Trøske/sopp infeksjon på bryst - erfaring noen??

Chiara

Andre møte med forumet
Heisann (",)
 
JEg er en av de som har slitt lenge med ammingen, helt fra starten - sårhet, smerte ved amming, brystspreng, tette kanaler etc.. og nå en intens brennende smerte ved amming og selv etter. Var hos legen og fikk bekreftet at gutten min på 9 uker har trøske, og trolig er jeg infisert også - da jeg har veldig ømme og såre knopper. Noen med erfaring, råd? Hvor lang tid må man vente seg før det er bedring og mindre smertefult?? Huff, dette er ikke moro! Håper på svar fra noen der ute.. takk ;)
 
Hilsen Chiaraa
 
Jeg begynte med behandling mot soppen, hadde gått med det utrolig lenge! gikk litt bort, men under det var det brystbetendelse av bakterie arten. Så jeg gikk på canesten som jeg smørte på brystene mine, Hydrokortison når jeg hadde muligheten til å ligge med løse bryst og antibiotika for å drepe både soppen og betendelsen. Har hatt mye problem selv, ammet til man begynner å gråte av smerte, ikke noen lett sak, men når man er opptatt av å amme barnet sitt, så glemmer man smertene til slutt[:D]
Har de sjekket om det er betendelse under? om det ikke går over med canesten og mycostatin så ville jeg fått det undersøk av legen om det kunne være betendelse under
 
Takk for svar.. hvilken behandling fikk du på betennelsen da?? Kunne du smøre med hydrokortison - når du ammet?? Jeg får smøre meg litt med tålmodighet.. skal en tur til helsestasjonen i morgen, få litt råd og veiledning. Håpe på å bli bedre.. men det er ennåå ømt og vondt, og ikke minst rødt! Vi får vel bare si tvi tvi.. :)
 
Chiaraa
 
Fikk bare antibiotika, de anbefaler penicilin, men dette tåler ikke jeg så det fikk jeg ikke... Hydrokortisonen skal vaskes vekk før man ammer, det samme med canestenen... Men det er bare å smørre seg med tålmodighet ja, det går ikke over på en dag...
 
Back
Topp