med avføring, og kan være verdt forsøket ved treg mage.
 
Har gått lettere ...:) vil ikke ta flaska og drikke vann, så jeg pleier å ta litt ekstra vann og blande i Sviskemos , og i andre moser og prøver m flaska hver dag...kommer litt hver dag, og noen dager mer :)
 
Back
Topp