Tredelt foreldre permisjon!?

De forandrer dette ofte.
I 2014 mptte far ta 10 eller 12 uker tror jeg. Husker ikke.
I dag må far ta 10. Etter 1 juli i år må han trolug ta 15.

15 til mor og 15 til far, resten kan deles.
I 2014 var det 14 uker til far. Og så ble det 10 uker ikke så lenge etter det. Her blir det sikkert til at jeg tar hele felleskvota.
 
Men det er fortsatt slik at far har rett på to uker etter fødsel i tillegg?
 
I 2014 var det 14 uker til far. Og så ble det 10 uker etter at Erna og Co kom på banen i 2015. Er det 15 til far nå?
Stemmer.. det var 10 uker i 2016.
Takk.

Det er noe Linda Hofstad Helland, likestillingsministeren har funnet på ja, etter at jeg husker ikke hvem uttalte hun var så stolt av å være raskt tilbake i jobb.
Og det hjalp helker ikke at Anne-Karin Bratten (Spekter) var ute å påsto vi kvinbfolk gikk for mye på spa, jenteturer og cc vest enn å jobbe.
 
Men det er fortsatt slik at far har rett på to uker etter fødsel i tillegg?

Japp. Det har ikkr noe med den øvrige permisjonen å gjøre. Retten til to uker permisjon ifb med fødsel er nedfelt i arbeidsmiljøloven. :)
Så er det opp til bedriften om det er med eller uten lønn.
 
Problemet er at han jobber vedsiden studie og jobber fult frem til august. Håper bare vi klare akkurat unngå at han får rett på permisjon. Helt tåpelig måtte holde på slikt. Vi vil jo gjerne at han skal ha litt perm. Men vi får ta det som det kommer.

Det skal nok gå fint! Sist jobbet mannen deltid til november, frøkna var født i desember og det var aldri noe spørsmål fra NAV i alle fall [emoji1]
 
Det skal nok gå fint! Sist jobbet mannen deltid til november, frøkna var født i desember og det var aldri noe spørsmål fra NAV i alle fall [emoji1]
Høres bra ut! Krysser fingrene!
 
Back
Topp