Tips til pakkeliste for baby 9 mnd

Lenateacup

Glad i forumet
På en 18 timers flytur til Japan? Hun har fått alle hepatitt B vaksinene, da faren hennes er Japansk. Vi skal da og besøke familien i en mnd tid. Jeg bare klarer ikke helt å få til å sette opp ei bra liste over hva man må pakke til den lille, føler at jeg glemmer noe hele tiden! Eneste jeg har er ting som bleier, våtservietter, antibac(til våre hender), klesskift og puppen min [emoji23]
Har noen av dere reist så langt med deres små og hva hadde dere evt. med? Hva trenger man IKKE? Av barnemat, hva kan man ta med inn på flyet (og hva annefsler dere?)
Alle tips mottas med takk :)
 
Klesskift er greit tilfelle søling
Små nye leiker som bok, bil, putteboks osv er lurt
Mat barnet liker, smoothie, skiver, frukt osv. Tenker at det er greit at barnet får så lik mat som det pleier å få i kvardagen
Eit teppe/dyne for å ligge godt ved soving
Om barnet ammes er det lurt å amme ved landing for å utligne trykk i øyrene
Masse god tur, det går nok kjempefint:)
 
Klesskift er greit tilfelle søling
Små nye leiker som bok, bil, putteboks osv er lurt
Mat barnet liker, smoothie, skiver, frukt osv. Tenker at det er greit at barnet får så lik mat som det pleier å få i kvardagen
Eit teppe/dyne for å ligge godt ved soving
Om barnet ammes er det lurt å amme ved landing for å utligne trykk i øyrene
Masse god tur, det går nok kjempefint:)
Tusen takk! Det med amming ved landing var lurt! Tenkte ikke på det! :) Lurte på om det kunne være en ide å ha med dyna hennes som hun bruker i senga og er vant med. Men barnemat på glass og sånne smoothieposer får man vel med seg, såfremt de ikke er åpnet? De sprenges ikke ved trykk? (sikkert helteite spm men haha)
 
Tusen takk! Det med amming ved landing var lurt! Tenkte ikke på det! :) Lurte på om det kunne være en ide å ha med dyna hennes som hun bruker i senga og er vant med. Men barnemat på glass og sånne smoothieposer får man vel med seg, såfremt de ikke er åpnet? De sprenges ikke ved trykk? (sikkert helteite spm men haha)

Vi brukte mange smoothie poser da vi reiste første gang, tror jenta mi var rett over året da. En for hver opp/med tur. Lagte også en boks med "snacks" som jeg kunne ta frem når hun ble utålmodig. Hadde masse av baby "snopet" i den boksen. Vår flytur var ikke så lang, så det gikk veldig fint. Lurt og amme på oppturen/evt gi en smoothie for å utligne trykket i ørene. (Ikke bare landing). Vi tok også med ullsokker og teppe til henne da det ofte er kaldt i lufta. Du får med deg både vann og annen drikke til henne om du ønsker det. Jeg hadde med flaske eller drikkekopp også, men hun var jo litt større.
 
Tusen takk! Det med amming ved landing var lurt! Tenkte ikke på det! :) Lurte på om det kunne være en ide å ha med dyna hennes som hun bruker i senga og er vant med. Men barnemat på glass og sånne smoothieposer får man vel med seg, såfremt de ikke er åpnet? De sprenges ikke ved trykk? (sikkert helteite spm men haha)

Ingen spørsmål er dumme:)
Har aldri opplevd at det sprenges, har hatt med fleire ganger:)
Har ein gang opplevd at dei i sikkerhetskontrollen kasta mat og drikke da dei meinte eg hadde med meir enn nødvendig, men eg vil tru han hadde ein veldig dårlig dag;)
 
Eneste du kan "frykte" med å ta med flytende barnemat eller drikke er at du må smake på det i sikkerhetskontrollen.

Ville tatt med små zip-poser med ulik snacks, mat og diverse som barnet liker. Disse kan kastes når de blir tomme og tar da mindre plass en begre du må ha med hjem igjen. Ha med mer enn du tror går med, og gjerne mer snacks enn normal mengde. Lettere å få i barnet det enn vanlig, "kjedelig" mat. Grøt på pose er fint (Semper har blant annet). Annet jeg ville tatt med:

- Småleke(r) hun liker
- 2 skift til henne og 1 til deg
- 1 bleie for hver 3. time pluss stelleutstyr
- Ekstra smokk om dette brukes
- Teppe (dyne tror jeg blir litt voldsomt kanskje?)
- Ullsokker og kanskje en ullpysj til lille
- Annen underhold (for eksempel iPad med noen episoder barnet kan midlertidig underholdes av)
- Bæresele eller sjal om dere bruker dette (fint til å roe ned henne og få henne til å sove)

Ville gjort det enkelt med klær - heldrakt med body og strømpebukse under.
 
Og ta med sånne bleieposer (for eksempel de lilla fra libero) - genialt til å putte skittent tøy inn i :)

Og smekker, kluter og annet du normalt bruker er lurt. Og yndlingsbamsen så klart, om hun har ;)
 
Eneste du kan "frykte" med å ta med flytende barnemat eller drikke er at du må smake på det i sikkerhetskontrollen.

Ville tatt med små zip-poser med ulik snacks, mat og diverse som barnet liker. Disse kan kastes når de blir tomme og tar da mindre plass en begre du må ha med hjem igjen. Ha med mer enn du tror går med, og gjerne mer snacks enn normal mengde. Lettere å få i barnet det enn vanlig, "kjedelig" mat. Grøt på pose er fint (Semper har blant annet). Annet jeg ville tatt med:

- Småleke(r) hun liker
- 2 skift til henne og 1 til deg
- 1 bleie for hver 3. time pluss stelleutstyr
- Ekstra smokk om dette brukes
- Teppe (dyne tror jeg blir litt voldsomt kanskje?)
- Ullsokker og kanskje en ullpysj til lille
- Annen underhold (for eksempel iPad med noen episoder barnet kan midlertidig underholdes av)
- Bæresele eller sjal om dere bruker dette (fint til å roe ned henne og få henne til å sove)

Ville gjort det enkelt med klær - heldrakt med body og strømpebukse under.

Og ta med sånne bleieposer (for eksempel de lilla fra libero) - genialt til å putte skittent tøy inn i :)

Og smekker, kluter og annet du normalt bruker er lurt. Og yndlingsbamsen så klart, om hun har ;)
Tusen takk for tips!!! [emoji1] Nå så det straks mer oversiktlig ut i lista mi :)
 
Ingen spørsmål er dumme:)
Har aldri opplevd at det sprenges, har hatt med fleire ganger:)
Har ein gang opplevd at dei i sikkerhetskontrollen kasta mat og drikke da dei meinte eg hadde med meir enn nødvendig, men eg vil tru han hadde ein veldig dårlig dag;)
Takk for svar :) Så dumt at dere måtte kaste, han måtte ha hatt en dårlig dag, ja!
 
Tusen takk for tips!!! [emoji1] Nå så det straks mer oversiktlig ut i lista mi :)

Av leker kan du ha med deg småbøker, finger-dukker (alltid populært) og disse lamaze lekene (de som knitrer) :) Husk også for all del BITELEKE, tennene er sikkert plutselig veldig plagsomme når det passer som minst :p
 
Back
Topp