Tips til julekalender gutt 3 år?

Heidi88

Glad i forumet
Jeg tenker å lage i stand julekalender til 3 åringen min dette året, men vet helt ærlig ikke helt hva jeg skal kjøpe. Vil helst ikke bruke en formue, men samtidig gi skikkelige ting som faktisk kan brukes- fks en trepakning med boksere kan deles på tre dager:)
Har noen andre lure ideer?
 
Vottar, hansker, sokker, ny tannbørste, dele opp Lego pakker, sprettball, glitterlim, tusjer, godteri i helgene, luciadrakt den 13., nissedrakt den dagen det er nissefest, lommelykt, refleksvest, pysj, t-skjorte/genser, badeskum/leiker, liten tannkremtube, kinobilletter, billetter til juleteater, pepperkakeform med lovnad om baking den dagen, lovnad om å lage julepynt, dele opp doktorsett/verktøysett, julepynt, snø på boks, jule cd, julebok.
Det var det eg kom på i farten, har pakka inn langt over femti pakker i dag;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vår fikk masse togskinner til Brio når han var på den alderen. Kjøpte pakker med mange i, og delte opp så han fikk togvogner noen dager, og skinner noen dager:) Ellers signerer jeg de over her; lego/duplo som deles opp, tannbørste, tannkrem, sokker, truser og ellers sånne ting som man uansett ville kjøpt:) Vår får også lørdagsgodteret sitt i kalenderen på lørdagene.
 
Jeg lager også til gutten vår på 3 år :)
Til nå har jeg kjøpt:
-Stor lego boks, som jeg skal dele opp til flere pakker
-Stor pakke med biler som skal deles opp til flere pakker
-Tog til brio togbanen hans
-Sokker
-Strømpebukse
-Lue
-Votter
-Tannkrem og tannbørste
-Julegodteri, som han får på lørdager

Så skal jeg kjøpe litt flere leker og en litt stor og gøy gave som han skal få på morgenen på julaften :)
 
Signerer de over her, og i tillegg gir vi en "hobbyting" som han kan drive med på julaften mens vi ordner middagen og siste pyntingen. Feks plastelina, maleskrin, tegnesaker,perler eller lignende.
 
Aktiviteter? Ting dere kan gjøre sammen- helt gratis!!:) bakedag, akertur, leke med noe han liker veldig godt, se en film sammen, en bok som dere kan lese, en sang....masse fine ting man kan finne på som ikke koster så mye men som allikevel kanskje kan bety noe spesielt?

Eller kjøp en billig bok, eller sangbok og sett tall fra 1-24 på, så er d et lesestykke eller en sang hver dag....:)
 
Dette er i kalenderen til datteren min som blir tre år i mars:
Hansker
Nisselue
Duplo (fordelt på fire dager)
Lekemat (fordelt på flere dager. Ni, faktisk! Kostet 149kr, så fordelt ble det 16(?)kr per pakke)
Sjokolade (fordelt på tre dager)
Hårspenner
Pepperkaker (fordelt på to dager)
Perlebrett (fordelt på to dager)
Rosinpakke

Ble litt over 400kr til sammen. Nesten alt er ting hun trenger, så ikke så mye dill.
 
Back
Topp