Tips til å få baby til å ta flaske

Etter 6 mnd problematisk amming så vurderer jeg å begynne med flaske ! Noen som kan komme med tips til åssen vi kan få mini til å ta flaska ? Prøvd med alt fra mme, mm, sviske saft, utvannet smoothie osv! Han nekter på alt ...og vil i tillegg ikke ammes om dagen nå når han er syk!

Og så lurer jeg på åssen man merker om baby ikke vil ha pupp lengre ? Svigerinna mi sa at hennes datter ville ikke fra hun var 7 mnd...
 
Min ville ikke ha pupp lengre når han var 3 mnd. Da jobba jeg litt å han fikk flaske av pappan hjemme. Tilbydde pupp når jeg kunne, men bare vrei seg unna.
Flaske, eller mat generelt har aldri vært noe problem her, så har ikke noe vettugt svar på det..
 
Jeg hadde droppet flaske og gått rett på tutekopp...
 
Etter 6 mnd problematisk amming så vurderer jeg å begynne med flaske ! Noen som kan komme med tips til åssen vi kan få mini til å ta flaska ? Prøvd med alt fra mme, mm, sviske saft, utvannet smoothie osv! Han nekter på alt ...og vil i tillegg ikke ammes om dagen nå når han er syk!

Og så lurer jeg på åssen man merker om baby ikke vil ha pupp lengre ? Svigerinna mi sa at hennes datter ville ikke fra hun var 7 mnd...

(Sniker)

Det er helt normalt med "brystvegring" innimellom, men naturlig ammeslutt skjer fra naturen sin side mellom 2 og 7 år.
En 7 mnd gammel baby som ikke vil ha pupp, får for mye fast føde/mme, og/eller har en naturlig "brystvegrings-periode."
Det er bare å tilby puppen ofte, og være tålmodig, så går det over.

Prøv å bruke tutekopp istedet for flaske.
Noen tar ikke flaske før de er mye eldre heller, og for noen er det bare puppen som gjelder.
 
(Sniker)

Det er helt normalt med "brystvegring" innimellom, men naturlig ammeslutt skjer fra naturen sin side mellom 2 og 7 år.
En 7 mnd gammel baby som ikke vil ha pupp, får for mye fast føde/mme, og/eller har en naturlig "brystvegrings-periode."
Det er bare å tilby puppen ofte, og være tålmodig, så går det over.

Prøv å bruke tutekopp istedet for flaske.
Noen tar ikke flaske før de er mye eldre heller, og for noen er det bare puppen som gjelder.

Kan hende, men hun er ikke den første jeg hører at ikke vil ha pupp! Tror noen er "ferdig med det" når de er så små,noen når de er større !
Når de er "sultne" og skriker og ikke vil ha bryst men er så gla for flaska, på tross av tidligere bryst vegring og det gikk over

Og å være tålmodig vil jeg absolutt påstå at jeg har vert med 6 mnd problematisk amming! Samme med min første. Pumpet til eldstemann var 8 mnd.
Er ganske lei av "prøv litt sånn " "ikke gi de" , mm er jo beeest!

Og når baby ikke drikker i det hele fra puppen , og jeg pumper for å prøve med flaske . Skje, sprøyte osv og han såvidt spiser ,så blir man bekymret!
Er ikke nok å tilby bryst ofte og så går d over ! Gutten blir tilbudt hele tiden men vil ikke ta til seg...kan ikke se på at han ikke får i seg , dag etter dag

Takk og pris for helsestasjon som sier at melk er ikke alt og man skal som sagt fungere som mamma og ikle bare melke produsent for barna

Takk for tips!
Har prøvd tutekopp men vil absolutt ikke det!
 
Prøvd å gi vann på flaske? For oss løsnet det når han fikk flasketut med større hull med vann flere ganger om dagen. Da viste han at teknikken var det ikke noe å si på, bare viljen. Vil fortsatt bare ha pupp og ikke mme, men drikker vann til den store gullmedaljen
 
Prøvd å gi vann på flaske? For oss løsnet det når han fikk flasketut med større hull med vann flere ganger om dagen. Da viste han at teknikken var det ikke noe å si på, bare viljen. Vil fortsatt bare ha pupp og ikke mme, men drikker vann til den store gullmedaljen

Vil ikke ha vann på flaske[emoji853]bare surrer tunga rundt "smokken " på flasken og blir utålmodig etter et halvt minutt [emoji85]
 
Her måtte jeg ty til flaske pga trøske og skikkelig vondt ved amming. Vi strevde fælt med flaska en stund men det gikk til slutt. Prøvde litt forskjellige flasker og fant en tut som lignet veldig på smokken - tar han smokk forresten?
Da flaske ikke gikk fikk hun melk med sprøyte, sånn transprøyte eller hva det heter. Når vi prøvde med flaske byttet jeg på med flaske og smokk om hverandre sånn at hun startet med å prøve å suge på flaske tilsvarende som på smokken. Vet ikke hva som gjorde at det gikk til slutt, men det gikk heldigvis.
Nå pumper jeg og gir på flaske, mme vil hun ikke ha, heller ikke vann, gjør grimaser som om hun sutter på en sur sitron om hun får noe annet enn mm :p

Lykke til!
 
Her måtte jeg ty til flaske pga trøske og skikkelig vondt ved amming. Vi strevde fælt med flaska en stund men det gikk til slutt. Prøvde litt forskjellige flasker og fant en tut som lignet veldig på smokken - tar han smokk forresten?
Da flaske ikke gikk fikk hun melk med sprøyte, sånn transprøyte eller hva det heter. Når vi prøvde med flaske byttet jeg på med flaske og smokk om hverandre sånn at hun startet med å prøve å suge på flaske tilsvarende som på smokken. Vet ikke hva som gjorde at det gikk til slutt, men det gikk heldigvis.
Nå pumper jeg og gir på flaske, mme vil hun ikke ha, heller ikke vann, gjør grimaser som om hun sutter på en sur sitron om hun får noe annet enn mm :p

Lykke til!

Prøver oss frem men han hyler når flaska er synlig og skyter bue alldeles.
Må bare prøve oss sakte men sikkert frem [emoji846]
Takk for det[emoji846]
 
her holdt jeg på i ukesvis for å få henne til å ta flaske uten hell, prøvde alle typer på markedet.
Det eneste som hjalp tilslutt var å gi henne en flaske med vann og la henne leke med den på gulvet hver kveld. Plutselig drakk hun :rolleyes:

Så har vel i grunnen ikke så mange gode råd, her måtte hun få finne ut av det selv.

Hun er fremdeles ikke veldig fornøyd med melk på flaske, men elsker å drikke vann.
 
her holdt jeg på i ukesvis for å få henne til å ta flaske uten hell, prøvde alle typer på markedet.
Det eneste som hjalp tilslutt var å gi henne en flaske med vann og la henne leke med den på gulvet hver kveld. Plutselig drakk hun :rolleyes:

Så har vel i grunnen ikke så mange gode råd, her måtte hun få finne ut av det selv.

Hun er fremdeles ikke veldig fornøyd med melk på flaske, men elsker å drikke vann.

Uff så slitsomt ! Han vil fremdeles ikke.....
Skal prøve å se om han godtar at mamma gir enn at han "lukter " meg!

Har prøvd å la han leike litt med flaska men han er ikke så veldig glad i det[emoji12][emoji85]
 
Back
Topp