Tradisjoner 17. mai :)

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Hva er dine?
 
Drar ned til byen å ser barnetoget, så drar hele familien å spiser lunsj p en eller annen restaurant vi har reservert bord på. Senere på dagen er det kaker og kaffe til mine foreldre og så er det aktiviteter på barneskolen vi gikk på [emoji12]
 
Vi starter dagen med å gå opp til skolen og gå i barnetoget, så er det is og kaker og aktiviteter på skolen. Deretter drar vi og svigerfamilien hjem til oss og spiser middag. Enten griller vi eller har laget klar en gryterett av noe slag. Så er det kaffe og kaker til dessert.
 
Gå i tog, spise is, spise rømmegrøt, spise is, se på tog, spise mer is, så leker på skoleplassen. Hjem på kvelden og hive av bunad og sitte i sofaen resten av kvelden.
 
Jeg har jo ikke svart selv :)

Jeg står opp tidlig. Jeg elsker å høre salutten mens fuglene kvitrer og det ellers er stille. Opp med flagget (vel, verandafagg)

God frokost og gjøre oss klare, oppmøte på skolen 1030 (nomalt i alle fall, i år er eldste aspirant i korpset...)

Tog og underholdning, is og pølse og kake og lodd (lodd er viktig på vår skole.... sånne som de ruller ut og ser om de vinner.) og hjemme sånn i 15 tiden.

Det har vekslet på om vi har spist middag hos meg eller min bror, mine foreldre er også med. Men toget til min brors barn, de har førteklassing i år, går mye senere enn vårt, så når vi kommer HJEM kommer deres tog tilbake på skolen for underholdning, lek og is...

I år har vi likevel landet på at vi inviterer til middag her, så får vi vite når de kommer og har maten mer eller mindre klar. Svigermor er her på besøk med oss også, så på to timer skal vi vel klare å lage mat til 7 voksne og 3 barn...

Det er også en tradisjon med softis, som i realiteten de senere år har blitt til "ehh.... orker vi dra?"

Hvilket minner meg på at vi egentlig har softismaskin. Fikk den ikke helt til å funke, men burde kanskje prøvd igjen. Kanskje den der ferdige lag-hjemme-softisen kan funke i den maskina..., Tenkeboks...
 
Føler ikke vi har så mye valg vedrørene denne dagen. Går i tog, er på bygdas feiring en stund og spiser kake og is og ungene leker. Etterpå har vi pleid å gå ut for å spise, men de siste årene har vi begynt å lage noe god mat hjemme sammen med svigers heller. Mye bedre, syns det er pes å spise ute når alle andre også skal det, og man alt er sliten...
 
Aldri hatt tradisjon for å spise ute. Heller god mat hjemme ja.
 
Før jeg flytta med gubben var det klare tradisjoner. Fest 16 til 17. Så var det å møte opp på stamresturangen den 17 for frokost ( reservert bord) der spiste vi også lunsj før vi dro på en av øyene og grilla på kvelden.

Men har ikke hatt noen tradisjon etter at jeg flytta ned med gubben
 
Champagne frokost/brunch etterfulgt av bytur for å se på folketoget i Stavanger.
 
Her er 17 mai en helt vanlig dag egentlig.

Setter ut flagg å ser på togene på tv :)
 
Back
Topp