Tofarget avføring

G

Gjest

Guest
Finner ikke noe på det når jeg søker så spør nu her om noen skulle vite noe.
Jeg har som regel et avføringsmønster som varierer mye mtp både konsistens og farge, men i dag(som jeg også har hatt noen ganger tidligere) hadde jeg avføring som så ut som om den var tvinnet sammen. Den ene delen var normal brunfarge og det andre så ut som et tykt belegg av gråblek(kanskje beige?) avføring som var festet oppå der igjen.
Er dette normalt? Konsistensen var klumpete men sleipt når det kom ut(jupp litt ekle detaljer her) Jeg tenker som regel ikke noe på det da det varierer så mye fra før, men ble nu litt var forde..
 
Avføringen har forskjellig farge beroende på hva du spiser, hvor lenge det er siden du var på do sist, og på hvor fort det går i svingene når den skal ut.
Jeg vil tro det gråbleke belegget er eldre avføring, som nå har kommet seg ut, og det er jo bra.
Hvis det fortsetter, og/eller du får blod i avføringen, smerter e.l, sier du ifra til legen.
 
Ville kontaktet legen om dette er noe som bekymrer deg, vanskelig for oss å kunne gi et godt svar på dsv.
 
Muligens noe med fettmetabolismen å gjøre hvis avføring blir mer grålig? At det kan være problemer med fettopptaket i maten? Dette blir bare spekulasjoner såklart. Håper du har kontaktet lege! [emoji4]
 
Endringer i avføringsmønster bør som en tommelfingerregel alltid undersøkes hos lege, så det er det beste rådet du kan få! :)
Kan med stor sannsynlighet være helt uskyldig, men det må legen få vurdere. Lykke til! :)
 
Back
Topp