Tips/råd for tanker om lang vei til ønskebarn(a)

Desembermamma88

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Synes jeg bruker litt for mye tid på å tenke på dette med å få flere barn. Føler på mange måter at de tankene jeg hadde før jeg ble gravid og fikk jenta vår "sitter i" , og at jeg ikke klarer å slutte å tenke på å få (minst) et søsken til. Redd for at det ikke skal bli noe av, for at "alle" rundt meg skal bli gravide utenom meg, for at det skal gå galt om jeg endelig blir gravid osv. Er jo litt dumt å tenke på dette hver dag når vi ikke skal begynne å prøve igjen før om i alle fall et halvt år... Men tror faktisk jeg har tenkt på det siden før lille var født... :smiley-ashamed004Noen andre som har det slik? Eller noen som har tips for å avlede tankene? :happy:
 
Jeg tenker på det hver dag, akkurat som om jeg skulle skrevet det selv!
 
Det hender jeg tenker på det, selv før lillejenta er født. Ønsker minst ett søsken til henne, og kanskje to, hvis det er mulig. Er selv en av tre, og veldig glad i familien min. Men vi er jo ikke garantert noen ting. Alderen er ikke på vår side (er 36 nå). Riktignok klaffet det med første IVF-forsøk, men det var nok en del flaks - kun ett egg av de som ble befruktet som var av god nok kvalitet.
 
På en måte er det fint å vite vi er flere som har det slik, på den andre siden skulle jeg virkelig ønske vi slapp.. Den som bare visste litt mer om fremtiden!

Om vi bare visste ja, sa hadde ting vært så mye lettere! Bruker mye tid og energi på å gruble og tenke på dette ja..
 
Åh! Du setter ord på mine tanker! Trodde jeg var rar som tenkte sånn, men godt å vite at jeg ikke er alene.
 
Tenker også sånn om nr tre:/ og nr to er ikke født enda, ikke bare gode tanker og godt for psyken:/
 
Back
Topp