Tran

Hun lukter jo tran hele dagen, og jeg som er så glad i tran...:hungover:
 
Her går det overraskende bra å gi tran. Trappa sakte opp fra 1ml til 2ml for å venne på magen. Men så ble lille så dårlig i magen etter rotavirusvaksinen, og så skikkelig forkjølet, så da har jeg latt henne slippe tranen en ukes tid. Skal begynne på igjen idag, å da går jeg ned til 1,5ml de første dagene [emoji4]
 
Jeg har aldri sett lillegull mer fornøyd enn når han får tran. Da gliser han :) jeg er sikker på at jeg har verdens særeste barn. Hehe :) men her startet vi i det små og nå er vi oppe i 2,5ml. Det er bra for han fordi han skal ha multivitamin i tillegg. Vi gir på kvelden i easy tran sprøyte :)
 
Jeg har aldri sett lillegull mer fornøyd enn når han får tran. Da gliser han :) jeg er sikker på at jeg har verdens særeste barn. Hehe :) men her startet vi i det små og nå er vi oppe i 2,5ml. Det er bra for han fordi han skal ha multivitamin i tillegg. Vi gir på kvelden i easy tran sprøyte :)

Hun vi har gjør akkurat det samme, gliser og sluker tran, vaksiner, soppmiddel og generelt sett alt [emoji23] Hun driver til og med å prøver på å smake på vannet når vi dusjer... hadde ikke hun nettopp fått mat hadde jeg begynt å lure!
 
Dere som gir tran, hvordan unngår dere at ungen stinker tran hele tiden?
 
Dere som gir tran, hvordan unngår dere at ungen stinker tran hele tiden?

Min svelger alt, griser ikke. Jeg gir med transprøyte, litt og litt om gangen [emoji4]
Men, i tilfelle gris holder jeg alltid et kjøkkenpapir under haka og tørker rundt munnen med våtserviett etterpå [emoji4]
 
Min svelger alt, griser ikke. Jeg gir med transprøyte, litt og litt om gangen [emoji4]
Men, i tilfelle gris holder jeg alltid et kjøkkenpapir under haka og tørker rundt munnen med våtserviett etterpå [emoji4]
Hun svelger alt, men føler alikevel det lukter[emoji85] bruker også transprøyte.
 
Hun svelger alt, men føler alikevel det lukter[emoji85] bruker også transprøyte.

Hm.. jeg har ikke kjent noe av vår nei. Men jeg er rask å tørke ansiktet med våtserviett, å så kombinerer jeg gjerne tran med amming, så på den måten «skyller hun ned» med melk etterpå. Kanskje det også tar bort litt av tranånden/lukten? [emoji4]
 
Hm.. jeg har ikke kjent noe av vår nei. Men jeg er rask å tørke ansiktet med våtserviett, å så kombinerer jeg gjerne tran med amming, så på den måten «skyller hun ned» med melk etterpå. Kanskje det også tar bort litt av tranånden/lukten? [emoji4]
Prøvde i kveld å gi flaske rett etter, så får vi se[emoji6]
 
Jeg har aldri sett lillegull mer fornøyd enn når han får tran. Da gliser han :) jeg er sikker på at jeg har verdens særeste barn. Hehe :) men her startet vi i det små og nå er vi oppe i 2,5ml. Det er bra for han fordi han skal ha multivitamin i tillegg. Vi gir på kvelden i easy tran sprøyte :)
Haha eldste frøkna mi elsker tran enda. 8 år snart, men hun er verdens særeste når det kommer til mat og drikke
 
Har begynt så smått å gi tran, men føler meg ferdig med det nå. Lillegutt får sånn plager med magen av tran. Jeg går herved over til D-dråper.
 
Baby her har tatt tran uten problem tidligere. Så fikk hun nesten 2 ukers opphold fordi jeg ikke ville plage henne unødig når hun hadde magevondt og skikkelig forkjølelse (kasta opp så ofte at det var ikke vits å gi). Men når jeg prøver å gi igjen nå spytter hun bare ut halvparten..hun er blid og alt, men bruker altså tunga til å skyve alt ut av munnen. Ville dere gått over til D-dråper i stedet da?
Bør jeg i så fall spise mer fisk så hun får omega 3 via meg? Spiser fisk kanskje 1-2 ganger i uka, men tar trantabletter selv.
 
Back
Topp