Tips ved hånd fot munnsykdom?

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Har ei jente på 3 år som ikke vil spise noe som helst. Drikker melk og sjokolademelk men vil ikke ha noe annet. Hun har så vondt i munnen stakkar :(
Får tilbud og yogurt og grøt men det vil hun heller ikke ha.

Noen som vet hvor lenge de sårene i munnen varer? Hun vil så gjerne i bhg men kan jo ikke det når hun ikke klarer å spise.
 
Tilby henne smoothie . Eg tenker kanske noet kald som lidrer. Is tex
 
Vi hadde det for ikke så lenge siden og vi fikk beskjed fra legen om å gå kaloriholdig drikke og most mat. Det i munnen varte ca en uke og det er lite hyggelig når det herjer [emoji22]
 
Lillebror hadde store væskende byller i munnen i over en uke, spiste nesten ikke på 2-3 uker. Det han spiste var yoghurt og smoothies.
 
Hos oss var det bare bittelitt i munnen, og matlysten kom tilbake etter et par dager. Han fikk saftis de dagene det sto på, lagde hjemme av tynn smoothie.
 
Ja smoothie og yougurt og grøt står i kjøleskapet men vil ikke ha. Huff ja det er fælt..

Noen som har gode tips til bleieområdet?
 
Da min hadde det for noen år siden hadde han 95% av blemmene inni munnen. Fikk kjøpt et middel på apoteket som er beregnet på blemmer i munn. Dette lindret smertene såpass at min gutt fikk i seg litt yoghurt og grøt. Pga smertene endte han opp med smokkeslutt oppå dette.
 
Ville bare gitt henne melk og sjokolademelk enn så lenge. Overlever på det noen dager.

Biola? Drikkeyoghurt? Smoothie?

Hva med is, kanskje det lindrer?

Kan jo uansett ikke gå i bhg pga smitte, enten hun spiser eller ikke...
 
Her er det ikke noe problem å gå i bhg. med hfms, så lenge barnet har god allmenntilstand, selvfølgelig.
 
Hadde en sånn after i munnen selv, alt av maten var sykt vondt å spise, yoghurt svidde og gjorde veldig vondt, grøt må være perfekt når det er sår i munnen, den inneholder ikke syre og er enkelt å spise:)
 
Back
Topp