Tran

Gravid82

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Hvordan er det med dere. Får dere i den lille tran?[emoji849]
Her bare spytter hu det ut igjen og hele ongen stinker tran. Lurer på å gå over til d-dråper jeg[emoji848]
 
Er nok ikke så mange som har begynt med tran i denne gruppen enda da det er anbefalt fra babyen er 4 uker. Mi blir 4 uker på tirsdag og tenker å bruke sprøyte for å få det i henne. Funket på den måten med eldstemann, så satser på at det funker nå også :)
 
Begynner med det på onsdag når hun blir 4 uker gammel er planen. [emoji4]
 
Skal begynne med det neste uke. Brukte sprøyte på forrigemann, og han slukte det i seg! Satser på denne ungen er lik :angelic:
 
Jeg tenkte i utgangspunktet begynne på tirsdag når nurket er 4uker,men er litt skeptisk Tantungen min slurpa det i seg, men gulpa opp deler som satt seg i både hans og den han gulpa på sitt tøy. Er ikke så keen på tranlukt i klærne kjenner jeg, og hu her er ei gulper [emoji55] Litt usikker på om jeg skal prøve eller gå for d dråper.
 
Ja, det går ganske fint. Får vel i seg omtrent halvparten av det jeg gir, tror jeg. Mer om jeg tar det veeeeldig sakte. Bruker sprøyte, så får det godt bak i munnen. Og så snakker og roser og smiler jeg masse, så det blir en positiv greie.
 
Jeg må vente to uker før jeg kan gi. For premature så skal det være 4 uker etter termin. Men frem til nå så får han multivitamin, jern og D-vitamin hver dag :)
 
Sniker fra desember.

Gir du med sprøyte? Hvis ikke, prøv det. Legg sprøyte på siden av munnen, mot kinnet, da klarer de ikke å vippe det ut med tunga.

Vi gir tran og har gjort det i en måneds tid. Det går veldig fint, stort sett får hun i seg alt.
 
Hvilken type tran gir dere? Ser det finnes litt forskjellige typer i butikken.. er det samme hvilken man gir, eller er det noe som er spesielt anbefalt til disse små? [emoji4]
 
Hvilken type tran gir dere? Ser det finnes litt forskjellige typer i butikken.. er det samme hvilken man gir, eller er det noe som er spesielt anbefalt til disse små? [emoji4]
Vi har ikke begynt å gi enda, men jeg har kjøpt den som heter «Min første tran» fra Møller’s. Sist gav jeg bare den vanlige fra Møller’s, uten sitronsmak.
 
Jeg må vente to uker før jeg kan gi. For premature så skal det være 4 uker etter termin. Men frem til nå så får han multivitamin, jern og D-vitamin hver dag :)

Sniker fra marsgruppa som fikk premature barn.

På sykehuset her startet de opp med tran lenge før termin. Jeg har bare gått ut fra at de skulle ha det da [emoji44] Har du link/bilde av info om fire uker etter termin?

Tips til dere som gir på sprøyte og sliter med søl: Gir tran, vitaminer og jern fra flaske sammen med 10ml morsmelk. Slipper søl på klær og det går ned på høykant (+ at ungen ikke stinker hele dagen [emoji3])
 
Sniker fra marsgruppa som fikk premature barn.

På sykehuset her startet de opp med tran lenge før termin. Jeg har bare gått ut fra at de skulle ha det da [emoji44] Har du link/bilde av info om fire uker etter termin?

Tips til dere som gir på sprøyte og sliter med søl: Gir tran, vitaminer og jern fra flaske sammen med 10ml morsmelk. Slipper søl på klær og det går ned på høykant (+ at ungen ikke stinker hele dagen [emoji3])

Eneste er at jern ofte legger seg på bunn av flaska og at kroppen ikke tar det så godt opp. Jeg gir kun multivitaminer sammen med melka. Det andre får han i sprøyte.
Jeg fikk med et ark fra nyfødtintensiven på sykehuset i Østfold om hva han skulle ha av jern, tran, multivitaminer og D-vitaminer.
 
gir kun d vitamin da tran kom opp i oppkast! samme gjorde det for storesøster.
hun syns ikkje noe om D vitamin dråpene men da slipper jeg hvertfall masse oppkast. har hatt nok av det med storesøster som kastet opp flere ganger til dagen i over 2 år! så oppkast orker jeg ikke mer av [emoji23]
 
Hvordan får dere bebissen til å svelge tranen? Vi gir eskimo kids med tutti frutti smak fra sunkost og mini elsker den! Problemet er bare at han koser med den i munnen også kommer den ut igjen!
Gir med sprøyte og har prøvd ha den på kinnet på innsiden av gommene. Langt bak, under og over tunga, men samme resultat hver gang
 
Hvordan får dere bebissen til å svelge tranen? Vi gir eskimo kids med tutti frutti smak fra sunkost og mini elsker den! Problemet er bare at han koser med den i munnen også kommer den ut igjen!
Gir med sprøyte og har prøvd ha den på kinnet på innsiden av gommene. Langt bak, under og over tunga, men samme resultat hver gang

Vet ikke om det er riktig måte å gjøre det på, men fikk tips om å blåse forsiktig i ansiktet til baby, de får en svelgerefleks da :rolleyes: synes det er litt ekkelt å gjøre, men det funker da.. :)
 
Vi gikk for d-vitaminer etter uke 6- prøvde litt med tran men alle klær ødelagt og i søppel så fortsatte bare med d - vitamin.
 
Ble d-dråper her også da alt kom opp igjen og hele ungen stinka tran
 
Vi har begynt så smått med tran nå. Gir med Easy Tran sprøyte på stellebordet på morgenen. Begynner i det små og øker etterhvert. Både jeg, mannen og storesøstrene tar tran så kjekt med noe som alle gjør likt.
 
Vet ikke om det er riktig måte å gjøre det på, men fikk tips om å blåse forsiktig i ansiktet til baby, de får en svelgerefleks da :rolleyes: synes det er litt ekkelt å gjøre, men det funker da.. :)
Så merkelig! Men er jo genialt om det funker da! Skal prøves :happy:
 
Har begynt med tran her og, og vi gir på morgenen på stellebordet før hun får på klær sånn at hvis noe kommer opp så treffer det ikke noe annet enn henne og stellebordet. Bruker transprøyte og det fungerer overraskende bra og hun får det lett i seg når vi legger sprøyta helt bak i munnen på siden :)
 
Back
Topp